שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ומנהלי מרלו"גים – כפי שתועדו על ידי חונכי התוכנה של החברה, העוזרים ללקוחותיהם בזמן הטמעתה באתר שלהם.

oops1. התאם את רמות מלאי מינימום-מקסימום לנהלים הפיננסיים של העסק שלך. הן משפיעות על השורה התחתונה.

 

2. רכשת תוכנת ניהול מלאי בהון עתק? אל תחסוך בהוצאה על הדרכה בהטמעתה. לימוד עצמי ייקח לך חודשים רבים רק כדי ללמוד את ההפעלה הבסיסית.

 

3. פעמים רבות, אדם מבחוץ (כמו החונכים שלנו) רואים באתר דברים "ברורים מאליהם" שאותם ניתן לתקן או לשפר בקלות – שעובדי הלקוח לא מבחינים בהם (לדוגמה, הצבת מוצרים שתנועתם גדולה רחוק מרציפי המשלוח).

 

4. נדיר שחברות מנצלות את כל היכולות שהתוכנה מספקת. רבים מבקשים 'תוספת ביצועים' כשבפועל היכולת הנדרשת כבר מצויה בתוכנה. מסקנה, או שתייעד מאנשיך להכרת התוכנה לעומק או שתשלם למומחה חיצוני.

 

5. הפסק את ספירת המלאי השנתית ועבור לבדיקות מלאי חלקיות, מדי פעם – למשל של אזור מסוים במחסן.

 

MH&L אפריל 2013