Get Adobe Flash player

ניהול מלאי מתקדם

storeמתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Management ובחרנו להביא בפני הגולשים את עיקרי הדברים.

 

משקל עלויות המלאי בשרשרת האספקה מתקרב לאלו של התחבורה, וכדאי לבחון מחדש מוסכמות בניהול מלאי של סקטורים שונים ומגוונים באופיים. המאמר מפרט כמה הצעות לניהול ולבקרת המלאי:

 

דע מה יש לך
ברמת יחידות הניטול – כמה והיכן הן מוצבות וכן את ההיסטוריה או שיעור השימוש של כל יחידה (ב-WMS או ERP). לאחר מכן חפש מלאי עודף או ישן.

 

הבן סימני אזהרה
הסימן המובהק למלאי מיותר הוא אבק על המדפים, סימן נוסף, פער בין המלאי הרשום לזה שעל המדפים, וכן כשצוות המחסן מתקשה לאתר מוצרים לפי דרישות של לוח זמנים שלהם (כמו FIFO, סדרת ייצור וכ').

 

ניהול השינוי
קל לזהות בעיות מלתקנן. ובכל זאת, אחד הגורמים העיקריים למלאים עודפים בשנים האחרונות נעוץ בדחף של השיווק להגביר את המכירות, וכאן יש לשקול יתרונות וחסרונות מבחינת העלויות והתועלות לחברה - לחלופות שונות.ניתן לעשות זאת, למשל, בעזרת סימולציה.

 

שיפור בתהליכי קליטת מוצרים
כדאי לשתף פעולה עם אנשי הרכש ותכנון המוצרים הנקלטים אצלך באמצעות: שילוח הודעות ASN, מעורבות ב'חלונות' שילוח וההליכים הקשורים בקליטת מוצרים, הצבת קריטריונים ממשיים לקבלה ו\או דחייה של מוצרים, הקפדה על סימני זיהוי קריאים או אוטומטיים. זיהוי, ספירה ורישום מוצרים נקלטים במערכת המחשוב הוא תנאי הכרחי.

 

תהליכי שילוח וחידוש מלאי
העוסקים בכך חייבים לאמת את דיוק רישום המלאי ברמת המיקום וכן בדיקה ויזואלית.

 

שיפור איסוף המוצרים
מחייב הכוונת WMS באתרים גדולים חייב איסוף באחת הטכנולוגיות המתקדמות.

 

אימות הדיוק
אוטומטי היכן שזה מעשי (מקובל במסועים) ולעתים על בדיקת מדגמים. שגיאות נפוצות באיסוף הזמנות הן: ריבוי יחידות ניטול באותו מיקום, כמות לא נכונה, פריטים דומים המוצבים בסמוך, אופן רשימת איסוף לקוי, תאורה לקויה.

 

שיפור החזרות
הבעיות כאן מקיפות: אימות איכות לפני ההחזרה למלאי, פסילת מוצרים ישנים או שפג תוקף שימושם, בקרה על המועד בו הן חוזרות לספר המלאי. חשוב לנתח הסיבות להחזרות.

 

המטרה העליונה
התכלית כאן היא השגת אופטימיזציית מלאי כדי להקטין עד כמה שניתן השקעת מזומנים, ללא סיכון של הארגון

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

שינויים מעטים בדירוג יצרני המלגזות העולמי

על פי הדירוג האחרון של MMH ממשיכה טויוטה להוביל את טבלת מובילי הדירוג, עם הכנסות של 8.563 מיליארד דולר,

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

בשרשרת האספקה

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:   1. יות

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב