Get Adobe Flash player

מדריך קצר לשיטות מידוף

יורם בוטניק:

גם אם אינך מן המאושרים שזכו במחסן אוטומטי, לא נורא. אמנם כדי לבחור כיום סוג מחסן ומידוף מתאים נדרש יועץ מומחה, ולבטח הוא ישלח אותך לאסוף עבורו אלפי נתונים (to begin with כמו שאומרים). אבל דומה שבעל ניסיון וטביעת עין בעסק שלו יכול להגיע לתוצאה מספקת. בעקבות DC VELOCITY אנו מציגים כאן את רוב השיטות הקיימות.

 
המדף הסלקטיבי

זהו המדף הבסיסי והפשוט ביותר, עיקרו 2 מסגרות זקופות אנכית עם קורה אחת או יותר ביניהן. ניתן להוסיף שורות צמודות בכל חלל המחסן. אתה בוחר היכן להניח קרטון מסוים כרצונך.  השיטה הזולה ביותר (אך לא מתאימה לכל המאפיינים הנדרשים). מתאימה יותר למחסן עם סבב מוצרים נמוך עם הבדלים בולטים ביניהם.
selective rack
 
מדף דו-צדדי (DOUBLE DEEP)

כאן בעצם מניחים שורה אחת של מדף סלקטיבי מאחורי שורה דומה נוספת. לשליפה  של משטח אחורי נעזרים המלגזה ייעודית. מאפשר צפיפות אחסון גבוהה יותר, בצד מגבלת הגישה למשטח האחורי. מאפשר ניצול טוב בהרבה של שטח רצפת המחסן.
double deep

פנימה והחוצה בקלות

זהו מבנה הקרוי: drive-in/drive-through rack,  מיועד לאחסון צפוף כאשר המלגזה יכולה בקלות להניח ולשלוף משטחים, המונחים על גלגילות לאורך המדף. מתאימה למוצרי first in – first out. ניצול מיטבי של שטח המחסן. אופייני להרבה SKU ולאחסון מוצרים בקירור.

דחיפה  לאחור - PUSHBACK
משטחי נשיאה הגולשים לאחור על גלילים כאשר המלגזה דוחפת מטען חדש. עד 6 משטחים לעומק. ניצול שטח טוב,  אופייני למטענים בתפזורת.
 
בכוח הגרוויטציה

ניצול טוב של החלל, אין צורך במעברים, מנצל תנועה חופשית בשיפוע על 'רולרים' או גלגיליות. First in – first out. בדרך כלל יש מעין מסגרת ששומרת על המשטח במסלולו.
עד 20 משטחים בשורה אחת. מתאימה לנפח גדול ליחידת ניטול, לטיפול במוצרים מתכלים בכמויות גדולות.
 


3 נתוני יסוד יקבעו את הבחירה בשיטת המידוף הנכונה, אומר מומחה: מהי יחידת האחסון הבסיסית, מהו אופן השינוע (מלגזות?), והשטח הנתון לאחסון.
 
בעקבות מאמר של סוזאן לייספילד  באתר: DC
VELOCITY

:

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר ל

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

הביאו כסף אבל נכשלו בתפעול

יורם בוטניק בוועידה ה-6 לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה של "מידע כנסים" בכפר המכביה השתתפו רביםשהאזינ

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר