Get Adobe Flash player

מדריך קצר לשיטות מידוף

יורם בוטניק:

גם אם אינך מן המאושרים שזכו במחסן אוטומטי, לא נורא. אמנם כדי לבחור כיום סוג מחסן ומידוף מתאים נדרש יועץ מומחה, ולבטח הוא ישלח אותך לאסוף עבורו אלפי נתונים (to begin with כמו שאומרים). אבל דומה שבעל ניסיון וטביעת עין בעסק שלו יכול להגיע לתוצאה מספקת. בעקבות DC VELOCITY אנו מציגים כאן את רוב השיטות הקיימות.

 
המדף הסלקטיבי

זהו המדף הבסיסי והפשוט ביותר, עיקרו 2 מסגרות זקופות אנכית עם קורה אחת או יותר ביניהן. ניתן להוסיף שורות צמודות בכל חלל המחסן. אתה בוחר היכן להניח קרטון מסוים כרצונך.  השיטה הזולה ביותר (אך לא מתאימה לכל המאפיינים הנדרשים). מתאימה יותר למחסן עם סבב מוצרים נמוך עם הבדלים בולטים ביניהם.
selective rack
 
מדף דו-צדדי (DOUBLE DEEP)

כאן בעצם מניחים שורה אחת של מדף סלקטיבי מאחורי שורה דומה נוספת. לשליפה  של משטח אחורי נעזרים המלגזה ייעודית. מאפשר צפיפות אחסון גבוהה יותר, בצד מגבלת הגישה למשטח האחורי. מאפשר ניצול טוב בהרבה של שטח רצפת המחסן.
double deep

פנימה והחוצה בקלות

זהו מבנה הקרוי: drive-in/drive-through rack,  מיועד לאחסון צפוף כאשר המלגזה יכולה בקלות להניח ולשלוף משטחים, המונחים על גלגילות לאורך המדף. מתאימה למוצרי first in – first out. ניצול מיטבי של שטח המחסן. אופייני להרבה SKU ולאחסון מוצרים בקירור.

דחיפה  לאחור - PUSHBACK
משטחי נשיאה הגולשים לאחור על גלילים כאשר המלגזה דוחפת מטען חדש. עד 6 משטחים לעומק. ניצול שטח טוב,  אופייני למטענים בתפזורת.
 
בכוח הגרוויטציה

ניצול טוב של החלל, אין צורך במעברים, מנצל תנועה חופשית בשיפוע על 'רולרים' או גלגיליות. First in – first out. בדרך כלל יש מעין מסגרת ששומרת על המשטח במסלולו.
עד 20 משטחים בשורה אחת. מתאימה לנפח גדול ליחידת ניטול, לטיפול במוצרים מתכלים בכמויות גדולות.
 


3 נתוני יסוד יקבעו את הבחירה בשיטת המידוף הנכונה, אומר מומחה: מהי יחידת האחסון הבסיסית, מהו אופן השינוע (מלגזות?), והשטח הנתון לאחסון.
 
בעקבות מאמר של סוזאן לייספילד  באתר: DC
VELOCITY

:

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

מלגזות

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה  בעקבות מאמרם הקלאסי של אנדרסן, בריט, ג'י פאבר, שהתפרסם במגזין Supply Ch

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר