Get Adobe Flash player

מדריך קצר לשיטות מידוף

יורם בוטניק:

גם אם אינך מן המאושרים שזכו במחסן אוטומטי, לא נורא. אמנם כדי לבחור כיום סוג מחסן ומידוף מתאים נדרש יועץ מומחה, ולבטח הוא ישלח אותך לאסוף עבורו אלפי נתונים (to begin with כמו שאומרים). אבל דומה שבעל ניסיון וטביעת עין בעסק שלו יכול להגיע לתוצאה מספקת. בעקבות DC VELOCITY אנו מציגים כאן את רוב השיטות הקיימות.

 
המדף הסלקטיבי

זהו המדף הבסיסי והפשוט ביותר, עיקרו 2 מסגרות זקופות אנכית עם קורה אחת או יותר ביניהן. ניתן להוסיף שורות צמודות בכל חלל המחסן. אתה בוחר היכן להניח קרטון מסוים כרצונך.  השיטה הזולה ביותר (אך לא מתאימה לכל המאפיינים הנדרשים). מתאימה יותר למחסן עם סבב מוצרים נמוך עם הבדלים בולטים ביניהם.
selective rack
 
מדף דו-צדדי (DOUBLE DEEP)

כאן בעצם מניחים שורה אחת של מדף סלקטיבי מאחורי שורה דומה נוספת. לשליפה  של משטח אחורי נעזרים המלגזה ייעודית. מאפשר צפיפות אחסון גבוהה יותר, בצד מגבלת הגישה למשטח האחורי. מאפשר ניצול טוב בהרבה של שטח רצפת המחסן.
double deep

פנימה והחוצה בקלות

זהו מבנה הקרוי: drive-in/drive-through rack,  מיועד לאחסון צפוף כאשר המלגזה יכולה בקלות להניח ולשלוף משטחים, המונחים על גלגילות לאורך המדף. מתאימה למוצרי first in – first out. ניצול מיטבי של שטח המחסן. אופייני להרבה SKU ולאחסון מוצרים בקירור.

דחיפה  לאחור - PUSHBACK
משטחי נשיאה הגולשים לאחור על גלילים כאשר המלגזה דוחפת מטען חדש. עד 6 משטחים לעומק. ניצול שטח טוב,  אופייני למטענים בתפזורת.
 
בכוח הגרוויטציה

ניצול טוב של החלל, אין צורך במעברים, מנצל תנועה חופשית בשיפוע על 'רולרים' או גלגיליות. First in – first out. בדרך כלל יש מעין מסגרת ששומרת על המשטח במסלולו.
עד 20 משטחים בשורה אחת. מתאימה לנפח גדול ליחידת ניטול, לטיפול במוצרים מתכלים בכמויות גדולות.
 


3 נתוני יסוד יקבעו את הבחירה בשיטת המידוף הנכונה, אומר מומחה: מהי יחידת האחסון הבסיסית, מהו אופן השינוע (מלגזות?), והשטח הנתון לאחסון.
 
בעקבות מאמר של סוזאן לייספילד  באתר: DC
VELOCITY

:

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים  

לעשות יותר עם מה שיש

        בהרצאה מלווה במצגת בפני באי הכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה אמר

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

סיפורי פרוייקטים

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות