מלאי של תירוצים

unsmiley 

מלאי של תירוצים
יובל הוד, אקסנצ'ר 

 

 מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצוא את נוסחת הקסמים לכמות שתתאים
לסמנכ"ל הכספים מחד ותפעל לטובת סמנכ"ל התפעול או השיווק מאידך.
להלן 10 התירוצים השכיחים לחוסר במלאי מחד, ולהצטברות מלאי עודף מאידך:

 התירוצים להצטברות עודף מלאי
1. תחזית המכירות לא התממשה.
2.  הספק דורש מינימום הזמנה של 1000 יחידות.
3. הרכש זיהה הזדמנות מסחרית חד פעמית לקניית ח"ג בזול.
4. תקלות בקו הייצור גרמו להצטברות מלאי בתהליך.
5. לקוח ביטל הזמנה גדולה.
6. הנדסה שינו את המפרט ברגע האחרון וכבר הצטיידנו ברכיבים.
7.  הזמנו את המק"ט הלא נכון, או: הספק שלח את המק"ט הלא נכון.
8.  זה רק מלאי לתחזוקה - אנו עומדים בהגדרת רמות מלאי הביטחון.
9. זה רק עניין של שערי חליפין. וגם - פספסנו את מועד הסגירה של האוניה.
10.  זה מלאי מת שלא זז כבר 10 שנים ובטעות עוד לא גררו אותו.

התירוצים לחוסר במלאי
1.  חוקי מרפי, ריצת MRP לא עלתה על החוסר,והמעתד הזמין כמות קטנה מדי.
2.  שכחנו להזמין הזמנו את המק"ט הלא נכון.
3. לקוח הכניס הזמנה של הרגע האחרון, ולא הצלחנו להיערך בזמן.
4.  הספק איחר באספקה.
5 הנדסה שינו את המפרט ברגע האחרון ולא עידכנו את עץ המוצר.
6.  זה רכיב אמין שבכלל לא אמור להתקלקל...
7. הכמות שהופיעה ב ERP היתה אמורה להספיק.
8.  המלאי היה פג תוקף, או לא תקין לשימוש/מגרסא קודמת.
9.  ממש היום נקבל שחרור מהמכס.
10. פריט נמצא בכלל בקונסיגנציה, זו לא אחריות שלנו אלא של הספק.