Get Adobe Flash player

"אני צריך מלגזה פשוטה..."

יורם בוטניק


בעקבות כתבה ב-DC VELOCITY

כידוע היטב למשווקי מלגזות, לא כל לקוח צריך כלי משוכלל לעילא, עם כל "הצלצולים" האחרונים. "תן לי את הכלי הפשוט ביותר ל..." הוא אומר לעתים. מה כדאי למשתמש כזה לדעת על 'הפשוט' או הבסיסי, על דגמי הביניים, ועל 'מוצרי הפרימיום'?

ובכן, מלגזה בסיסית מתאפיינת בעלות נמוכה ומחיר תחרותי, גוף, מנוע, ומערכת העברה מקובלים, בלי יכולות מיוחדות. דוגמה ליצרנים בתחום זה המוזכרת בכתבה הן באולי, קאט, דוסאן, קומאטסו, ומיצובישי. כנגדן מלגזות הפרימיום הן, למשל, של יונגהיינריך ולינדה.

 
פחות מ-1000 שעות עבודה בשנה

מומחה אחד, למשל, אומר שכלי בסיסי איננו זול דווקא אלא כלי סטנדרטי במבנה הבסיסי, ללא עלויות תכנון וייצור גבוהות. למחיר המלגזה הבסיסית יש עדיפות גבוהה מצד הלקוח. רבים גם אינם יכולים לשלם יותר. לעומת זאת, מנהלי ציים גדולים כבר עושים חישובים מורכבים יותר כמו "עלות שינוע ביחידת זמן" ואז מוכיחים ללקוח שדווקא היקר הוא זול.

לאחר שנרשמו הדרישות הבסיסיות כמו כושר העמסה, גובה ורוחב מרבי וגובה מזלג הרמה מרבי, הבחירה היא בעצם בין מחיר לבין מורכבות. יותר דרישות פירושו יותר מורכבות ומחיר בהתאם.

מומחה אומר: אם המלגזה שלך תעבוד פחות מאלף שעות בשנה, כדאי שתרכוש את הבסיסית. אם לעומת זאת, הכלי צפוי לעבוד 3000 שעות בשנה – אתה זקוק למורכב יותר (עם מחיר בהתאם).
וישנו גם מוצר הביניים. כדאי שהבחירה תיעשה בעיקר בהתאם לשימוש העתידי – עבודה פשוטה או קשה ומסובכת – ממליצים המומחים (על המובן מאליו).

לסיכום, נכתב בסקירה, המפתח לבחירה בכלי המתאים היא הערכה נכונה בדבר שעות העבודה והמשימות החזויות שלו. האם הספק-המשווק אכן יציע ללקוחו את מה שבאמת דרוש לו? נשאיר את התשובה לקוראים.

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

זעזועים סיסמיים בשרשרת האספקה

​​יורם בוטניק לקראת סוף שנת 2017, מגיעים איתותים לוהטים כמעט מכל מגזרי שרשרת האספקה בארץ בעקבות מ

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג ר

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת