Get Adobe Flash player

"אני צריך מלגזה פשוטה..."

יורם בוטניק


בעקבות כתבה ב-DC VELOCITY

כידוע היטב למשווקי מלגזות, לא כל לקוח צריך כלי משוכלל לעילא, עם כל "הצלצולים" האחרונים. "תן לי את הכלי הפשוט ביותר ל..." הוא אומר לעתים. מה כדאי למשתמש כזה לדעת על 'הפשוט' או הבסיסי, על דגמי הביניים, ועל 'מוצרי הפרימיום'?

ובכן, מלגזה בסיסית מתאפיינת בעלות נמוכה ומחיר תחרותי, גוף, מנוע, ומערכת העברה מקובלים, בלי יכולות מיוחדות. דוגמה ליצרנים בתחום זה המוזכרת בכתבה הן באולי, קאט, דוסאן, קומאטסו, ומיצובישי. כנגדן מלגזות הפרימיום הן, למשל, של יונגהיינריך ולינדה.

 
פחות מ-1000 שעות עבודה בשנה

מומחה אחד, למשל, אומר שכלי בסיסי איננו זול דווקא אלא כלי סטנדרטי במבנה הבסיסי, ללא עלויות תכנון וייצור גבוהות. למחיר המלגזה הבסיסית יש עדיפות גבוהה מצד הלקוח. רבים גם אינם יכולים לשלם יותר. לעומת זאת, מנהלי ציים גדולים כבר עושים חישובים מורכבים יותר כמו "עלות שינוע ביחידת זמן" ואז מוכיחים ללקוח שדווקא היקר הוא זול.

לאחר שנרשמו הדרישות הבסיסיות כמו כושר העמסה, גובה ורוחב מרבי וגובה מזלג הרמה מרבי, הבחירה היא בעצם בין מחיר לבין מורכבות. יותר דרישות פירושו יותר מורכבות ומחיר בהתאם.

מומחה אומר: אם המלגזה שלך תעבוד פחות מאלף שעות בשנה, כדאי שתרכוש את הבסיסית. אם לעומת זאת, הכלי צפוי לעבוד 3000 שעות בשנה – אתה זקוק למורכב יותר (עם מחיר בהתאם).
וישנו גם מוצר הביניים. כדאי שהבחירה תיעשה בעיקר בהתאם לשימוש העתידי – עבודה פשוטה או קשה ומסובכת – ממליצים המומחים (על המובן מאליו).

לסיכום, נכתב בסקירה, המפתח לבחירה בכלי המתאים היא הערכה נכונה בדבר שעות העבודה והמשימות החזויות שלו. האם הספק-המשווק אכן יציע ללקוחו את מה שבאמת דרוש לו? נשאיר את התשובה לקוראים.

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה, בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגי

החידושים שיובילו את שרשרת האספקה

יורם בוטניק    דו"ח של גארטנר מציין 9 טכנולוגיות ואסטרטגיות שיובילו את שרשרות אספקה כבר

ניתוח ומדידת שרשראות אספקה ע"פ מודל SCOR

ניתוח ומדידת שרשראות אספקה ע"פ מודל SCOR   חן אשכנזיאביב ניהול הנדסה ומערכות מידעמודל SCOR - supply Cha

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

ומהו היחס אצלך בעסק?

  לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת כי השנה, היחס בין מלאי למכירות של הפירמות עומד על 1.41 וזה נחשב חריג,

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר