Get Adobe Flash player

מדריך קצר לשיטות מידוף

יורם בוטניק:

גם אם אינך מן המאושרים שזכו במחסן אוטומטי, לא נורא. אמנם כדי לבחור כיום סוג מחסן ומידוף מתאים נדרש יועץ מומחה, ולבטח הוא ישלח אותך לאסוף עבורו אלפי נתונים (to begin with כמו שאומרים). אבל דומה שבעל ניסיון וטביעת עין בעסק שלו יכול להגיע לתוצאה מספקת. בעקבות DC VELOCITY אנו מציגים כאן את רוב השיטות הקיימות.

 
המדף הסלקטיבי

זהו המדף הבסיסי והפשוט ביותר, עיקרו 2 מסגרות זקופות אנכית עם קורה אחת או יותר ביניהן. ניתן להוסיף שורות צמודות בכל חלל המחסן. אתה בוחר היכן להניח קרטון מסוים כרצונך.  השיטה הזולה ביותר (אך לא מתאימה לכל המאפיינים הנדרשים). מתאימה יותר למחסן עם סבב מוצרים נמוך עם הבדלים בולטים ביניהם.
selective rack
 
מדף דו-צדדי (DOUBLE DEEP)

כאן בעצם מניחים שורה אחת של מדף סלקטיבי מאחורי שורה דומה נוספת. לשליפה  של משטח אחורי נעזרים המלגזה ייעודית. מאפשר צפיפות אחסון גבוהה יותר, בצד מגבלת הגישה למשטח האחורי. מאפשר ניצול טוב בהרבה של שטח רצפת המחסן.
double deep

פנימה והחוצה בקלות

זהו מבנה הקרוי: drive-in/drive-through rack,  מיועד לאחסון צפוף כאשר המלגזה יכולה בקלות להניח ולשלוף משטחים, המונחים על גלגילות לאורך המדף. מתאימה למוצרי first in – first out. ניצול מיטבי של שטח המחסן. אופייני להרבה SKU ולאחסון מוצרים בקירור.

דחיפה  לאחור - PUSHBACK
משטחי נשיאה הגולשים לאחור על גלילים כאשר המלגזה דוחפת מטען חדש. עד 6 משטחים לעומק. ניצול שטח טוב,  אופייני למטענים בתפזורת.
 
בכוח הגרוויטציה

ניצול טוב של החלל, אין צורך במעברים, מנצל תנועה חופשית בשיפוע על 'רולרים' או גלגיליות. First in – first out. בדרך כלל יש מעין מסגרת ששומרת על המשטח במסלולו.
עד 20 משטחים בשורה אחת. מתאימה לנפח גדול ליחידת ניטול, לטיפול במוצרים מתכלים בכמויות גדולות.
 


3 נתוני יסוד יקבעו את הבחירה בשיטת המידוף הנכונה, אומר מומחה: מהי יחידת האחסון הבסיסית, מהו אופן השינוע (מלגזות?), והשטח הנתון לאחסון.
 
בעקבות מאמר של סוזאן לייספילד  באתר: DC
VELOCITY

:

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

רובוטים במרלו"ג?

        עורך DC Veocity מראיין מומחה רובוטיקה   שאלה: לנוכח תחזית של מכון מחקר ידוע בארה"ב ה

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה