Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

מבוא לסוגי מסועים

מסועים לא ממונעים (גרוויטציונים)

 skatewheel_con.170הפשוטים ביותר, מנצלים את כוחות ההתמד והגרוויטציה לשינוע המוצרים. מקובלים שני סוגים: מסוע גלילים(roller) : מקובל בתחנות עבודה ואיסוף הזמנות, יותר יציב ופחות יקר   ומסוע גלגילוני החלקה (skatewheel): שומר על מהירות התנועה של המוצר כי כל גלגל מסתובב בנפרד, עדיף בפניות.
החיסרון שלהם: חוסר בקרה על התנועה.

 

 

מסועים ממונעים
משמשים בעיקר לשינוע פריטים קטנים יחסית. מקובלים בעיקר סגנונות של מסועים כאלו: מסועי רצועה ומסועי גלילים ממונעים.
belt_con.170מסועי רצועה: במסורתיים לרוב מנוע AC המקושר לגלגלת (pulley) כאשר הרצועה (מחומרים שונים, בהתאם לייעוד) נעה על גבי גלילים או משטח החלקה ממתכת (slider bed). בדרך כלל, מסועי רצועה זולים ממסועי גלילים ממונעים.

roller_170מסועי גלילים: משמשים כיום בהרבה מרכזי הפצה, מכיוון שהם מאפשרים יצירת מקבץ (או צבר) של מוצרים (accumulation), והדבר מאפשר הכוונה (לפרק זמן מוגבל) של מקבץ זה לממיין אוטומטי או ל-palletizer.


מקובלים 3 סוגי גלילים ממונעים: הינע בעזרת מסילה או גלגל שיניים (line shaft) שהוא הזול יותר אך דורש יותר טיפול ואחזקה,  הינע רצועה, וגלילים ממונעים,
גלילים מונעי רצועה (belt-driven): הרצועה או החגורה מגומי או פלסטיק נעה מתחת מערך הגלילים. כאשר המנוע מפעיל אותה, היא מניעה את הגלילים. מסוע כזה מתאים לטיפול בצברים.
גלילים ממונעים: לרוב מחולקים לכמה אזורים קטנים ולכל מסוע מנוע עצמאי (המופעל רק כאשר מונח עליו פריט), אך כולם מקושרים זה לזה כך שניתן גם להפעילם ולהפסיקם גם ביחד.  המנועים בדרך כלל של 24 וולט, ז"י, יותר חסכוניים.
'כלל האצבע' לתכנון מסועי גלילים אומר: "צריך שבכל מצב, יהיו לפחות 3 גלילים הנושאים את הפריט".

מסוע רצועה מחולק (segmented)

segment_con170למעשה זהו חלק או פיתוח של מסוע הגלילים הממונע, כאשר כאן מקטע או אזור מסוים שלו עטוף ברצועה או חגורה, והדבר מחבר את יכולת הצבירה (accumulation) של מסוע הגלילים עם יציבות הרצועה, מאפשר בקרה טובה על  תנועת קרטונים. 

מסוע זרימה מבוקר
מעין שילוב של מסוע לא ממונע וממונע. מאפשר הטיה (skew) של פריטים לאחד הצדדים לשם הפנייתם לשלוחת מסוע גרוויטציוני צמוד בקצב מבוקר.

 

מסוע ממונע לשינוע משטחים

 pallet_conveyor170מופעל לרוב ביחד עם ממשטח או יחידת אחסון אוטומטית AS/RS. מקובלים שני סוגים: מסוע שרשרת (זולים יותר, מתאים למשטחים זהים ובמצב טוב), ומסוע גלילים (לרוב הנעת שרשרת בצד הגלילים). שניהם מתאימים גם למטענים כבדים, איטיים יחסית – 4 משטחים לדקה בערך.
מסועי שרשרת למשטחים מחולקים למקטעים, כאשר לכ"א מהם מנוע AC משלו, המאפשר בקרה טובה יותר וריכוז מסוים של משטחים.

 

 

בעקבות כתבה במגזין MMH אפריל  2011


 

רכישת מסוע - על מה לשים לב

ההוצאה הכבדה ביותר בהפעלת מסועים היא בצריכת האנרגיה, אומר מומחה בתחום, ולכן שים לב  ליעילות האנרגטית של המערכת. למשל העדפה של יחידת כוח 24 וולט, DC, על פני  יחידת  AC פחות יעילה – בחירה שתחסוך לך 50% באנרגיה.
צעד נוסף, בחירה במערכת הינע מבוזרת – במקום מרכזית. במערכות מסוע מודולאריות תוכל להפעיל כך רק את שלוחות המסוע הנדרשות באותו מועד. דבר זה עשוי לחסוך 10-20% נוספים בעלויות האנרגיה וגם פחות שחיקה לא נחוצה.
מהירות המסוע: כללית, ככל שגדלה המהירות – עולות עלויות התפעול: שקול היטב את צרכיך הריאליים. קיימת כמובן האופציה של בחירה במסוע בעל מהירות משתנה המתאימה לדרישות הפעלה משתנות.
אם אתה מפעיל מסועים בעלי רוחב שונה, כדאי לבחור בכאלה שיש להם רכיבים משותפים רבים ככל האפשר.
בחר גם מודלים שקל להחליף בהם חלקים שונים.

 מנועים
מנועי מסועים מגיעים היום בשלושה דגמים בסיסיים: סטנדרטי, חסכוני באנרגיה, וסופר-חסכוני. האחרונים עשויים להביא לחיסכון ניכר במשך שירותם.

גיר
גם הבחירה בגיר מתאים (gearbox) משפיעה על צריכת האנרגיה. גיר שחוק פירושו יותר אנרגיה בעשרות אחוזים. לעומת זאת, גיר מטיפוס helical bevel הוא בעל שיעורי יעילות של 95-98 אחוזים. גיר יעיל יותר גם מאפשר חיסכון בהספק מנוע נדרש, והוא כרוך בפחות שחיקה לאורך זמן.

רכיבי מערכת
מומלץ להעדיף מסועי רצועה עם חורים מובילים (sprockets) על מסועי שרשרת (גלילים), ואלטרנטיבה טובה יותר היא בחירה במערכת העברת כוח ישירה (direct drive) שלא נזקקת לחלקי חילוף ולאחזקה שוטפת.

מתוך גיליון MMH ינואר 2011 

טבלת יצרני מסועים מובילים בעולם

table600

 

מדריך לציוד של מסועי מיון

 

Diverter (pusher) 

Vertical_diverterדחפן: התקן עם זרוע ניידת בניצב למסוע הולכה ראשי, המשמש לדחיפת קרטון או פריט אל המסוע הניצב. לאחר הדחיפה, הדחפן נסוג עד להסטה הבאה.

Deflector

מנתב, זרוע מכוונת, מעין "שוטר" לניתוב קרטונים על המסוע. זרוע נייחת או ניידת מנתבת אריזות קרטון מן המסוע לקו או או למגלשה (chute). בדרך כלל לא משמש במסועי חגורה או גלילים. מאפייני תפעול: שיעור מיון נמוך (20-100 בדקה), מוגבל למשקלים של עד 150 ליברות. ניתן לשימוש במיון דו-כיווני.

Pullers (Rake)

מחלצים: מספר שרשרות מתרוממות מצוידות בשיניים להרמת הקרטון ולהעברתו למסלול אחר. מאפייני תפעול: ניתן להתקינם היכן שיש מספיק מקום לכך. שיעור מיון עד 80 לדקה, עבור קרטונים במשקל עד 300 ליברות.

Pullers (Pop-up belt&chain)

מחלצים: התקן "קופץ" המתרומם בין גלילי המסוע, משמש לשינוי כיוון של פריט. מערכות לשינוע מסעות כבדים, אפשרות דו-כיוונית, בדרך כלל משמשים במסועי גלילים (rollers).

Pop-up (Wheels)

גלגלונים "קופצים": ממונעים, בדרך כלל משופעים, המתרוממים עד תחתית הקרטון ומעבירים אותו לשלוחה (spur). עומס מרבי עד 300 ליברות, קצב מיון 60-150 פריטים לדקה, מגע עדין.

Pop-up (Rollers)

גלילים "קופצים": גלילים ממונעים הממוקמים בתוך מסועי שרשרת או גלילים, משמשים להרמת הקרטון מעל שטח פני המסוע והדיפתו למסלול צדדי. קצב מיון עד 150 בדקה, ומשקלים עד 500 ליברות.

Sliding shoe

נעל החלקה: סדרה של לוחיות נעות המחליקות על פני המסוע ליצירת מגע עם המוצר והסטתו למסלול צדדי. למיון מהיר, של עד 200 פריטים בדקה, משמש להסטת פריטים מקו יחיד לכמה קווי פריקה.

Tilting device (Tilt tray, Tilt slat)

התקני הטיה או פליטה באמצעות חוליות או "מגשים". קרטונים או מוצרים הנישאים ע"י מגשים בתלייה, שניתן להטותם בשיפוע בנקודת פריקה. משמש במגוון מוצרים וצורות, קצב מיון עד 365 בדקה. המערכת פועלת עם שינויי הרמה והגבהות.

Cross belt

רצועה צולבת: המוצר מוסע על פני קטעי רצועה קצרים, בעת פליטה מבוצעת פנייה  ב90- מעלות למסלול המסוע. הרצועה מסיטה את הפריט בנקודת המיון. שיטה זו מצטיינת בשיעורי מיון גבוהים, עד 670 פריטים בדקה, ניתן לטפל במספר גדול של נקודות הסטה, מאפיין מסועי לולאה (מעגל סגור) רציפים.

 

מחסן עם מעברים צרים

מתכנון וירטואלי להפעלה יום-יומית

תירגם ועיבד יוסי גולן*

 

מחסן מעברים-צרים מודרני

 yosigolan130 יותר ויותר חברות עוברות במהירות למחסנים עם מעברים צרים כדי לנצל טוב יותר את השטח המוגדר שלהם. במקביל, מוצאות החברות כי הן יכולות ליצור מערכת שינוע יעילה וסביבת עבודה טובה יותר.
חברת ATLET נמצאת בקו הראשון כבר משנות השמונים עם 'הדמיית ציוד האחסנה ותהליכי הזרימה'. תוכנת ניתוח תהליכים לוגיסטים שלה מציגה אלפי פרויקטים של אחסון ומרכזים לוגיסטיים מכל העולם.
רוחב המעברים במחסן מעברים-צרים טיפוסי הנו כ-1.6 מטר. גובה האחסון הנו כשישה עד 15 מטרים ומשולבות בו פונקציות להקטנת מהירות בתחילת ובקצה מעברים,  משולבות בו.

קיבולת אחסון: מחסן "מעברים-צרים" יכול לחסוך 25% מהשטח

המונח "מעברים-צרים" הנו כינוי רגיל בתחום הלוגיסטיקה והאחסון לציון מעברים שרוחבם קטן מ 2 מטר, בדרך כלל יהא רוחבם בין 1.2 לבין 1.8 מטר.  ה"מעבר-הצר" מאפשר ניצול טוב יותר של שטח הרצפה מעבודה עם מעברים ברוחב רגיל.
לדוגמא,  למחסן רגיל בו מאוחסנים 1,700 משטחים ב 10 שורות כפולות, גב אל גב, של 17 משטחים בכל שורה ברוחב 2.8 מטר של המעברים,  יידרש שטח הגדול ב 30% ממחסן מטיפוס "מעברים-צרים" ברוחב 1.6 מטר של המעברים.
ואם נוסיף כי ניתן לנצל טוב יותר גם את גובה האחסון ב"מעברים-הצרים" באמצעות בחירת מלגזות מותאמות אזי קיבולת האחסון תגדל משמעותית.

האחסון האופטימאלי

הפתרון האופטימאלי לאחסון הנו זה המאזן ביעילות בין הוצאות האחסנה לבין הוצאות השינוע.
ניתן לראות כי כאשר מספר הסבבים במחסן הנו נמוך, ההשפעה של עלות האחסנה מכריעה ואילו כאשר תנועת סבב המשטחים במחסן מהירה, עלות השינוע חשובה יותר.
                                            

בחירת מחסן עם מעברים-צרים-במיוחד - צורך או הזדמנות

Atlet_picker200כאשר מתפתח צורך בהרחבת שטח האחסון במסגרת מבנה/השטח הקיים, 'מחסן מעברים צרים' הנו פתרון אמין אשר מאפשר יעילות שינוע גבוהה.
אולם יש סיבות נוספות לבחירת פתרון המחסן המשולב מעברים-צרים:

בניין חדש/הרחבה בשטח מוגבל או עלות קרקע גבוהה.
צורך בגידול מספר מקומות האחסון במחסן קיים.
צורך בשינוי יעוד שטח אחסון קיים למטרה אחרת.
מיזוג מחסנים מפוזרים למחסן מרכזי אחד.
חסכון בשטח אחסון למוצרים המאוחסנים לזמן ממושך.
צורך באחסון ביניים של מוצרים בהליכי הייצור.
צורך במקומות אחסון למטרות נוספות, לדוגמא, מלאי לתקופות ביקושים מואצות.
צורך בשיפור יעילות הליקוט או/ו האחסנה.

 רווחים משטח אחסנה מצומצם
הדוגמא הבאה מדגימה כיצד אחסון 'משולב מעברים-צרים' יכול להיות יעיל כלכלית יותר מאשר אחסון מסורתי רגיל הדורש שטח אחסון גדול יותר:
הנחה כללית: דרישת האחסון הנה ל 2,000 משטחים סטנדרטיים בסבב ממוצע של 11.2 מחזורים לשנה.
אחסון רגיל עם מעברים רחבים

רוחב                 43.2    מ'

אורך                 48.0    מ'

 גובה                 5.0      מ'

שטח אחסון        2071   מ"ר

נפח אחסון          10357 מ"ר

סוג מלגזה          מלגזת היגש.

  Cartoon_boxes_140אחסון עם 'מעברים-צרים'

רוחב                 21.5    מ'

אורך                 41.1    מ'

גובה                  9.5       מ'

שטח אחסון        885   מ"ר     (57% חסכון)

נפח אחסון          8,405 מ"ר     (19% חסכון)

סוג מלגזה          מלגזת ליקוט VNA.

 הדוגמה (יותר מפורטת במקור) מצביעה על חסכון ההוצאות בשיעור 21% בעלות הלוגיסטית, המושג באמצעות השינוי לאחסון במחסן משולב מעברים-צרים בנוסף לשטח האחסון הקטן יותר ולגובה האחסון (וישנן אפשרויות חילופיות נוספות).
ערך סבב המשטחים משפיע לגבי הבחירה בגובה המבנה והאחסנה. אחסון גבוה אינו רעיון מוצלח עבור מחסן עם סבבי משטחים גבוהים!
 

האם המחסן האוטומטי תמיד משתלם?

automatic-pickingכאשר רוצים להשיג ניצול אופטימאלי של השטח, מגדל אחסון משטחים (מחסן מופעל עגורן) הנו הפתרון. השוואת הכדאיות של המחסן המסורתי, המחסן המשולב 'מעברים-צרים' ומגדל אחסון משטחים מראה כי היעילות אינה קשורה בהכרח ברמת המיכון של המחסן.
הרמה של המיכון/האוטומאציה של מערכות האחסון צריכות כנראה להימדד כהבדל בין סך כול ההוצאות הלוגיסטיות של המערכת לבין מרכיב הוצאות העובדים. לפי חישוב שלנו, המחסן המשולב 'מעברים-צרים' מציג רמת יעילות גבוהה בהשוואה למגדל אחסון המשטחים. זאת למרות העובדה כי הוצאות שכ"ע של הצוותים הנן גבוהות בצורה ניכרת. בנוסף, הפעילות גמישה יותר.


בניית מרכז לוגיסטי משולב 'מעברים-צרים'

מבנה ההזמנות,  סבבי המשטחים המתוכנן וקצב הפעילות קובעים את המתווה: הלוגיסטיקה המודרנית 'טוענת' לאחסון 'מעברים-צרים'. עם טכנולוגיות מידע ממוחשבות ומערכת חכמה לניהול הזמנות, ערך המלאי יכול להיות קטן יותר כאשר מתחזקים רמת סבבים גבוהה של הסחורה וזמני אחסון קצרים. בעיות מתעוררות רק כאשר זמני ההמתנה הנם ארוכים מדי ולכן חשוב לתכנן ולבצע הדמיות של מתווים שונים והליכי זרימה אפשריים בחיפוש אחרי פתרון אופטימאלי.
לדוגמא, נבחנה בהדמיה הפעלת מחסן בן 2,000 מקומות למשטחים, 5 קומות אחסון, מעברים ברוחב 1.5 מטר.
עם תבנית מחסן של 4 מעברים, אורך מעבר 50 מטרים. מול תבנית ל 8 מעברים, אורך מעבר 25 מטרים, רואים כי זמן ההמתנה גדל ביחד עם הגידול במספר הפריטים ל'שורת הזמנה'. ע"י הכפלת מספר המעברים והקטנת אורך המעבר בחצי, ל- 25 מטר, ניתן להקטין את זמני ההמתנה.

מרחקי נסיעה ומיקומים בהתאם לתדירות

voice_picker170מעברי מידוף ארוכים עשויים לגרום לבזבוז זמן גם בזמני המתנה וגם לנסיעות. מיקומים בהתאם לתדירות הסבבים הנה שיטה מקובלת על מנת לקצר את זמני הסבבים, אולם, הרבה עבודה נדרשת על מנת להתחיל הליכי מיקום בהתאם לתדירות הסבבים במחסן קיים ומסיבה זו ניתן לבצע הדמיה של האסטרטגיה (באמצעות תוכנת ניתוח לוגיסטית של חברת אטלט Atlet Logistic Analyzer) ולהעריכה יחסית לנסיבות השונות.

מעברים-צרים או שילוב?

באזורים עם תנועה כבדה ניתן להקל על התזוזה ע"י הרחבת אחד המעברים על מנת לאפשר תנועת מלגזות. רק שטח קטן מבוזבז אך זמן רב נחסך.
שיטה נוספת לשיפור היחס שבין שטח הרצפה וזמני האחסון היא להשתמש בשיטת 'מדפי זרימה' (Flowracks) עבור פריטים מסוימים.
במחסן יותאם אזור אחסנה מתאים, המשטחים מועמסים במעבר הרחב יותר, המשטחים גולשים מטה למיקום הפנוי והליקוט יבוצע במעבר הצר. כך נשמר עקרון FIFO בתהליך במקביל לצמצום בשטח האחסון והקטנת זמני האחסנה.

 בחירת הרצפה הנכונה

הרצפה הנה חלק רגיש מאוד של המחסן הגבוה. היא צריכה לעמוד בעומסים הכבדים של המטענים הנוצרים במידוף הגבוה. במעברים מנותבים הרצפה נשחקת רק לאורך מסלולי הגלגלים מה שדורש ציפוי רצפה עמיד במיוחד. חימום הרצפה תורם חיובית לסביבת העבודה.
הרצפה חייבת להיות שטוחה. ככל שהמידוף גבוה יותר רמת הרצפה חייבת להיות גבוהה יותר על מנת למנוע בעיות בתנועת המלגזות. אם הרצפה אינה שטוחה מספיק זה עשוי לגרום למלגזה להתנדנד ולפגוע במדפים הגבוהים של המחסן.


 

 * המאמר תורגם מתוך החוברת FROM VIRTUAL DESIGN TO EVERYDAY  OPERATION אשר הופקה ופורסמה ע"י חברת ATLET משבדיה כשרות לעוסקים בתחום הלוגיסטי והמחסן 'צר המעברים'. היא מיועדת לקורא העברי ולקהל הישראלי העוסק בתחום השינוע והמחסנים.

יוסי גולן, אחים לוינסון מהנדסים בע"מ.

 

 

חידושים באחסון צולב

חידושים באחסון צולב

cross_pic320אחסון צולב (cross docking) כלומר הסטת סחורה המגיעה לרציפי הקבלה של מרכז האחסון ישירות לשערי השילוח של המחסן (או אף למשאית הובלה יוצאת) - תורם רבות להיענות מהירה לביקוש הלקוחות וליעילות ולרווחיות שרשרת האספקה.יותר ויותר סחורה מטופלת כך, לא רק ברמת המשטח אלא אפילו ברמת תיבות האריזה. על כמה מפיתוחי התוכנה והציוד האחרונים, המאפשרים זאת מצאנו בכתבה במגזין המקוון Logistics Management מראשית 2010: תוכנה חכמה: החלפת מידע אוטומטית בזמן אמת בין שותפי המסחר היא ההופכת את אחסון הצולב לאפשרי. להלן כמה מן היכולות המוצעות כיום למפעילי השיטה. ניצול הזדמנויות: התוכנה מאפשרת הפרדת הזמנה לשתיים. אם למשל, התקבל משלוח ובו רק קרטון עם משחק אלקטרוני פופולארי אחד (שידוע שהביקוש לו גבוה) - במקום שניים, התוכנה תורה על שילוחו המיידי בריצוף צולב, ללא אחסון. עד כה, רק מטענים המאפיינים בכך שהם יוצאים כפי שהם נכנסים - היו מיועדים לכך.

cross320 העברת הודעות אלקטרונית: פריסת רשת האינטרנט העולמית ומחשבים רבי עוצמה מאפשרות כיום ביצוע עסקות דרך המחשב באמינות ובמהירות. חברות כמו SAP למשל מאפשרות לספקים התחברות לפורטל שלהן, דרכו אפשר לשלוח ולקבל מידע אלקטרוני ולבצע עסקות - ליצור ולשלוח ASN (ובר"ת Advance Shipment Notice), .אפילו עם ספקים מן העולם השלישי. המידע המוקדם הזה מגיע גם למחשבי המרכז הלוגיסטי ומאפשר היערכות לקראת האחסון הצולב בהתאם לדחיפות הביקושים
. רשת אספקה אחת, מערכת אחת, בסיס נתונים אחד: בשנים האחרונות, ספקי התוכנה הגדולים בונים את מוצריהן בתחום זה על פלטפורמה אחת, והדבר מגביר את השקיפות ושילוב הפעולה של מערכות ERP עם מערכות TMS (ניהול תובלה) וניהול מחסן WMS - כולל הודעות שילוח ASN. יש לכך השפעה דרמטית על היכולת לבצע אחסון צולב.

ציוד חכם ומהיר יותר
cross_docking320 כאשר יותר מ-50% מן המוצרים המיועדים לקמעונאים משולחים כיום באחסון צולב, הופיעו בשוק חידושי ציוד המאפשרים זאת. בין השאר, מערכות מסועי מיון, אמצעי הדבקת תוויות והדפסה מהירה, וטכנולוגיות זיהוי אוטומטיות: מסועי מיון ייעודיים: פיתוח מסועי הסטה מקבילים (parallel divert) מאפשר כיום לשנע אריזות קרובות יותר זו לזו ובכך תפוקה גבוהה יותר. Sliding shoes שהסיטו עד כה את אריזות הקרטון לכיוון הרצוי על המסוע פועלות עתה במקביל, עם יותר קרטונים על אותו שטח מסוע. הרווחים בין הקרטונים ירדו מ-6-8 אינץ' ל-3 אינץ' באופן זה, מפעילי אחסון צולב יכולים להפעיל את המסועים לאט יותר ולהגיע לאותה תפוקה. פיתוח נוסף הוא בקרת מהירות למסועים: זו קובעת את מהירות המסוע בהתאם לנפח המוצרים שעליו. אמצעי סימון והדפסה מהירים וגמישים: אלו מאפשרים למפעילי האחסון הצולב להדפיס ולהדביק במהירות כל תיקון מתבקש על אריזת המוצר, דבר שהוא חיוני במיוחד בתנאים אלו. איסוף קולי וטכנולוגיית RFID: טכנולוגיית איסוף קולי מקלה על העברת הוראות למפעילים ברחבת הקבלה על הוראת שילוח מיידי של משטחים שנבחרו - במקום לקלטם במחסן תגי RFID מאפשרים כיום מיון והפניה אוטומטית של משטחים המיועדים לשילוח מיידי לשערי היציאה. ובנוסף, הדור החדש של מלגזות המצוידות במערכות מיקום בזמן אמת RTLS)) מאפשר תיעוד מדויק של תנועות משטח - ללא שום מעורבות של מפעיל המלגזה. ובעקבות שילוב התגים הללו, מתברר שניתן כעת לוותר על חלק מתשדורות EDI מכיוון שהמידע על סטטוס השילוח מצוי כבר בתגים.

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 



 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מלגזות

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

מנועי חשמל מתקדמים למלגזות בהייסטר

הדגם החשמלי   החברה החלה בבדיקת קו חדש של מנועי חשמל מתקדמים המיועדים למלגזות-ענק הפועלות בדר

פרסי העיצוב של IFOY למלגזות מחסן

על דעת שופטי תחרות IFOI לבחירת מלגזת השנה בקטגוריית המרלו"גים נבחרה iGo neo  של STILL, המסוגלת לעקוב

בשרשרת האספקה

תכנון בתנאי אי-ודאות

 איציק לוי,  מנכ"ל IGPS מומחה בהקמה, ניהול וקידום מערכי תפעול ושירות מצייד עסקים בכלים לקיום ההב

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע