Get Adobe Flash player

"אני צריך מלגזה פשוטה..."

יורם בוטניק


בעקבות כתבה ב-DC VELOCITY

כידוע היטב למשווקי מלגזות, לא כל לקוח צריך כלי משוכלל לעילא, עם כל "הצלצולים" האחרונים. "תן לי את הכלי הפשוט ביותר ל..." הוא אומר לעתים. מה כדאי למשתמש כזה לדעת על 'הפשוט' או הבסיסי, על דגמי הביניים, ועל 'מוצרי הפרימיום'?

ובכן, מלגזה בסיסית מתאפיינת בעלות נמוכה ומחיר תחרותי, גוף, מנוע, ומערכת העברה מקובלים, בלי יכולות מיוחדות. דוגמה ליצרנים בתחום זה המוזכרת בכתבה הן באולי, קאט, דוסאן, קומאטסו, ומיצובישי. כנגדן מלגזות הפרימיום הן, למשל, של יונגהיינריך ולינדה.

 
פחות מ-1000 שעות עבודה בשנה

מומחה אחד, למשל, אומר שכלי בסיסי איננו זול דווקא אלא כלי סטנדרטי במבנה הבסיסי, ללא עלויות תכנון וייצור גבוהות. למחיר המלגזה הבסיסית יש עדיפות גבוהה מצד הלקוח. רבים גם אינם יכולים לשלם יותר. לעומת זאת, מנהלי ציים גדולים כבר עושים חישובים מורכבים יותר כמו "עלות שינוע ביחידת זמן" ואז מוכיחים ללקוח שדווקא היקר הוא זול.

לאחר שנרשמו הדרישות הבסיסיות כמו כושר העמסה, גובה ורוחב מרבי וגובה מזלג הרמה מרבי, הבחירה היא בעצם בין מחיר לבין מורכבות. יותר דרישות פירושו יותר מורכבות ומחיר בהתאם.

מומחה אומר: אם המלגזה שלך תעבוד פחות מאלף שעות בשנה, כדאי שתרכוש את הבסיסית. אם לעומת זאת, הכלי צפוי לעבוד 3000 שעות בשנה – אתה זקוק למורכב יותר (עם מחיר בהתאם).
וישנו גם מוצר הביניים. כדאי שהבחירה תיעשה בעיקר בהתאם לשימוש העתידי – עבודה פשוטה או קשה ומסובכת – ממליצים המומחים (על המובן מאליו).

לסיכום, נכתב בסקירה, המפתח לבחירה בכלי המתאים היא הערכה נכונה בדבר שעות העבודה והמשימות החזויות שלו. האם הספק-המשווק אכן יציע ללקוחו את מה שבאמת דרוש לו? נשאיר את התשובה לקוראים.

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

זה ייגמר בבכי...

​יורם בוטניק;    בחודש שעבר דיווחנו באתר זה את הידיעה שכניסת אמזון לשוק חלוקה המזון הטרי ו

סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכיר

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

ומהו היחס אצלך בעסק?

  לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת כי השנה, היחס בין מלאי למכירות של הפירמות עומד על 1.41 וזה נחשב חריג,

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

סיפורי פרוייקטים

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה