Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

לפני שאתה משקיע במרלו"ג חדש...

 לאחרונה התבשרנו על הקמת כמה מרלו"גים ומרכזי הפצה חדשים בישראל. אם זה לא מאוחר עבורם, הנה כמה שאלות שכדאי מאד לשאול לפני שמתחילים לצקת את היסודות. מבוסס על כתבה באתר DC  VELOCITY של אוקטובר.

ובכן הנה השאלות:

 

1.     טריוויאלי לכאורה, אך האם יש לך אישור ברור מן הבעלים וההנהלה הבכירה על ההשקעה בפרויקט?

2.     בנוגע למבנה: האם כל הנוגעים בדבר מתואמים עד הסוף? כל דבר בציוד ובהפעלה קשור גם לתכנון נכון של המבנה.

3.     האם כל הנתונים הרלוונטיים אכן בידך?

4.     מה הם התהליכים הנהוגים אצלך כיום ואיזה תהליכים ישתנו?

5.     האם העסק שלך צפוי לשינוי בעשור השנים הבא?

6.     האם המתקן שלך מתוכנן לגמישות עתידית.

7.     האם מערכות המידע שלך כיום מתאימות לאתר החדש?

8.     לאיזה סיכונים צפוי האתר?

9.     מה מצב התשתיות באזור?

10.  האם הוקצב מספיק זמן לפרויקט? מכשולים בירוקרטיים?

 

 

ערך: יורם בוטניק

 

לוקהיד מרטין האמריקאית שוקלת להתמודד על הקמת המרכזים הלוגיסטיים של צה"ל


ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין בוחנת אפשרות להתמודד במסגרת ההליך שמקיים משרד הביטחון להקמה של שלושה מרכזים לוגיסטיים חדשים שישמשו את כלל זרועות צה"ל- בהשקעה כוללת של כ-15 מיליארד שקל. אם לוקהיד מרטין תתמודד, היא תצטרך להצטרף לחברה ישראלית והיא תשמש קבלנית משנה שלה, בשל דרישת מערכת הביטחון שהזכיין המוביל יהיה ישראלי. הקמת המרכזים החדשים צפויה להתבצע עד 2023 והם יחליפו את 17 המרכזים הלוגיסטיים שנמצאים בשורה של מחנות ובסיסים של צה"ל ברחבי הארץ, המרכזים מתוכננים להיות מתקדמים ורוב פעילותם תיעשה באמצעות רובוטים ומערכות חדשניות.
המקור: גלובס

על סחר אלקטרוני בסופרמרקטים - האם הטכנולוגיה תחליף את העובדים?

יורם בוטניק

עולם הלוגיסטיקה מגשש עדיין את דרכו בתחום הסחר האלקטרוני, בסופרמרקטים למשל, וגם בישראל הרוב 'יושב על הגדר' ומחכה לראות אולי תתרחש פריצת דרך בתחום. שהרי בדומה למצב בעולם, הרווחיות נמוכה או גבולית ובעיית 'המייל האחרון' במרכזים האורבניים הצפופים (בין השאר) מעכבת את השינוי.
אנו מביאים בפני הגולשים עיקרי כתבה המציגה חשיבה חדשה ומקורית לנושא, והיא גדושה כמובן בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום.
 ספק רב אם יזם ישראלי יתחבר לרעיון אך מעניין גם ללמוד מה קורה מסביב. ולאחר הקריאה טרדה אותי מחשבה: החלפת עובדים בטכנולוגיה היא כדאית, כך אומרים, אך אם קורה ופרויקט עתיר טכנולוגיה כזה נכשל (מאיזו שהיא סיבה) – אתה נשאר עם ציוד חסר ערך שהשקעת בו מיליונים רבים.

 
למרות שדפוסי הרכישה שלנו כצרכני מזון בסופרמרקטים ובחנויות הוא די קבוע, דומה שלא הצליחו עדיין להקים דפוס או מודל מוצלח של רכש וקנייה אלקטרונית – פרט למעטים מאד, שגם הם מצויים לרוב על גבול הרווחיות. בין הסיבות: בשונה מעסקים רבים, חנויות מזון "מתופעלות" בעיקר על ידי הקונים עצמם, הם מלקטים את המוצרים ולעתים גם משלמים בעמדות אוטומטיות.
חנויות מכולת ומזון עם שירות סחר אלק' חייבות לגייס אנשים לא מעטים לאיסוף הפריטים המוזמנים, אריזתם ושילוחם, וזה עולה הרבה כסף...


 
בתמונה: מודל ההפצה החדש

 למרות שדפוסי הרכישה שלנו כצרכני מזון בסופרמרקטים ובחנויות הוא די קבוע, דומה שלא הצליחו עדיין להקים דפוס או מודל מוצלח של רכש וקנייה אלקטרונית – פרט למעטים מאד, שגם הם מצויים לרוב על גבול הרווחיות. בין הסיבות: בשונה מעסקים רבים, חנויות מזון "מתופעלות" בעיקר על ידי הקונים עצמם, הם מלקטים את המוצרים ולעתים גם משלמים בעמדות אוטומטיות.
חנויות מכולת ומזון עם שירות סחר אלק' חייבות לגייס אנשים לא מעטים לאיסוף הפריטים המוזמנים, אריזתם ושילוחם, וזה עולה הרבה כסף...

חברת סטרט-אפ מבוסטון מציעה מודל שונה, שיעניק יתרונות הן לקונים והן לספקים. עיקרו: פיתוח מרכזי מילוי הזמנות מיקרו, המנצלים טכנולוגיית 'שאטלים' רובוטיים כדי לאסוף הזמנות קונים, ובכך לאפשר שירות מהיר וזול (יחסית). מרכזי-מיקרו כאלו יוקמו בצד צירי תחבורה של מרכזים אורבניים (כחמישית משטח סופרמרקט רגיל) ויקלו על רוב הרוכשים לאוספם. מי שיעדיף עד דלת הבית ישלם בהתאם. הזמנות און-ליין יבוצעו תוך 30 דקות מרגע ההזמנה, וזה אף יקל על הזמנה ואיסוף בדרך חזרה מהעבודה.

לבו של המודל המוצע הוא OSR Shuttle של חברת Knapp, שהיא מערכת אחסון אוטומטית, שבמקור נועדה לשינוע מהיר של מוצרים. לדברי המפתחים, המערכת תוכל לבצע את משימותיה בחמישית מכוח העבודה הדרוש לאיסוף כמקובל כיום, ובדיוק מרבי.

מרכז כזה מתוכנן לטפל ב-4500 תיבות פרודוקטים, המאוחסנים בשני טורים עם מעליות, כ"א 15 מדפים לגובה, ועשויה לאחסן כמה עשרות אלפי SKU וזאת בשטח של כעשירית מסופרמרקט רגיל. ה'שאטל' שאוסף את ההזמנות מכוון אותן לאחד משלושה אזורים: קפואים, מקוררים ורגיל והוא מסוגל לטפל ב-1200 קווי משלוח בשעה.

הזמנות הלקוחות נאספות לתחנות איסוף, בהן עובדים מרכזים הפריטים הנדרשים לקרטונים, וניתן לבצע כשבעים הזמנות בשעה. כשלושה-רבעים מכל הפריטים הנדרשים ניתן לאחסן במערכת עצמה.

 

בעקבות כתבה ב-DC Velocity יוני 2017


 

נחנך המרלו"ג החדש של שופרסל

שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, חנכה מרכז לוגיסטי מתקדם באזור התעשייה מודיעין שבשוהם בהשקעה של 420 מיליון ₪. המרכז משתרע על פני 51 אלף מ"ר וכולל מחסנים, שטחים לוגיסטיים, חדר קירור ומשרדים. המרכז הלוגיסטי החדש ירכז את התוצרת החקלאית, מוצרי קירור, מוצרי בשר ועוף, מוצרים מוקפאים, מוצרי חלב וסחורת הרשת וייתן מענה ל-271 סניפי הרשת מדן ועד אילת.

 

השקת המרכז הלוגיסטי החדש התקיימה בנוכחות מר אדוארדו אלשטיין יו"ר קבוצת IDB והבעלים של חברת שופרסל, ישראל ברמן יו"ר שופרסל, איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, ספקים רבים של הרשת בהם יצרני מותגים שונים וכן יצרני מוצרי המותג הפרטי, חקלאים המספקים תוצרת חקלאית לרשת, שותפים להקמת המרלו"ג, עיתונאים ומנהלי החברה. 

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל אמר: "המרלו"ג החדש יאפשר שיפור היעילות הלוגיסטית, שיפור השירות לסניפי הרשת ושיפור התייעלות בסניפי שופרסל הכוללת: הגדלת תדירות האספקה המרכזית, הקטנת מלאי הסחורות בסניפים, צמצום פחת הסחורות. המרכז החדש יעניק רמת איכות טובה יותר ושמירה מיטבית על שרשרת קירור של המוצרים, שיפור זמינות, הקטנת כמות המשאיות המגיעות לסניפי הרשת בשל הקטנת כמות הספקים הפוקדים את הסניפים. שיפור שליטה ובקרה בשל ניהול מלאי ברמה מרכזית."
 









המנכ"ל גם גילה כי שופרסל תקים בקרוב מערך אוטומטי מתקדם לאספקת מוצרים אינטרנטית ללקוחות ברשת המהווים כבר כ-10% מסך כל הלקוחות.

 
מערכות המרלו"ג

 המרלו"ג החדיש, המתוכנן לתמוך ביעדי הצמיחה של שופרסל בעשורים הקרובים, מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ועל מערכות ממוכנות ומשולבות כגון: אחסון משטחים, מערכת גלילית מסוג Push Back ומערכת ליקוט לקרטונים מסוג .FLOW המרלו"ג מתמחה בניהול ותפעול של כ- 3500 מוצרים מבוקרי טמפרטורה : קפואים מצוננים וטריים.

קטגוריות המוצרים המנוהלות במרלו"ג : ירקות, פירות, סלטים, נקניקים, עוף טרי, בשר, בצקים, מוצרים מוקפאים, שוקולדים, חלב ומוצריו.

 

לצד פעילות ועבודה ידנית, באתר, משולבים מערכים אוטומטים מורכבים המבצעים פעולות אחסנה, ריענון וליקוט סחורות. מערך רובוטים גנטרי המלקטים ארגזי ירקות ופירות בצורה אוטומטית מלא שהינו היחיד והראשון בישראל. בנוסף, הוקם מערך אוטומטי לשטיפת ארגזי ירקות ופירות עם יכולת שטיפה של אלפי ארגזים ביום.

 

המרלו"ג מעניק יכולות איחסון וניהול מלאי בשטח של כ-25 אלף מ"ר, היקף הפעילות הלוגיסטית הינה של כ- 40 מיליון קרטונים בשנה והתעבורה היומית במרלו"ג יכולה לכלול כ- 450 משאיות. המרלו"ג יעסיק כ- 450 עובדים (כולל נהגי הפצה) ויפעל 24 שעות ביממה למעט שבת.

 

תכנון לוגיסטי של האתר בוצע ע"י חברת פרוגרמה אשר הייתה שותפה לתכנון אסטרטגי של המרלו"ג ולבחינת כדאיות כלכלית וטכנולוגית, איפיון, תכנון תהליכי עבודה, ניהול מכרז בינלאומי, הקמה ולווי. אדריכל הפרויקט הנו משרד "הוק אדריכלים".

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מלגזות

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג ר

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר