Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

לפני שאתה משקיע במרלו"ג חדש...

 לאחרונה התבשרנו על הקמת כמה מרלו"גים ומרכזי הפצה חדשים בישראל. אם זה לא מאוחר עבורם, הנה כמה שאלות שכדאי מאד לשאול לפני שמתחילים לצקת את היסודות. מבוסס על כתבה באתר DC  VELOCITY של אוקטובר.

ובכן הנה השאלות:

 

1.     טריוויאלי לכאורה, אך האם יש לך אישור ברור מן הבעלים וההנהלה הבכירה על ההשקעה בפרויקט?

2.     בנוגע למבנה: האם כל הנוגעים בדבר מתואמים עד הסוף? כל דבר בציוד ובהפעלה קשור גם לתכנון נכון של המבנה.

3.     האם כל הנתונים הרלוונטיים אכן בידך?

4.     מה הם התהליכים הנהוגים אצלך כיום ואיזה תהליכים ישתנו?

5.     האם העסק שלך צפוי לשינוי בעשור השנים הבא?

6.     האם המתקן שלך מתוכנן לגמישות עתידית.

7.     האם מערכות המידע שלך כיום מתאימות לאתר החדש?

8.     לאיזה סיכונים צפוי האתר?

9.     מה מצב התשתיות באזור?

10.  האם הוקצב מספיק זמן לפרויקט? מכשולים בירוקרטיים?

 

 

ערך: יורם בוטניק

 

קנייה אלקטרונית: הצעד הבא

 השלב הבא בסחר וקנייה אלקטרונית מגיע עם ביטול ההפרדה בין חנויות הקמעונאים ומרכזי ההפצה שלהם לבין מרכזי מילוי ההזמנות שצמחו לפעמים בשכנותן ולעתים רחוק יותר, קרוב למרכזי הערים. בפועל, מדפי המוצרים בחנות הופכים למרלו"ג או מתקן למילוי הזמנות.

דוגמה לכך, למשל,  היא מרלו"ג שופרסל  בצומת בילו, שם ניתן לראות לקוחות ומאספי הזמנות פועלים זה בצד זה.

נראה שחלוצה בעניין זה היא חברת טארגט באמריקה המציעה אספקת מוצרי מכולת לבית (בשלב ראשון רק לעובדיה) עבור פחות מ-5 דולר למשלוח. זאת, אגב, כתשובה להצעת אמזון לשירות דומה בעלות של 6 דולר לתיבה.
אחת מתוצאות הלוואי "ההכרחיות" לשיטה זו היא אחזקת מלאי מספיק על המדפים, אם כי הקמעונאים 'יודעים' על סמך ניתוח הזמנות הקונים בעבר ותחזיות – איזו כמות של פרטים כדאי להחזיק על המדף.

 

Supplychainbrain, july 2017

לוקהיד מרטין האמריקאית שוקלת להתמודד על הקמת המרכזים הלוגיסטיים של צה"ל


ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין בוחנת אפשרות להתמודד במסגרת ההליך שמקיים משרד הביטחון להקמה של שלושה מרכזים לוגיסטיים חדשים שישמשו את כלל זרועות צה"ל- בהשקעה כוללת של כ-15 מיליארד שקל. אם לוקהיד מרטין תתמודד, היא תצטרך להצטרף לחברה ישראלית והיא תשמש קבלנית משנה שלה, בשל דרישת מערכת הביטחון שהזכיין המוביל יהיה ישראלי. הקמת המרכזים החדשים צפויה להתבצע עד 2023 והם יחליפו את 17 המרכזים הלוגיסטיים שנמצאים בשורה של מחנות ובסיסים של צה"ל ברחבי הארץ, המרכזים מתוכננים להיות מתקדמים ורוב פעילותם תיעשה באמצעות רובוטים ומערכות חדשניות.
המקור: גלובס

על סחר אלקטרוני בסופרמרקטים - האם הטכנולוגיה תחליף את העובדים?

יורם בוטניק

עולם הלוגיסטיקה מגשש עדיין את דרכו בתחום הסחר האלקטרוני, בסופרמרקטים למשל, וגם בישראל הרוב 'יושב על הגדר' ומחכה לראות אולי תתרחש פריצת דרך בתחום. שהרי בדומה למצב בעולם, הרווחיות נמוכה או גבולית ובעיית 'המייל האחרון' במרכזים האורבניים הצפופים (בין השאר) מעכבת את השינוי.
אנו מביאים בפני הגולשים עיקרי כתבה המציגה חשיבה חדשה ומקורית לנושא, והיא גדושה כמובן בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום.
 ספק רב אם יזם ישראלי יתחבר לרעיון אך מעניין גם ללמוד מה קורה מסביב. ולאחר הקריאה טרדה אותי מחשבה: החלפת עובדים בטכנולוגיה היא כדאית, כך אומרים, אך אם קורה ופרויקט עתיר טכנולוגיה כזה נכשל (מאיזו שהיא סיבה) – אתה נשאר עם ציוד חסר ערך שהשקעת בו מיליונים רבים.

 
למרות שדפוסי הרכישה שלנו כצרכני מזון בסופרמרקטים ובחנויות הוא די קבוע, דומה שלא הצליחו עדיין להקים דפוס או מודל מוצלח של רכש וקנייה אלקטרונית – פרט למעטים מאד, שגם הם מצויים לרוב על גבול הרווחיות. בין הסיבות: בשונה מעסקים רבים, חנויות מזון "מתופעלות" בעיקר על ידי הקונים עצמם, הם מלקטים את המוצרים ולעתים גם משלמים בעמדות אוטומטיות.
חנויות מכולת ומזון עם שירות סחר אלק' חייבות לגייס אנשים לא מעטים לאיסוף הפריטים המוזמנים, אריזתם ושילוחם, וזה עולה הרבה כסף...


 
בתמונה: מודל ההפצה החדש

 למרות שדפוסי הרכישה שלנו כצרכני מזון בסופרמרקטים ובחנויות הוא די קבוע, דומה שלא הצליחו עדיין להקים דפוס או מודל מוצלח של רכש וקנייה אלקטרונית – פרט למעטים מאד, שגם הם מצויים לרוב על גבול הרווחיות. בין הסיבות: בשונה מעסקים רבים, חנויות מזון "מתופעלות" בעיקר על ידי הקונים עצמם, הם מלקטים את המוצרים ולעתים גם משלמים בעמדות אוטומטיות.
חנויות מכולת ומזון עם שירות סחר אלק' חייבות לגייס אנשים לא מעטים לאיסוף הפריטים המוזמנים, אריזתם ושילוחם, וזה עולה הרבה כסף...

חברת סטרט-אפ מבוסטון מציעה מודל שונה, שיעניק יתרונות הן לקונים והן לספקים. עיקרו: פיתוח מרכזי מילוי הזמנות מיקרו, המנצלים טכנולוגיית 'שאטלים' רובוטיים כדי לאסוף הזמנות קונים, ובכך לאפשר שירות מהיר וזול (יחסית). מרכזי-מיקרו כאלו יוקמו בצד צירי תחבורה של מרכזים אורבניים (כחמישית משטח סופרמרקט רגיל) ויקלו על רוב הרוכשים לאוספם. מי שיעדיף עד דלת הבית ישלם בהתאם. הזמנות און-ליין יבוצעו תוך 30 דקות מרגע ההזמנה, וזה אף יקל על הזמנה ואיסוף בדרך חזרה מהעבודה.

לבו של המודל המוצע הוא OSR Shuttle של חברת Knapp, שהיא מערכת אחסון אוטומטית, שבמקור נועדה לשינוע מהיר של מוצרים. לדברי המפתחים, המערכת תוכל לבצע את משימותיה בחמישית מכוח העבודה הדרוש לאיסוף כמקובל כיום, ובדיוק מרבי.

מרכז כזה מתוכנן לטפל ב-4500 תיבות פרודוקטים, המאוחסנים בשני טורים עם מעליות, כ"א 15 מדפים לגובה, ועשויה לאחסן כמה עשרות אלפי SKU וזאת בשטח של כעשירית מסופרמרקט רגיל. ה'שאטל' שאוסף את ההזמנות מכוון אותן לאחד משלושה אזורים: קפואים, מקוררים ורגיל והוא מסוגל לטפל ב-1200 קווי משלוח בשעה.

הזמנות הלקוחות נאספות לתחנות איסוף, בהן עובדים מרכזים הפריטים הנדרשים לקרטונים, וניתן לבצע כשבעים הזמנות בשעה. כשלושה-רבעים מכל הפריטים הנדרשים ניתן לאחסן במערכת עצמה.

 

בעקבות כתבה ב-DC Velocity יוני 2017


 

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

לעשות יותר עם מה שיש

        בהרצאה מלווה במצגת בפני באי הכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה אמר

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת