Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

איורי מידוף במרלו"ג

בחרנו כמה איורי שיטות מידוף, אחסון ושינוע להשכלתכם והנאתכם:pushback80

 

 

 

 

 

 

 

 

standard.jpg

standrd

 

 

drive in.jpgdrive-in

 

 

double deep.jpgdouble deep

 

 

pushbackpush back

 

 

 

live gravity storagelive gravity

 

 

mobile

mobile

 

היכן אתה מול המובילים?

יורם בוטניק

 

 compare80  מפת דרכים לבחינה השוואתית של ביצועי מרכזים לוגיסטיים

 

המועצה האמריקנית לשרשרת האספקה WERC פרסמה לאחרונה מעין מפת דרכים להשוואה - benchmarking -  עם המובילות בתחום זה בעולם. המפה כוללת המלצות
לביצוע בארבעה שלבים ושבעה צעדים להשגתם, ובחרנו להציג את עיקריה עבור אלו הרוצים
לשפר את ביצועי המרכזים הלוגיסטיים שלהם.

 

 

צעד ראשון – בחר אסטרטגיה: מהן ההעדפות האסטרטגיות שלך – מתוך שלוש - בהן benchmarking 1801
בוחר ארגונך: הובלה בתחום העלויות (נוסחת וולמארט), התמקדות בלקוח (Target), הצעת שירות ייחודי (נוסח אפל), או
לספק את רצון כל הלקוחות הפוטנציאליים (מקובל בארץ, לא מומלץ).

צעד שני - מדוד ביצועים: זהה תהליכי מפתח להשגת יעדיך (בטווח 2 -5 שנים) ואיך הלוגיסטיקה יכולה לעזור לך להגיע לפסגה.

 

צעד שלישי – השווה: אסוף כל הנתונים הרלוונטיים להשוואות. שאל: האם ההשוואות נכונות?
האם הנתונים לא עברו 'מסאז'? האם הדרך בה נאספו הנתונים הגיונית?

כדי למזער 'תמרון' בנתונים, הגדר באופן מחייב את המדידות הנהוגות בארגון, את
הגדרתן המדויקת, איך מחשבים אותן, ומי אוסף ומרכז את הנתונים.

 

 

צעד רביעי – חקור והשווה עם ביצועי הטובים בקבוצה. compare.1801

 

 

 צעד חמישי – זהה את הפערים בינך לבין המובילים. התחל
בסעיפים בהם הפער גדול ואחר כך גם לאחרים. התרכז בפערים שהם חשובים ליעדי הארגון האסטרטגיים שלך.

 

צעד שישי – פתח 'מפת דרכים' לשיפור: כולל יעדים ומדדים
רלוונטיים, במיוחד כאלו החיוניים לאסטרטגיית הארגון.

 

צעד שביעי – החל בפעולה אקטיבית לשיפור תהליכים ולצמצום פערים.

 

bridge the gap.240

10 נקודות למחשבה לפני שמקימים מרלו"ג

 

יורם בוטניק

 

בעקבות הרצאת מהנדס אבי קרוטמן בכנס האיגוד הישראלי לניהול
שרשרת האספקה במרלו"ג החדש של פרידנזון בעורף נמל אשדוד.

11.5.2015

 
Avi.Crotman180

אבי קרוטמן, מהנדס תעשיה וניהול בעל 20 שנות ניסיון שלניהול פרויקטים בתחומי או"ש, לוגיסטיקה
ואיכות, 10 שנים בשטראוס, בעבר מנהל מחלקת הנדסה – שרשרת הספקה, ובחמש שנים
האחרונות נציג הלקוח ומהנדס הפרויקט של הקמת מרלו"ג החברה בשוהם (התכנון החל
באפריל 2010, המרלו"ג ייחנך בעוד כמה חודשים).

חברת שטראוס עוד לא ביצעה הפקת לקחים על הפרוייקט ולכן התובנות הן שלי בלבד, מדגיש אבי,
בהרצאה זו אינני מייצג את חברת שטראוס.

 

 

 

 387 Strauss645

  מרלו"ג שטראוס החדש

 

תובנה 1: מקימים מרכז לוגיסטי וחושבים על חיסכון מיידי בהשוואה למחסנים listen 80
הקיימים וזו טעות. להקמת מרלו"ג חדש יש מטרות
רבות וחשובות אך החיסכון בהשוואה למחסן הישן בהחלט אינה אחת מהן. למעשה הכול יקר
יותר. עלות תפעול המחסן הישן (ושלנו יעילים) זולה לרוב מזו של המרלו"ג החדש.
עלות הפעלת מערך אוטומטי, יקרה. אחזקה וחלפים עולים יותר, עולה כסף גם להשאיר
עובדים טובים ולהעביר אותם למקום חדש. ונוספת גם רגולציה מעודכנת, שציות לה עולה
עוד כסף. החיסכון יגיע אבל זה ייקח זמן...

 

 

 תובנה 2: אוטומציה – זה לא פשוט! קשה למצוא היום עובדי כפיים כדי לפעול
בשיטות הישנות ולכן מעדיפים ליישם אוטומציה. במקום עובדי כפיים נדרשים הרבה אנשי
אחזקה וטכנאים, פעמים רבות בוחרים בפתרון של אוטומציה לפני שמבינים מה הבעיה או
הצורך של הארגון. האם בארגון כולו ישנה מוכנות או מוכוונות לאוטומציה
במרלו"ג? יש לקבוע אחידות של אמצעי הניטול בכל הארגון. יש להביא בחשבון עלויות הרצה, להחזיק מלאי חלפים
מחו"ל ועוד.
robot.80

 

תובנה 3: כשאתם יוצאים לדרך קחו בחשבון את שלל הפרויקטים הנלווים
להקמת מרלו"ג ובנו מבנה ארגוני שיתמוך בביצוע כלל המשימות. את זה אף יועץ או
קבלן לא יעשה עבורכם (הם גם מעולם לא עשו זאת בעצמם בפועל): שילוט, ריהוט, הסעות
עובדים, היערכות הלקוח למעבר, הגנות על ציוד, אמצעי בטיחות, ניקיון טכני, ניקיון
לקראת כניסה למשרדים, החלפת צילינדרים, סימוני רצפה, אפיון כלי שינוע, אפיון משטח,
החלפת משטחים שמתאימים לאוטומציה, חניית
משאיות ומספור חניות, יציבות משטחים, מיקום מדרכים למסועים ומדרגות, חנות עובדים,
מחסן חלפים – אפיון והקמה, מיפוי ציוד
לצורכי פחת, הערכת צריכת חשמל, תכנון שיטות עבודה ייעודיות וציוד מתאים, ועוד...

 

regulatory120

תובנה 4: עמידה בדרישות החוק, תקנים ותקנות, היכרות מתכננים עם דרישות חוק עדכניות וגם היכרות קבלנים עם
דרישות חוק עדכניות ועמידה בהן (תתפלאו כמה רבים "לא יודעים" או באמת לא
יודעים). בשלבי הבחירה של היועצים והקבלנים כדאי לבדוק מול הממליצים את היכרותם עם
דרישות החוק.

 

תובנה 5: מי מטפל בטופס 4, מתי מתחילים לטפל בעניין? אסור בהחלט לחכות
לסוף הפרויקט! אתה מגיע לסוף הפרויקט עם הלשון בחוץ (תקציבית) ולפתע נופלות עליך
הוצאות חדשות, רבות עקב רגולציה חדשה – הרשויות ידעו להציב את הדרישות לטופס 4 בתחילת
הפרוייקט. רצוי להכניס את הנושאים הקריטיים לניהול הסיכונים של הפרויקט.

 

תובנה 6: רישיון עסק, האם לקבל תוך כדי הפרויקט או במהלכו? אם תחכו עד
לסוף הפרויקט תגלו הפתעות שתתקשו לטפל בהם ללא הקבלנים או מנהלת הפרויקט. כדאי
לגלות את ההפתעות הללו כאשר צוות הפרוייקט באתר ולהטיל עליו את משימות התיקון .

 

miscalculation320תובנה 7: תקציב הפרויקט – ב'מגה-פרויקט' מוטב לבנות "תקציב
נושם", לקחת בחשבון שינויים במדדים ועליות מחירים לאורך שנות ההקמה
ולהכניס אותם לתקציב. להשאיר סכום ניכר להוצאות בלתי צפויות מראש (תמיד לא מספיק) ולנוספות
שלא נחזו. תמיד יש נושאים שלא חשבתם עליהם מראש. הניסיון שלי מראה שצריך להוסיף
20-25% כבצ"מ.

 

תובנה 8: בחירת ספקים – כולל מתכננים וקבלנים, אצל
מתכננים פנו למשרדים הוותיקים. קבלנים
עובדים עם קבלני משנה וגם אלו מעבירים עבודה הלאה. יש לנהוג בזהירות, כאשר שולחים
אתכם לראות אתרים שניבנו ע"י הקבלן אף פעם לא תדעו מי באמת היה מנהל הפרוייקט
או קבלן המשנה. חשובה מאד כאן 'התרבות הארגונית' של הקבלן ופרויקטים שבוצעו
ע"י מנהל הפרויקט שמיועד לפרויקט שלכם.

 

תובנה 9: נקודות נוספות שאפשר לספר עליהם אך מפאת קוצר הזמן לא נספיק: האם
הקרקע שרכשתם מתאימה לצורך? כמה זמן להשקיע בתכנון ואת מי לשתף בו, תהליכי המסירה
של הפרויקט, נושא הבטיחות ועוד.

 

תובנה 10: לסיכום, ארגון יוצא לפרויקט של הקמת מרלו"ג פעם בדור. אין
ברשות הארגון את האנשים שביצעו את
הפרוייקט הקודם או את הידע שנצבר אז. כאשר אתם יוצאים לדרך להקמת מרלו"ג חדש,
שימו על ידכם איש מקצוע שהיה בפרוייקט כזה לאחרונה, שילווה את מנהל הפרוייקט, יסייע לו לצפות מראש את המכשלות ולעקוף או
להתמודד איתם בדרך להצלחת הפרוייקט.



 

 


 

ניתן ליצור קשר עם
אבי קרוטמן

052-8288732

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 מרלוג שטראוס, מבט נוסף

 

shtrauss640

קריטריונים להחלפת טכנולוגיות במרלו"ג

אם יש לך מרכז הפצה עם טכנולוגיית שינוע חומרים בת 6 שנים או יותר, כדאי לך לשקול רכישת מערכת חדשה, לנוכח השיפורים הרבים שנוספו מאז בתחום זה. מציע מומחה בתחום שורת קריטריונים חיוניים לעריכת בדיקה כזו:

  1. בחינת העלות הראשונית של המערכת, כולל חומרה, תוכנה, התאמת המבנה, הכשרה, וכ'.
  2. גמישות וזריזות המערכת: יכולתה לעמוד בשינויים הנדרשים לעתים.
  3. תפוקה (שינוע תיבות בשעה): זהירות בחישוב, כי התפוקה הכוללת תלויה בגורמים נוספים באתר.
  4. השפעתה על עלויות העבודה.
  5. האין היא מורכבת מדי? בדוק במיוחד נושא ה-Replenishment
  6. בחן היטב מידות שטח וגובה נדרשות.
  7. בחן עלויות בנייה הקשורות להתקנת מערכות אלטרנטיביות.
  8. בחן אפשרויות הרחבה של המערכת.
  9. בחן את עלויות האחזקה שלה.
  10. הפוטנציאל של המערכת לטפל בכלל דרישות ליקוט ההזמנות שלך (באחוזים).
  11. חפש ובדוק אתרים בהם הותקנה טכנולוגיה זו בהצלחה.
  12. מהי צריכת האנרגיה החזויה של המערכת.
  13. נושא הבטיחות.
  14. השווה העלות הכלכלית החזויה של הפרויקט כולו ואת החזר ההשקעה בכל מערכת שאותה בוחנים.

Supply Chain Digest

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מלגזות

שינויים מעטים בדירוג יצרני המלגזות העולמי

על פי הדירוג האחרון של MMH ממשיכה טויוטה להוביל את טבלת מובילי הדירוג, עם הכנסות של 8.563 מיליארד דולר,

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

בשרשרת האספקה

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה  בעקבות מאמרם הקלאסי של אנדרסן, בריט, ג'י פאבר, שהתפרסם במגזין Supply Ch

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או מש

ניתוח ומדידת שרשראות אספקה ע"פ מודל SCOR

ניתוח ומדידת שרשראות אספקה ע"פ מודל SCOR   חן אשכנזיאביב ניהול הנדסה ומערכות מידעמודל SCOR - supply Cha

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,