Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

נחנך המרלו"ג החדש של שופרסל

שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, חנכה מרכז לוגיסטי מתקדם באזור התעשייה מודיעין שבשוהם בהשקעה של 420 מיליון ₪. המרכז משתרע על פני 51 אלף מ"ר וכולל מחסנים, שטחים לוגיסטיים, חדר קירור ומשרדים. המרכז הלוגיסטי החדש ירכז את התוצרת החקלאית, מוצרי קירור, מוצרי בשר ועוף, מוצרים מוקפאים, מוצרי חלב וסחורת הרשת וייתן מענה ל-271 סניפי הרשת מדן ועד אילת.

 

השקת המרכז הלוגיסטי החדש התקיימה בנוכחות מר אדוארדו אלשטיין יו"ר קבוצת IDB והבעלים של חברת שופרסל, ישראל ברמן יו"ר שופרסל, איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, ספקים רבים של הרשת בהם יצרני מותגים שונים וכן יצרני מוצרי המותג הפרטי, חקלאים המספקים תוצרת חקלאית לרשת, שותפים להקמת המרלו"ג, עיתונאים ומנהלי החברה. 

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל אמר: "המרלו"ג החדש יאפשר שיפור היעילות הלוגיסטית, שיפור השירות לסניפי הרשת ושיפור התייעלות בסניפי שופרסל הכוללת: הגדלת תדירות האספקה המרכזית, הקטנת מלאי הסחורות בסניפים, צמצום פחת הסחורות. המרכז החדש יעניק רמת איכות טובה יותר ושמירה מיטבית על שרשרת קירור של המוצרים, שיפור זמינות, הקטנת כמות המשאיות המגיעות לסניפי הרשת בשל הקטנת כמות הספקים הפוקדים את הסניפים. שיפור שליטה ובקרה בשל ניהול מלאי ברמה מרכזית."
 









המנכ"ל גם גילה כי שופרסל תקים בקרוב מערך אוטומטי מתקדם לאספקת מוצרים אינטרנטית ללקוחות ברשת המהווים כבר כ-10% מסך כל הלקוחות.

 
מערכות המרלו"ג

 המרלו"ג החדיש, המתוכנן לתמוך ביעדי הצמיחה של שופרסל בעשורים הקרובים, מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ועל מערכות ממוכנות ומשולבות כגון: אחסון משטחים, מערכת גלילית מסוג Push Back ומערכת ליקוט לקרטונים מסוג .FLOW המרלו"ג מתמחה בניהול ותפעול של כ- 3500 מוצרים מבוקרי טמפרטורה : קפואים מצוננים וטריים.

קטגוריות המוצרים המנוהלות במרלו"ג : ירקות, פירות, סלטים, נקניקים, עוף טרי, בשר, בצקים, מוצרים מוקפאים, שוקולדים, חלב ומוצריו.

 

לצד פעילות ועבודה ידנית, באתר, משולבים מערכים אוטומטים מורכבים המבצעים פעולות אחסנה, ריענון וליקוט סחורות. מערך רובוטים גנטרי המלקטים ארגזי ירקות ופירות בצורה אוטומטית מלא שהינו היחיד והראשון בישראל. בנוסף, הוקם מערך אוטומטי לשטיפת ארגזי ירקות ופירות עם יכולת שטיפה של אלפי ארגזים ביום.

 

המרלו"ג מעניק יכולות איחסון וניהול מלאי בשטח של כ-25 אלף מ"ר, היקף הפעילות הלוגיסטית הינה של כ- 40 מיליון קרטונים בשנה והתעבורה היומית במרלו"ג יכולה לכלול כ- 450 משאיות. המרלו"ג יעסיק כ- 450 עובדים (כולל נהגי הפצה) ויפעל 24 שעות ביממה למעט שבת.

 

תכנון לוגיסטי של האתר בוצע ע"י חברת פרוגרמה אשר הייתה שותפה לתכנון אסטרטגי של המרלו"ג ולבחינת כדאיות כלכלית וטכנולוגית, איפיון, תכנון תהליכי עבודה, ניהול מכרז בינלאומי, הקמה ולווי. אדריכל הפרויקט הנו משרד "הוק אדריכלים".

לסיכום 2016 – בארץ ובעולם

1767 מלגזות דיזל חדשות נרשמו בשנה החולפת בארץ – 400 יותר משנה קודמת. בחשמליות נרשם גידול צנוע יותר ובחשמלי-ידני נרשמה אף ירידה קטנה. כל הנתונים בטבלה משמאל. איגל מלגזות (אטלט) וטויוטה הגיעו יד ביד לראשות הטבלה עם 575 יח', ויחד עם ידניות-חשמליות, איגל עומדת בראש בסיכום שנה זו.

בטבלה משמאל: רישום חודש ינואר 2017

ובעולם, ההתקדמות המלגזות הסיניות נראתה היטב בתערוכת CeMat השנה, הלי של Anhui הגיעה למקום העשירי בדירוג היצרנים העולמי ומיד אחריה Hangcha וכן בלטו מקסימל ו-EP.

מגוון מקורות אנרגיה חדשים כמו תאי דלק מימני הופיעו בשוק האמריקני והאירופי עם תצוגה נפרדת ביריד הנובר עם 160 מציגים מ-25 מדינות.

שוק המלגזות העולמי ממשיך לצמוח אך מחכים לנתוני סיכום השנה. בכמה ארצות נרשמו שיאים ברכש מלגזות.

רובוטיקה ומערכות חכמות בתפעול: דו"ח מחקר אומר כי כחצי מכל היצרנים בארה"ב כבר מטמיעים חידושים אלו וגם באירוע של לינדה נראו עדויות ברורות לכך גם באירופה. בטויוטה אומרים כי הם הופתעו מגודל הדרישה  למלגזות אוטומטיות וחצי אוטומטיות. יונגהיינריך ממשיכה בצמיחה המהירה שלה (שלישית בעולם) וכמה מדגמיה החדשים צוינו לשבח וזכו לפרסים.

קבוצת קיון גם היא ממשיכה לצמוח בייחוד לאחר רכישת אגמין  הבלגית המתמחה באוטומציה.

גוברת הפופולריות של סוללות יון-ליתיום הודות ליוזמה של טסלה וזוכה להכרה ברחבי העולם ועקב כך למלגזות אלו (סטיל ואחרות).


גידול נרשם גם ביצרנית מניטו, לה שיתוף פעולה עם טויוטה, בעיקר באירופה.
 

גידול התנועה בסחר העולמי ובפעילות הנמלים עודד יצרניות בולטות בתחום כמו קונקריינס  וקלמאר. לעומת זאת, תהליכי ההתמחות מביאים גם לסגירת או העברת מפעלים, בעיקר באירופה, שם סגרה קטרפילר את מפעלה בבלגיה.
 

רגולציה חדשה בנוגע לשקילת מכולות עברה בהצלחה הודות לטכנולוגיות שקילה חדשות למכולות ענק.
 

טויוטה ממשיכה להוביל בין היצרניות עם מכירות של 6.592 מיליארד יורו.
בבריטניה נפתח מרכז הכשרה למפעילי מלגזות.

בצד הרכב האוטונומי, כלי AGV במרלו"גים מתקדמים גם הם

בכלי המסורתי הניווט נעשה בעזרת קשר אלחוטי בין כבל ברצפה לבין הכלי, ואחרים משתמשים בשדה המגנטי, כשבכלי מצוי ג'ירוסקופ המנווט אותו על פי האותות המתקבלים וכך הם גמישים יותר בתנועתם. אופציה נוספת היא ניווט אינרציאלי עם טרספונדרים במשטח התנועה.
בישראל אנו עוד רחוקים שנות-אור משימוש רווח בכלי
AGV (כמו גם בתוכנות ניהול ציי מלגזות) אך כדאי לדעת כי לאחרונה הופיעו כמה טכנולוגיות חדשות לגמישות והקלת הניווט וכן כאלו המאפשרות שינויי מסלול תכופים, מעקף מכשולים ועוד. כלי מונחי לייזר מאחסנים כיום את כל הנתונים המרחביים של האתר ומאפשרים תנועה והפעלה בטוחה, ויש אף טכנולוגיית ניווט בעזרת אחסון תמונות ומפות של האתר. טכנולוגיה נוספת, מיפוי ומיקום סימולטני SLAM)) בעזרת סריקות רדאר של המסלול מאפשרת ניווט עצמאי. חברה ידועה אחרת נעזרת במצלמות סטראו משוכללות המדמות ראיית אדם.
 

DC Velocity, 2016

החדש של פליינג-קרגו

 סיור מקצועי של ארגון מנהלי הרכש במרכז הלוגיסטי החדש של חברת "פליינג קרגו" בקריית גת

: עידית גבאי


פורסם באתר "סטטוס", יולי
2016

מפרקית

   פליינג קרגו שירותים לוגיסטיים" מאת הינה חברה מקבוצת "פליינג קרגו", קבוצת הלוגיסטיקה המובילה בישראל. בין שירותיה:
אחסנה וניהול מלאי במרלו"גים מתקדמים בפריסה ארצית.
ניהול רכש מתקדם במיקור חוץ.
הזנת קווי ייצור וניהול לוגיסטי מתקדם של חומרי גלם.
ניהול לוגיסטי מתקדם של תוצרת גמורה.
שירותי אריזה מתקדמים הכוללים – תכנון, ייצור ואריזה בבית הלקוח.החברה עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לצורך מתן השירותים המגוונים ושוקדת כל העת על פיתוח טכנולוגיות חדשות.

 משה יחזקאל, יו"ר הנהלת ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל
 
גלעד תירוש, מנהל מסחרי של חברת "פליינג קרגו שירותים לוגיסטיים" הציג מצגת היכרות על החברה. בני גבעון, בעלים של חברת "דנזיו", ערך פרזנטציה על המלגזה הפרקית. אמנון אשד, מחברת "אשד הדרכת מלגזות", הציג במפגש על בטיחות מלגזות וכלי שינוע במרכזיים לוגיסטיים, כמו כן התקיים סיור רגלי במרכז הלוגיסטי והתרשמות מהמלגזות הפרקיות למשתתפים.
 

 תודה מיוחדת למר אריק בראל, מנהל המרלו"ג על תיאום הסיור והעברתו וארגון היום.
 

 

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה  בעקבות מאמרם הקלאסי של אנדרסן, בריט, ג'י פאבר, שהתפרסם במגזין Supply Ch

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,