Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

10 נקודות למחשבה לפני שמקימים מרלו"ג

 

יורם בוטניק

 

בעקבות הרצאת מהנדס אבי קרוטמן בכנס האיגוד הישראלי לניהול
שרשרת האספקה במרלו"ג החדש של פרידנזון בעורף נמל אשדוד.

11.5.2015

 
Avi.Crotman180

אבי קרוטמן, מהנדס תעשיה וניהול בעל 20 שנות ניסיון שלניהול פרויקטים בתחומי או"ש, לוגיסטיקה
ואיכות, 10 שנים בשטראוס, בעבר מנהל מחלקת הנדסה – שרשרת הספקה, ובחמש שנים
האחרונות נציג הלקוח ומהנדס הפרויקט של הקמת מרלו"ג החברה בשוהם (התכנון החל
באפריל 2010, המרלו"ג ייחנך בעוד כמה חודשים).

חברת שטראוס עוד לא ביצעה הפקת לקחים על הפרוייקט ולכן התובנות הן שלי בלבד, מדגיש אבי,
בהרצאה זו אינני מייצג את חברת שטראוס.

 

 

 

 387 Strauss645

  מרלו"ג שטראוס החדש

 

תובנה 1: מקימים מרכז לוגיסטי וחושבים על חיסכון מיידי בהשוואה למחסנים listen 80
הקיימים וזו טעות. להקמת מרלו"ג חדש יש מטרות
רבות וחשובות אך החיסכון בהשוואה למחסן הישן בהחלט אינה אחת מהן. למעשה הכול יקר
יותר. עלות תפעול המחסן הישן (ושלנו יעילים) זולה לרוב מזו של המרלו"ג החדש.
עלות הפעלת מערך אוטומטי, יקרה. אחזקה וחלפים עולים יותר, עולה כסף גם להשאיר
עובדים טובים ולהעביר אותם למקום חדש. ונוספת גם רגולציה מעודכנת, שציות לה עולה
עוד כסף. החיסכון יגיע אבל זה ייקח זמן...

 

 

 תובנה 2: אוטומציה – זה לא פשוט! קשה למצוא היום עובדי כפיים כדי לפעול
בשיטות הישנות ולכן מעדיפים ליישם אוטומציה. במקום עובדי כפיים נדרשים הרבה אנשי
אחזקה וטכנאים, פעמים רבות בוחרים בפתרון של אוטומציה לפני שמבינים מה הבעיה או
הצורך של הארגון. האם בארגון כולו ישנה מוכנות או מוכוונות לאוטומציה
במרלו"ג? יש לקבוע אחידות של אמצעי הניטול בכל הארגון. יש להביא בחשבון עלויות הרצה, להחזיק מלאי חלפים
מחו"ל ועוד.
robot.80

 

תובנה 3: כשאתם יוצאים לדרך קחו בחשבון את שלל הפרויקטים הנלווים
להקמת מרלו"ג ובנו מבנה ארגוני שיתמוך בביצוע כלל המשימות. את זה אף יועץ או
קבלן לא יעשה עבורכם (הם גם מעולם לא עשו זאת בעצמם בפועל): שילוט, ריהוט, הסעות
עובדים, היערכות הלקוח למעבר, הגנות על ציוד, אמצעי בטיחות, ניקיון טכני, ניקיון
לקראת כניסה למשרדים, החלפת צילינדרים, סימוני רצפה, אפיון כלי שינוע, אפיון משטח,
החלפת משטחים שמתאימים לאוטומציה, חניית
משאיות ומספור חניות, יציבות משטחים, מיקום מדרכים למסועים ומדרגות, חנות עובדים,
מחסן חלפים – אפיון והקמה, מיפוי ציוד
לצורכי פחת, הערכת צריכת חשמל, תכנון שיטות עבודה ייעודיות וציוד מתאים, ועוד...

 

regulatory120

תובנה 4: עמידה בדרישות החוק, תקנים ותקנות, היכרות מתכננים עם דרישות חוק עדכניות וגם היכרות קבלנים עם
דרישות חוק עדכניות ועמידה בהן (תתפלאו כמה רבים "לא יודעים" או באמת לא
יודעים). בשלבי הבחירה של היועצים והקבלנים כדאי לבדוק מול הממליצים את היכרותם עם
דרישות החוק.

 

תובנה 5: מי מטפל בטופס 4, מתי מתחילים לטפל בעניין? אסור בהחלט לחכות
לסוף הפרויקט! אתה מגיע לסוף הפרויקט עם הלשון בחוץ (תקציבית) ולפתע נופלות עליך
הוצאות חדשות, רבות עקב רגולציה חדשה – הרשויות ידעו להציב את הדרישות לטופס 4 בתחילת
הפרוייקט. רצוי להכניס את הנושאים הקריטיים לניהול הסיכונים של הפרויקט.

 

תובנה 6: רישיון עסק, האם לקבל תוך כדי הפרויקט או במהלכו? אם תחכו עד
לסוף הפרויקט תגלו הפתעות שתתקשו לטפל בהם ללא הקבלנים או מנהלת הפרויקט. כדאי
לגלות את ההפתעות הללו כאשר צוות הפרוייקט באתר ולהטיל עליו את משימות התיקון .

 

miscalculation320תובנה 7: תקציב הפרויקט – ב'מגה-פרויקט' מוטב לבנות "תקציב
נושם", לקחת בחשבון שינויים במדדים ועליות מחירים לאורך שנות ההקמה
ולהכניס אותם לתקציב. להשאיר סכום ניכר להוצאות בלתי צפויות מראש (תמיד לא מספיק) ולנוספות
שלא נחזו. תמיד יש נושאים שלא חשבתם עליהם מראש. הניסיון שלי מראה שצריך להוסיף
20-25% כבצ"מ.

 

תובנה 8: בחירת ספקים – כולל מתכננים וקבלנים, אצל
מתכננים פנו למשרדים הוותיקים. קבלנים
עובדים עם קבלני משנה וגם אלו מעבירים עבודה הלאה. יש לנהוג בזהירות, כאשר שולחים
אתכם לראות אתרים שניבנו ע"י הקבלן אף פעם לא תדעו מי באמת היה מנהל הפרוייקט
או קבלן המשנה. חשובה מאד כאן 'התרבות הארגונית' של הקבלן ופרויקטים שבוצעו
ע"י מנהל הפרויקט שמיועד לפרויקט שלכם.

 

תובנה 9: נקודות נוספות שאפשר לספר עליהם אך מפאת קוצר הזמן לא נספיק: האם
הקרקע שרכשתם מתאימה לצורך? כמה זמן להשקיע בתכנון ואת מי לשתף בו, תהליכי המסירה
של הפרויקט, נושא הבטיחות ועוד.

 

תובנה 10: לסיכום, ארגון יוצא לפרויקט של הקמת מרלו"ג פעם בדור. אין
ברשות הארגון את האנשים שביצעו את
הפרוייקט הקודם או את הידע שנצבר אז. כאשר אתם יוצאים לדרך להקמת מרלו"ג חדש,
שימו על ידכם איש מקצוע שהיה בפרוייקט כזה לאחרונה, שילווה את מנהל הפרוייקט, יסייע לו לצפות מראש את המכשלות ולעקוף או
להתמודד איתם בדרך להצלחת הפרוייקט.



 

 


 

ניתן ליצור קשר עם
אבי קרוטמן

052-8288732

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 מרלוג שטראוס, מבט נוסף

 

shtrauss640

קריטריונים להחלפת טכנולוגיות במרלו"ג

אם יש לך מרכז הפצה עם טכנולוגיית שינוע חומרים בת 6 שנים או יותר, כדאי לך לשקול רכישת מערכת חדשה, לנוכח השיפורים הרבים שנוספו מאז בתחום זה. מציע מומחה בתחום שורת קריטריונים חיוניים לעריכת בדיקה כזו:

  1. בחינת העלות הראשונית של המערכת, כולל חומרה, תוכנה, התאמת המבנה, הכשרה, וכ'.
  2. גמישות וזריזות המערכת: יכולתה לעמוד בשינויים הנדרשים לעתים.
  3. תפוקה (שינוע תיבות בשעה): זהירות בחישוב, כי התפוקה הכוללת תלויה בגורמים נוספים באתר.
  4. השפעתה על עלויות העבודה.
  5. האין היא מורכבת מדי? בדוק במיוחד נושא ה-Replenishment
  6. בחן היטב מידות שטח וגובה נדרשות.
  7. בחן עלויות בנייה הקשורות להתקנת מערכות אלטרנטיביות.
  8. בחן אפשרויות הרחבה של המערכת.
  9. בחן את עלויות האחזקה שלה.
  10. הפוטנציאל של המערכת לטפל בכלל דרישות ליקוט ההזמנות שלך (באחוזים).
  11. חפש ובדוק אתרים בהם הותקנה טכנולוגיה זו בהצלחה.
  12. מהי צריכת האנרגיה החזויה של המערכת.
  13. נושא הבטיחות.
  14. השווה העלות הכלכלית החזויה של הפרויקט כולו ואת החזר ההשקעה בכל מערכת שאותה בוחנים.

Supply Chain Digest

חידושים באחסון דינמי

בעקבות כתבה של בוב טרבילוק, MMH דצמבר 2012

highdensity2

לאחרונה אנו פוגשים עוד ועוד מרכזים לוגיסטיים העוברים לטכנולוגיה של אחסון דינמי דחוס (או צפוף) למשטחים, המשלב מדפי אחסון ב'רחובות' ארוכים lane) (deep עם קרוניות אוטומטיות (shuttles) לשינוע משטחים מ\אל המדפים.

 כנראה שהדרישה לכך באה מן המגמה החדשה בשרשרת האספקה, לפיה הדגש הוא על שינוע מהיר ככל האפשר של המוצר בדרכו לצרכן הסופי.

פתרונות של אחסון צפוף ודינמי שבהם המשטחים 'מחליקים' על המדפים ידועים כבר שנים לא מעטות. היתרון כאן הוא שהמלגזה יכולה להגיע בקלות ובמהירות למשטח הנדרש. פתרונות אלו התאימו ליצרנים שנזקקו למספר גדול של משטחים עבור מספר מוגבל של SKUs (יחידות אחסון מלאי) עם מועדי משלוח של ימים או שבועות ולא של חודשים. לדעת מומחים, פתרון זה מאפשר ניצול מלא של 80-90% מנפח המחסן – לעומת כ-60% בלבד בשיטה הקונוונציונלית של מערכת drive-in rack כלומר אתה יכול להקטין את נפח האחסון הדרוש לך בשליש עבור אותה כמות משטחים ואף שימוש בפחות מלגזות, המשטח נמצא כל הזמן במעבר מוכן לשינוע.
כאמור, פתרונות אלו עוזרים בעיקר ליצרנים שלהם רמות מלאי נמוכות ליחידת אחסון מלאי בצירוף מספר גדל והולך של יחידות כאלו, במשלוחים יותר ויותר תכופים. וכאן, בעזרת ה'שאטלים' (קרונית) ניתן בקלות ובמהירות להוסיף (או להשבית), למשל, עוד קרוניות שינוע בזמן של שינויים בביקוש. יש כאן אלמנט חשוב של גמישות שאין למשל במערכות
AS/RS.
ניתן לציין  גורמים נוספים לעניין הגובר בטכנולוגיה זו, בייחוד בתעשיית המשקאות (למשל), בין השאר, מחסור במקום בשדרוג של מחסני הפצה (במקום בניית חדשים), והרחקת עובדים מסביבת עבודה חריגה כמו קירור והקפאה.

 בשימוש כיום 4 טיפוסי פתרונות טכנולוגיים של אחסון משטחים דינמי-צפוף:

1. הפתרון המכני: כאן המשטחים נשלפים בקצה אחד של שורת המדפים (lane) ומוטענים מצדו האחר. המשטחים נמצאים על מסילה הנוספת למדף ובעזרת גלגילות או רולרים וצנרת אוויר דחוס המעלה את הגלגיליות שתחת משטח רצוי מאפשרת לו להתקדם בכוח הגרוויטציה בכיוון הרצוי. מתאים לשיטת FIFO, גם למטענים במשקל שונה.

2. קרונית מונחית-רדיו: בדומה לקודם, המשטחים נעים קדימה או אחורנית בשורת המדף. מלגזן מציב קרונית כזו בשורה המיועדת ובעזרת אות רדיו מכוון אותה לבצע את הנדרש, ובאותו זמן הוא יכול גם להביא קרונית נוספת. מחסן המשנע כרגיל  16-18 משטחים בשעה באמצעות מלגזה עשוי להכפיל את מספר המשטחים המשונעים בעזרת קרונית כזו,

3. קרונית מונהגת כבל: שילוב אמצעים לתנועה אנכית ואופקית – המשטח מועמס ע"י מלגזה או מסוע למעלית אנכית, זו משבצת את המשטח למפלס שנבחר, ומכאן קרונית העברה (עם מסלולים אפשריים לכל המדפים) משנעת אותו – (קדימה ואחורנית) ומניחה על קרונית מכוונת כבל בשורת האחסון המיועדת. כל זאת בעזרת תכנה ייעודית כמובן, הקובעת אוטומטית את המיקום האופטימלי של המשטח על פי תבניות ההזמנות.

4. קרונית אוטומטית: עושה שימוש במעלית אנכית לשינוע המשטח לגובה המתאים של המערכת, אפשרות ליותר מקרונית אחת לאורך ה'רחוב' (בדומה לקרונית mini-load ).

 

Cross-Docking

 מאת יצחק דנה*


 

Dana80 Cross-Docking מוגדר כתהליך של קבלת מוצרים והפצתם באותו יום או תוך זמן קצר, ללא הפניית המוצרים למערכות האחסון במחסנים, להלן הסוגים העיקריים:

·  Manufacturing Cross Docking – בתהליך זה מתקבלים מוצרים המיועדים למפעל הייצור, שיטה זו מאפיינת זימון מוצרים Just-in-time.

·  Distributor Cross Docking – בשיטה זו מאחדים משלוחים המגיעים ממקורות שונים למשטח מעורב פריטים המיועד ללקוח ספציפי. המשלוח מבוצע מייד לאחר שהפריט האחרון מגיע ונארז. המטרה העיקרית של שיטה זו הינה חיסכון בהוצאות הפצה.

·  Transportation Cross Docking – בתהליך זה מעורבים מוצרים המגיעים כמשלוחים חלקיים (LTL) ממספר כלי רכב שונים ומאוחדים למשלוח אחד.

· Retail Cross Docking – בשיטה זו מקבל המרכז הלוגיסטי מוצרים שנארזו מראש ע"י הספקים בהתאם ליעדם הסופי – החנות או נקודת המכירה. שיטה זו חוסכת עלויות בכל שרשרת האספקה של היצרנים ושל הרשת הקמעונאית.

· Opportunistic Cross Docking – יכול להתבצע בכל מחסן המעביר ישירות את המוצרים שהתקבלו אל רציפי ההטענה כאשר יעד הסחורה ידוע מראש.

 

cross docking320  דוגמאות לשימוש בתהליך זה ניתן למצוא, בין השאר,  במערכות ההפצה הבאות:

·  העברה של מוצרים שלוקטו מראש (Pre-Picked) להזמנת לקוח/ות ע"מ להמשיך את הפצתם באזור הפצה נתון ( בד"כ באמצעי הפצה "קלים"  יותר).

·  העברה של מוצרים שלוקטו מראש למחסני ספקי שירותים לוגיסטיים ע"מ לבצע האחדה של משלוחים חלקיים.

·  העברה של מוצרים ממספר מפעלי ייצור/מרכזי אספקה למחסני ספקי שירותים לוגיסטיים ע"מ שיבצע האחדת המוצרים ופיצול המשלוחים עפ"י קווי ההפצה.

· העברה של מוצרים כנ"ל למרכזי HUB המפעילים מערכות סיווג ומיון ומבצעות מספר קווי הפצה בתדירות גבוהה ( כדוגמת מרכז ההפצה של UPS בשדה התעופה).

· מפגש דרכים של כלי רכב והעברת מוצרים מהמוביל הראשי למספר כלי רכב עפ"י קווי חלוקה.

 

שלוש רמות עיקריות של Cross-Docks  

1. נגיעה אחת (One-touch) – הפריטים שמתקבלים מועמסים בנגיעה אחת בלבד לכלי הרכב של מערכת ההפצה. בשיטה זו נמדדת בעיקר יעילות הפריקה והעמסה של המוצרים.

2. שתי נגיעות – המוצרים המתקבלים ממתינים ברציפי הקבלה ומועברים מאוחר יותר לאזור ההפצה. בשיטה זו נמדדת בעיקר האופטימיזציה של ההטענה ושל קווי ההפצה.

3. מספר רב של נגיעות - המוצרים המתקבלים מאוחסנים ברציף הקבלה, מאוחר יותר מתבצעת במקום זה חלוקה משנית של הסחורה ופיזור עפ"י יעדי העמסה. לעתים הסחורה גם ממוינת ונארזת/ממושטחת מחדש לפני העמסתה להפצה.

 

יתרונות השיטה

cross docking320 · ראשית, זה מאיץ את זמן ההגעה לשווקים או נקודות המכירה ע"י ניתוב מהיר של המוצרים המתקבלים ישירות אל יעדיהם.

· משפרת את שורת הרווח של החברה ע"י מניעת העברת המוצרים לאזורי האחסון וצמצום עלויות המחסן, העבודה לוגיסטית ועלויות אחזקת המלאי.

· מאפשרת להשיג את הצרכים המיוחדים של לקוחות לחוצים בזמן כגון: מבצעי מכירות, אסטרטגיות שיווקיות המבוססות על מהירות תגובה, תמיכה בשרשרות אספקה של just-in-time  ומערכות לוגיסטיות המבוססות על האחדת מטענים של רשת של ספקים.

· מקטינה את עלויות ההפצה מכיוון שע"י האחדת מטענים, בד"כ עולה הנצילות של כלי התחבורה ועלותם קטנה.

· מפשטת את התהליכים הלוגיסטיים בתוך שרשרת האספקה של רשתות קמעונאיות.

 

המוצרים המתאימים להפצה בשיטת ה-Cross-Docking

· מוצרים מתכלים בעלי מועדי תפוגה וטריות קצרים ביותר.

· מוצרים שהם מבורקדים ובעלי תגי מכירה מראש המתאימים יותר להפצה מידית ללא צורך בשרותי ערך מוסף למוצר ( אריזה, הוראות הפעלה, מדבקות, סטים, קיוט וכד' )

· מוצרים המשתתפים במבצעי קידום מכירות שלגביהם קיימת חשיבות רבה לזמן.

· מוצרים להם קיים ביקוש ברמה קבועה שלגביהם ניתן להזרים את המוצרים בהתאם לניתוח סטטיסטי.

· מוצרים שלוקטו ונארזו מראש בהתאם להזמנות וליעדם הסופי.

· מוצרים שלא נדרשת עבורם בקרת איכות מיוחדת בשלב הקבלה או ההפצה.

טכנולוגיות ואמצעים הנדרשים לביצוע Cross-Docking

· מערכות קבלה והפצה מתאימות מבחינת רציפים, דלתות, רמפות ומשווי גובה.

· ציוד מתאים להעמסה ופריקה מהירים.

· שטח מתאים להכנה וריכוז של קווי ההפצה.

· מערכות מידע ושליטה מתאימות כולל WMS, מערכות סורקים ובר-קוד , תוכנות לתכנון העמסה נכונה ומהירה של מוצרים ע"ג כלי רכב.

מהניסיון של Wal-Mart

mdr-conveyor-system1 Wal-Mart האמריקאית, מייחסת את הצלחתה, בין השאר, בתכנון שרשרת האספקה וביישום שיטות Cross-Docking. להערכתם, השיטה מוזילה את מחירי המכירה של המוצרים בכ-2-3 אחוז ותורמת רבות להצלחת החברה, להלן מאפייני הביצוע של החברה:

· 85% מהמשלוחים מבוצעים בשיטת ה Cross-Docking.

· הסחורה ממתינה במרכזי ההפצה – לא יותר מ 48 שעות.

·הסחורה מתקבלת מהספקים ממותגת מראש לכל סניף ולכל מחלקה.

· זמן האספקה התקצר מאד.

· מבצעי המכירות מתבצעים תוך שליטה לוגיסטית מרבית.

· מערכת מידע בזמן אמת המקשרת בין מטה החברה, הסניפים, המרכזים הלוגיסטיים והספקים.

· התבססות על טכנולוגיות לוגיסטיות חדשניות.

לסיכום, השיטה הולכת ותופסת תאוצה רבה בתהליכי תכנון וביצוע של שרשרות אספקה. בצד היתרונות, היא דורשת תכנון לוגיסטי קפדני ושימוש בטכנולוגיות לוגיסטיות מתקדמות.

crossdocking

 

 

* יצחק דנה הינו מנכ"ל של חברת הייעוץ והתיכנון הלוגיסטי A.G.S – ניתן ליצור קשר This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 



 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

מנועי חשמל מתקדמים למלגזות בהייסטר

הדגם החשמלי   החברה החלה בבדיקת קו חדש של מנועי חשמל מתקדמים המיועדים למלגזות-ענק הפועלות בדר

פרסי העיצוב של IFOY למלגזות מחסן

על דעת שופטי תחרות IFOI לבחירת מלגזת השנה בקטגוריית המרלו"גים נבחרה iGo neo  של STILL, המסוגלת לעקוב

בשרשרת האספקה

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת