לסיכום 2016 – בארץ ובעולם

1767 מלגזות דיזל חדשות נרשמו בשנה החולפת בארץ – 400 יותר משנה קודמת. בחשמליות נרשם גידול צנוע יותר ובחשמלי-ידני נרשמה אף ירידה קטנה. כל הנתונים בטבלה משמאל. איגל מלגזות (אטלט) וטויוטה הגיעו יד ביד לראשות הטבלה עם 575 יח', ויחד עם ידניות-חשמליות, איגל עומדת בראש בסיכום שנה זו.

בטבלה משמאל: רישום חודש ינואר 2017

ובעולם, ההתקדמות המלגזות הסיניות נראתה היטב בתערוכת CeMat השנה, הלי של Anhui הגיעה למקום העשירי בדירוג היצרנים העולמי ומיד אחריה Hangcha וכן בלטו מקסימל ו-EP.

מגוון מקורות אנרגיה חדשים כמו תאי דלק מימני הופיעו בשוק האמריקני והאירופי עם תצוגה נפרדת ביריד הנובר עם 160 מציגים מ-25 מדינות.

שוק המלגזות העולמי ממשיך לצמוח אך מחכים לנתוני סיכום השנה. בכמה ארצות נרשמו שיאים ברכש מלגזות.

רובוטיקה ומערכות חכמות בתפעול: דו"ח מחקר אומר כי כחצי מכל היצרנים בארה"ב כבר מטמיעים חידושים אלו וגם באירוע של לינדה נראו עדויות ברורות לכך גם באירופה. בטויוטה אומרים כי הם הופתעו מגודל הדרישה  למלגזות אוטומטיות וחצי אוטומטיות. יונגהיינריך ממשיכה בצמיחה המהירה שלה (שלישית בעולם) וכמה מדגמיה החדשים צוינו לשבח וזכו לפרסים.

קבוצת קיון גם היא ממשיכה לצמוח בייחוד לאחר רכישת אגמין  הבלגית המתמחה באוטומציה.

גוברת הפופולריות של סוללות יון-ליתיום הודות ליוזמה של טסלה וזוכה להכרה ברחבי העולם ועקב כך למלגזות אלו (סטיל ואחרות).


גידול נרשם גם ביצרנית מניטו, לה שיתוף פעולה עם טויוטה, בעיקר באירופה.
 

גידול התנועה בסחר העולמי ובפעילות הנמלים עודד יצרניות בולטות בתחום כמו קונקריינס  וקלמאר. לעומת זאת, תהליכי ההתמחות מביאים גם לסגירת או העברת מפעלים, בעיקר באירופה, שם סגרה קטרפילר את מפעלה בבלגיה.
 

רגולציה חדשה בנוגע לשקילת מכולות עברה בהצלחה הודות לטכנולוגיות שקילה חדשות למכולות ענק.
 

טויוטה ממשיכה להוביל בין היצרניות עם מכירות של 6.592 מיליארד יורו.
בבריטניה נפתח מרכז הכשרה למפעילי מלגזות.