חידושים באחסון צולב

חידושים באחסון צולב

cross_pic320אחסון צולב (cross docking) כלומר הסטת סחורה המגיעה לרציפי הקבלה של מרכז האחסון ישירות לשערי השילוח של המחסן (או אף למשאית הובלה יוצאת) - תורם רבות להיענות מהירה לביקוש הלקוחות וליעילות ולרווחיות שרשרת האספקה.יותר ויותר סחורה מטופלת כך, לא רק ברמת המשטח אלא אפילו ברמת תיבות האריזה. על כמה מפיתוחי התוכנה והציוד האחרונים, המאפשרים זאת מצאנו בכתבה במגזין המקוון Logistics Management מראשית 2010: תוכנה חכמה: החלפת מידע אוטומטית בזמן אמת בין שותפי המסחר היא ההופכת את אחסון הצולב לאפשרי. להלן כמה מן היכולות המוצעות כיום למפעילי השיטה. ניצול הזדמנויות: התוכנה מאפשרת הפרדת הזמנה לשתיים. אם למשל, התקבל משלוח ובו רק קרטון עם משחק אלקטרוני פופולארי אחד (שידוע שהביקוש לו גבוה) - במקום שניים, התוכנה תורה על שילוחו המיידי בריצוף צולב, ללא אחסון. עד כה, רק מטענים המאפיינים בכך שהם יוצאים כפי שהם נכנסים - היו מיועדים לכך.

cross320 העברת הודעות אלקטרונית: פריסת רשת האינטרנט העולמית ומחשבים רבי עוצמה מאפשרות כיום ביצוע עסקות דרך המחשב באמינות ובמהירות. חברות כמו SAP למשל מאפשרות לספקים התחברות לפורטל שלהן, דרכו אפשר לשלוח ולקבל מידע אלקטרוני ולבצע עסקות - ליצור ולשלוח ASN (ובר"ת Advance Shipment Notice), .אפילו עם ספקים מן העולם השלישי. המידע המוקדם הזה מגיע גם למחשבי המרכז הלוגיסטי ומאפשר היערכות לקראת האחסון הצולב בהתאם לדחיפות הביקושים
. רשת אספקה אחת, מערכת אחת, בסיס נתונים אחד: בשנים האחרונות, ספקי התוכנה הגדולים בונים את מוצריהן בתחום זה על פלטפורמה אחת, והדבר מגביר את השקיפות ושילוב הפעולה של מערכות ERP עם מערכות TMS (ניהול תובלה) וניהול מחסן WMS - כולל הודעות שילוח ASN. יש לכך השפעה דרמטית על היכולת לבצע אחסון צולב.

ציוד חכם ומהיר יותר
cross_docking320 כאשר יותר מ-50% מן המוצרים המיועדים לקמעונאים משולחים כיום באחסון צולב, הופיעו בשוק חידושי ציוד המאפשרים זאת. בין השאר, מערכות מסועי מיון, אמצעי הדבקת תוויות והדפסה מהירה, וטכנולוגיות זיהוי אוטומטיות: מסועי מיון ייעודיים: פיתוח מסועי הסטה מקבילים (parallel divert) מאפשר כיום לשנע אריזות קרובות יותר זו לזו ובכך תפוקה גבוהה יותר. Sliding shoes שהסיטו עד כה את אריזות הקרטון לכיוון הרצוי על המסוע פועלות עתה במקביל, עם יותר קרטונים על אותו שטח מסוע. הרווחים בין הקרטונים ירדו מ-6-8 אינץ' ל-3 אינץ' באופן זה, מפעילי אחסון צולב יכולים להפעיל את המסועים לאט יותר ולהגיע לאותה תפוקה. פיתוח נוסף הוא בקרת מהירות למסועים: זו קובעת את מהירות המסוע בהתאם לנפח המוצרים שעליו. אמצעי סימון והדפסה מהירים וגמישים: אלו מאפשרים למפעילי האחסון הצולב להדפיס ולהדביק במהירות כל תיקון מתבקש על אריזת המוצר, דבר שהוא חיוני במיוחד בתנאים אלו. איסוף קולי וטכנולוגיית RFID: טכנולוגיית איסוף קולי מקלה על העברת הוראות למפעילים ברחבת הקבלה על הוראת שילוח מיידי של משטחים שנבחרו - במקום לקלטם במחסן תגי RFID מאפשרים כיום מיון והפניה אוטומטית של משטחים המיועדים לשילוח מיידי לשערי היציאה. ובנוסף, הדור החדש של מלגזות המצוידות במערכות מיקום בזמן אמת RTLS)) מאפשר תיעוד מדויק של תנועות משטח - ללא שום מעורבות של מפעיל המלגזה. ובעקבות שילוב התגים הללו, מתברר שניתן כעת לוותר על חלק מתשדורות EDI מכיוון שהמידע על סטטוס השילוח מצוי כבר בתגים.