Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

לפני שאתה משקיע במרלו"ג חדש...

 לאחרונה התבשרנו על הקמת כמה מרלו"גים ומרכזי הפצה חדשים בישראל. אם זה לא מאוחר עבורם, הנה כמה שאלות שכדאי מאד לשאול לפני שמתחילים לצקת את היסודות. מבוסס על כתבה באתר DC  VELOCITY של אוקטובר.

ובכן הנה השאלות:

 

1.     טריוויאלי לכאורה, אך האם יש לך אישור ברור מן הבעלים וההנהלה הבכירה על ההשקעה בפרויקט?

2.     בנוגע למבנה: האם כל הנוגעים בדבר מתואמים עד הסוף? כל דבר בציוד ובהפעלה קשור גם לתכנון נכון של המבנה.

3.     האם כל הנתונים הרלוונטיים אכן בידך?

4.     מה הם התהליכים הנהוגים אצלך כיום ואיזה תהליכים ישתנו?

5.     האם העסק שלך צפוי לשינוי בעשור השנים הבא?

6.     האם המתקן שלך מתוכנן לגמישות עתידית.

7.     האם מערכות המידע שלך כיום מתאימות לאתר החדש?

8.     לאיזה סיכונים צפוי האתר?

9.     מה מצב התשתיות באזור?

10.  האם הוקצב מספיק זמן לפרויקט? מכשולים בירוקרטיים?

 

 

ערך: יורם בוטניק

 

לוקהיד מרטין האמריקאית שוקלת להתמודד על הקמת המרכזים הלוגיסטיים של צה"ל


ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין בוחנת אפשרות להתמודד במסגרת ההליך שמקיים משרד הביטחון להקמה של שלושה מרכזים לוגיסטיים חדשים שישמשו את כלל זרועות צה"ל- בהשקעה כוללת של כ-15 מיליארד שקל. אם לוקהיד מרטין תתמודד, היא תצטרך להצטרף לחברה ישראלית והיא תשמש קבלנית משנה שלה, בשל דרישת מערכת הביטחון שהזכיין המוביל יהיה ישראלי. הקמת המרכזים החדשים צפויה להתבצע עד 2023 והם יחליפו את 17 המרכזים הלוגיסטיים שנמצאים בשורה של מחנות ובסיסים של צה"ל ברחבי הארץ, המרכזים מתוכננים להיות מתקדמים ורוב פעילותם תיעשה באמצעות רובוטים ומערכות חדשניות.
המקור: גלובס

נחנך המרלו"ג החדש של שופרסל

שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, חנכה מרכז לוגיסטי מתקדם באזור התעשייה מודיעין שבשוהם בהשקעה של 420 מיליון ₪. המרכז משתרע על פני 51 אלף מ"ר וכולל מחסנים, שטחים לוגיסטיים, חדר קירור ומשרדים. המרכז הלוגיסטי החדש ירכז את התוצרת החקלאית, מוצרי קירור, מוצרי בשר ועוף, מוצרים מוקפאים, מוצרי חלב וסחורת הרשת וייתן מענה ל-271 סניפי הרשת מדן ועד אילת.

 

השקת המרכז הלוגיסטי החדש התקיימה בנוכחות מר אדוארדו אלשטיין יו"ר קבוצת IDB והבעלים של חברת שופרסל, ישראל ברמן יו"ר שופרסל, איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, ספקים רבים של הרשת בהם יצרני מותגים שונים וכן יצרני מוצרי המותג הפרטי, חקלאים המספקים תוצרת חקלאית לרשת, שותפים להקמת המרלו"ג, עיתונאים ומנהלי החברה. 

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל אמר: "המרלו"ג החדש יאפשר שיפור היעילות הלוגיסטית, שיפור השירות לסניפי הרשת ושיפור התייעלות בסניפי שופרסל הכוללת: הגדלת תדירות האספקה המרכזית, הקטנת מלאי הסחורות בסניפים, צמצום פחת הסחורות. המרכז החדש יעניק רמת איכות טובה יותר ושמירה מיטבית על שרשרת קירור של המוצרים, שיפור זמינות, הקטנת כמות המשאיות המגיעות לסניפי הרשת בשל הקטנת כמות הספקים הפוקדים את הסניפים. שיפור שליטה ובקרה בשל ניהול מלאי ברמה מרכזית."
 









המנכ"ל גם גילה כי שופרסל תקים בקרוב מערך אוטומטי מתקדם לאספקת מוצרים אינטרנטית ללקוחות ברשת המהווים כבר כ-10% מסך כל הלקוחות.

 
מערכות המרלו"ג

 המרלו"ג החדיש, המתוכנן לתמוך ביעדי הצמיחה של שופרסל בעשורים הקרובים, מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ועל מערכות ממוכנות ומשולבות כגון: אחסון משטחים, מערכת גלילית מסוג Push Back ומערכת ליקוט לקרטונים מסוג .FLOW המרלו"ג מתמחה בניהול ותפעול של כ- 3500 מוצרים מבוקרי טמפרטורה : קפואים מצוננים וטריים.

קטגוריות המוצרים המנוהלות במרלו"ג : ירקות, פירות, סלטים, נקניקים, עוף טרי, בשר, בצקים, מוצרים מוקפאים, שוקולדים, חלב ומוצריו.

 

לצד פעילות ועבודה ידנית, באתר, משולבים מערכים אוטומטים מורכבים המבצעים פעולות אחסנה, ריענון וליקוט סחורות. מערך רובוטים גנטרי המלקטים ארגזי ירקות ופירות בצורה אוטומטית מלא שהינו היחיד והראשון בישראל. בנוסף, הוקם מערך אוטומטי לשטיפת ארגזי ירקות ופירות עם יכולת שטיפה של אלפי ארגזים ביום.

 

המרלו"ג מעניק יכולות איחסון וניהול מלאי בשטח של כ-25 אלף מ"ר, היקף הפעילות הלוגיסטית הינה של כ- 40 מיליון קרטונים בשנה והתעבורה היומית במרלו"ג יכולה לכלול כ- 450 משאיות. המרלו"ג יעסיק כ- 450 עובדים (כולל נהגי הפצה) ויפעל 24 שעות ביממה למעט שבת.

 

תכנון לוגיסטי של האתר בוצע ע"י חברת פרוגרמה אשר הייתה שותפה לתכנון אסטרטגי של המרלו"ג ולבחינת כדאיות כלכלית וטכנולוגית, איפיון, תכנון תהליכי עבודה, ניהול מכרז בינלאומי, הקמה ולווי. אדריכל הפרויקט הנו משרד "הוק אדריכלים".

לסיכום 2016 – בארץ ובעולם

1767 מלגזות דיזל חדשות נרשמו בשנה החולפת בארץ – 400 יותר משנה קודמת. בחשמליות נרשם גידול צנוע יותר ובחשמלי-ידני נרשמה אף ירידה קטנה. כל הנתונים בטבלה משמאל. איגל מלגזות (אטלט) וטויוטה הגיעו יד ביד לראשות הטבלה עם 575 יח', ויחד עם ידניות-חשמליות, איגל עומדת בראש בסיכום שנה זו.

בטבלה משמאל: רישום חודש ינואר 2017

ובעולם, ההתקדמות המלגזות הסיניות נראתה היטב בתערוכת CeMat השנה, הלי של Anhui הגיעה למקום העשירי בדירוג היצרנים העולמי ומיד אחריה Hangcha וכן בלטו מקסימל ו-EP.

מגוון מקורות אנרגיה חדשים כמו תאי דלק מימני הופיעו בשוק האמריקני והאירופי עם תצוגה נפרדת ביריד הנובר עם 160 מציגים מ-25 מדינות.

שוק המלגזות העולמי ממשיך לצמוח אך מחכים לנתוני סיכום השנה. בכמה ארצות נרשמו שיאים ברכש מלגזות.

רובוטיקה ומערכות חכמות בתפעול: דו"ח מחקר אומר כי כחצי מכל היצרנים בארה"ב כבר מטמיעים חידושים אלו וגם באירוע של לינדה נראו עדויות ברורות לכך גם באירופה. בטויוטה אומרים כי הם הופתעו מגודל הדרישה  למלגזות אוטומטיות וחצי אוטומטיות. יונגהיינריך ממשיכה בצמיחה המהירה שלה (שלישית בעולם) וכמה מדגמיה החדשים צוינו לשבח וזכו לפרסים.

קבוצת קיון גם היא ממשיכה לצמוח בייחוד לאחר רכישת אגמין  הבלגית המתמחה באוטומציה.

גוברת הפופולריות של סוללות יון-ליתיום הודות ליוזמה של טסלה וזוכה להכרה ברחבי העולם ועקב כך למלגזות אלו (סטיל ואחרות).


גידול נרשם גם ביצרנית מניטו, לה שיתוף פעולה עם טויוטה, בעיקר באירופה.
 

גידול התנועה בסחר העולמי ובפעילות הנמלים עודד יצרניות בולטות בתחום כמו קונקריינס  וקלמאר. לעומת זאת, תהליכי ההתמחות מביאים גם לסגירת או העברת מפעלים, בעיקר באירופה, שם סגרה קטרפילר את מפעלה בבלגיה.
 

רגולציה חדשה בנוגע לשקילת מכולות עברה בהצלחה הודות לטכנולוגיות שקילה חדשות למכולות ענק.
 

טויוטה ממשיכה להוביל בין היצרניות עם מכירות של 6.592 מיליארד יורו.
בבריטניה נפתח מרכז הכשרה למפעילי מלגזות.

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מלגזות

שינויים מעטים בדירוג יצרני המלגזות העולמי

על פי הדירוג האחרון של MMH ממשיכה טויוטה להוביל את טבלת מובילי הדירוג, עם הכנסות של 8.563 מיליארד דולר,

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

בשרשרת האספקה

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים  

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב