Get Adobe Flash player

ניהול מלאי מתקדם

storeמתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Management ובחרנו להביא בפני הגולשים את עיקרי הדברים.

 

משקל עלויות המלאי בשרשרת האספקה מתקרב לאלו של התחבורה, וכדאי לבחון מחדש מוסכמות בניהול מלאי של סקטורים שונים ומגוונים באופיים. המאמר מפרט כמה הצעות לניהול ולבקרת המלאי:

 

דע מה יש לך
ברמת יחידות הניטול – כמה והיכן הן מוצבות וכן את ההיסטוריה או שיעור השימוש של כל יחידה (ב-WMS או ERP). לאחר מכן חפש מלאי עודף או ישן.

 

הבן סימני אזהרה
הסימן המובהק למלאי מיותר הוא אבק על המדפים, סימן נוסף, פער בין המלאי הרשום לזה שעל המדפים, וכן כשצוות המחסן מתקשה לאתר מוצרים לפי דרישות של לוח זמנים שלהם (כמו FIFO, סדרת ייצור וכ').

 

ניהול השינוי
קל לזהות בעיות מלתקנן. ובכל זאת, אחד הגורמים העיקריים למלאים עודפים בשנים האחרונות נעוץ בדחף של השיווק להגביר את המכירות, וכאן יש לשקול יתרונות וחסרונות מבחינת העלויות והתועלות לחברה - לחלופות שונות.ניתן לעשות זאת, למשל, בעזרת סימולציה.

 

שיפור בתהליכי קליטת מוצרים
כדאי לשתף פעולה עם אנשי הרכש ותכנון המוצרים הנקלטים אצלך באמצעות: שילוח הודעות ASN, מעורבות ב'חלונות' שילוח וההליכים הקשורים בקליטת מוצרים, הצבת קריטריונים ממשיים לקבלה ו\או דחייה של מוצרים, הקפדה על סימני זיהוי קריאים או אוטומטיים. זיהוי, ספירה ורישום מוצרים נקלטים במערכת המחשוב הוא תנאי הכרחי.

 

תהליכי שילוח וחידוש מלאי
העוסקים בכך חייבים לאמת את דיוק רישום המלאי ברמת המיקום וכן בדיקה ויזואלית.

 

שיפור איסוף המוצרים
מחייב הכוונת WMS באתרים גדולים חייב איסוף באחת הטכנולוגיות המתקדמות.

 

אימות הדיוק
אוטומטי היכן שזה מעשי (מקובל במסועים) ולעתים על בדיקת מדגמים. שגיאות נפוצות באיסוף הזמנות הן: ריבוי יחידות ניטול באותו מיקום, כמות לא נכונה, פריטים דומים המוצבים בסמוך, אופן רשימת איסוף לקוי, תאורה לקויה.

 

שיפור החזרות
הבעיות כאן מקיפות: אימות איכות לפני ההחזרה למלאי, פסילת מוצרים ישנים או שפג תוקף שימושם, בקרה על המועד בו הן חוזרות לספר המלאי. חשוב לנתח הסיבות להחזרות.

 

המטרה העליונה
התכלית כאן היא השגת אופטימיזציית מלאי כדי להקטין עד כמה שניתן השקעת מזומנים, ללא סיכון של הארגון

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

הקמעונאי הופך למרכז הפצה

טכנולוגיית תאי אחסון אישיים  (lockers) מקדמת את השימוש במגמת 'הקלד וקח' (click and collect) הנפוצה יותר ויותר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א