Get Adobe Flash player

מרכזים לוגיסטיים

היכן אתה מול המובילים?

יורם בוטניק

 

 compare80  מפת דרכים לבחינה השוואתית של ביצועי מרכזים לוגיסטיים

 

המועצה האמריקנית לשרשרת האספקה WERC פרסמה לאחרונה מעין מפת דרכים להשוואה - benchmarking -  עם המובילות בתחום זה בעולם. המפה כוללת המלצות
לביצוע בארבעה שלבים ושבעה צעדים להשגתם, ובחרנו להציג את עיקריה עבור אלו הרוצים
לשפר את ביצועי המרכזים הלוגיסטיים שלהם.

 

 

צעד ראשון – בחר אסטרטגיה: מהן ההעדפות האסטרטגיות שלך – מתוך שלוש - בהן benchmarking 1801
בוחר ארגונך: הובלה בתחום העלויות (נוסחת וולמארט), התמקדות בלקוח (Target), הצעת שירות ייחודי (נוסח אפל), או
לספק את רצון כל הלקוחות הפוטנציאליים (מקובל בארץ, לא מומלץ).

צעד שני - מדוד ביצועים: זהה תהליכי מפתח להשגת יעדיך (בטווח 2 -5 שנים) ואיך הלוגיסטיקה יכולה לעזור לך להגיע לפסגה.

 

צעד שלישי – השווה: אסוף כל הנתונים הרלוונטיים להשוואות. שאל: האם ההשוואות נכונות?
האם הנתונים לא עברו 'מסאז'? האם הדרך בה נאספו הנתונים הגיונית?

כדי למזער 'תמרון' בנתונים, הגדר באופן מחייב את המדידות הנהוגות בארגון, את
הגדרתן המדויקת, איך מחשבים אותן, ומי אוסף ומרכז את הנתונים.

 

 

צעד רביעי – חקור והשווה עם ביצועי הטובים בקבוצה. compare.1801

 

 

 צעד חמישי – זהה את הפערים בינך לבין המובילים. התחל
בסעיפים בהם הפער גדול ואחר כך גם לאחרים. התרכז בפערים שהם חשובים ליעדי הארגון האסטרטגיים שלך.

 

צעד שישי – פתח 'מפת דרכים' לשיפור: כולל יעדים ומדדים
רלוונטיים, במיוחד כאלו החיוניים לאסטרטגיית הארגון.

 

צעד שביעי – החל בפעולה אקטיבית לשיפור תהליכים ולצמצום פערים.

 

bridge the gap.240

10 נקודות למחשבה לפני שמקימים מרלו"ג

 

יורם בוטניק

 

בעקבות הרצאת מהנדס אבי קרוטמן בכנס האיגוד הישראלי לניהול
שרשרת האספקה במרלו"ג החדש של פרידנזון בעורף נמל אשדוד.

11.5.2015

 
Avi.Crotman180

אבי קרוטמן, מהנדס תעשיה וניהול בעל 20 שנות ניסיון שלניהול פרויקטים בתחומי או"ש, לוגיסטיקה
ואיכות, 10 שנים בשטראוס, בעבר מנהל מחלקת הנדסה – שרשרת הספקה, ובחמש שנים
האחרונות נציג הלקוח ומהנדס הפרויקט של הקמת מרלו"ג החברה בשוהם (התכנון החל
באפריל 2010, המרלו"ג ייחנך בעוד כמה חודשים).

חברת שטראוס עוד לא ביצעה הפקת לקחים על הפרוייקט ולכן התובנות הן שלי בלבד, מדגיש אבי,
בהרצאה זו אינני מייצג את חברת שטראוס.

 

 

 

 387 Strauss645

  מרלו"ג שטראוס החדש

 

תובנה 1: מקימים מרכז לוגיסטי וחושבים על חיסכון מיידי בהשוואה למחסנים listen 80
הקיימים וזו טעות. להקמת מרלו"ג חדש יש מטרות
רבות וחשובות אך החיסכון בהשוואה למחסן הישן בהחלט אינה אחת מהן. למעשה הכול יקר
יותר. עלות תפעול המחסן הישן (ושלנו יעילים) זולה לרוב מזו של המרלו"ג החדש.
עלות הפעלת מערך אוטומטי, יקרה. אחזקה וחלפים עולים יותר, עולה כסף גם להשאיר
עובדים טובים ולהעביר אותם למקום חדש. ונוספת גם רגולציה מעודכנת, שציות לה עולה
עוד כסף. החיסכון יגיע אבל זה ייקח זמן...

 

 

 תובנה 2: אוטומציה – זה לא פשוט! קשה למצוא היום עובדי כפיים כדי לפעול
בשיטות הישנות ולכן מעדיפים ליישם אוטומציה. במקום עובדי כפיים נדרשים הרבה אנשי
אחזקה וטכנאים, פעמים רבות בוחרים בפתרון של אוטומציה לפני שמבינים מה הבעיה או
הצורך של הארגון. האם בארגון כולו ישנה מוכנות או מוכוונות לאוטומציה
במרלו"ג? יש לקבוע אחידות של אמצעי הניטול בכל הארגון. יש להביא בחשבון עלויות הרצה, להחזיק מלאי חלפים
מחו"ל ועוד.
robot.80

 

תובנה 3: כשאתם יוצאים לדרך קחו בחשבון את שלל הפרויקטים הנלווים
להקמת מרלו"ג ובנו מבנה ארגוני שיתמוך בביצוע כלל המשימות. את זה אף יועץ או
קבלן לא יעשה עבורכם (הם גם מעולם לא עשו זאת בעצמם בפועל): שילוט, ריהוט, הסעות
עובדים, היערכות הלקוח למעבר, הגנות על ציוד, אמצעי בטיחות, ניקיון טכני, ניקיון
לקראת כניסה למשרדים, החלפת צילינדרים, סימוני רצפה, אפיון כלי שינוע, אפיון משטח,
החלפת משטחים שמתאימים לאוטומציה, חניית
משאיות ומספור חניות, יציבות משטחים, מיקום מדרכים למסועים ומדרגות, חנות עובדים,
מחסן חלפים – אפיון והקמה, מיפוי ציוד
לצורכי פחת, הערכת צריכת חשמל, תכנון שיטות עבודה ייעודיות וציוד מתאים, ועוד...

 

regulatory120

תובנה 4: עמידה בדרישות החוק, תקנים ותקנות, היכרות מתכננים עם דרישות חוק עדכניות וגם היכרות קבלנים עם
דרישות חוק עדכניות ועמידה בהן (תתפלאו כמה רבים "לא יודעים" או באמת לא
יודעים). בשלבי הבחירה של היועצים והקבלנים כדאי לבדוק מול הממליצים את היכרותם עם
דרישות החוק.

 

תובנה 5: מי מטפל בטופס 4, מתי מתחילים לטפל בעניין? אסור בהחלט לחכות
לסוף הפרויקט! אתה מגיע לסוף הפרויקט עם הלשון בחוץ (תקציבית) ולפתע נופלות עליך
הוצאות חדשות, רבות עקב רגולציה חדשה – הרשויות ידעו להציב את הדרישות לטופס 4 בתחילת
הפרוייקט. רצוי להכניס את הנושאים הקריטיים לניהול הסיכונים של הפרויקט.

 

תובנה 6: רישיון עסק, האם לקבל תוך כדי הפרויקט או במהלכו? אם תחכו עד
לסוף הפרויקט תגלו הפתעות שתתקשו לטפל בהם ללא הקבלנים או מנהלת הפרויקט. כדאי
לגלות את ההפתעות הללו כאשר צוות הפרוייקט באתר ולהטיל עליו את משימות התיקון .

 

miscalculation320תובנה 7: תקציב הפרויקט – ב'מגה-פרויקט' מוטב לבנות "תקציב
נושם", לקחת בחשבון שינויים במדדים ועליות מחירים לאורך שנות ההקמה
ולהכניס אותם לתקציב. להשאיר סכום ניכר להוצאות בלתי צפויות מראש (תמיד לא מספיק) ולנוספות
שלא נחזו. תמיד יש נושאים שלא חשבתם עליהם מראש. הניסיון שלי מראה שצריך להוסיף
20-25% כבצ"מ.

 

תובנה 8: בחירת ספקים – כולל מתכננים וקבלנים, אצל
מתכננים פנו למשרדים הוותיקים. קבלנים
עובדים עם קבלני משנה וגם אלו מעבירים עבודה הלאה. יש לנהוג בזהירות, כאשר שולחים
אתכם לראות אתרים שניבנו ע"י הקבלן אף פעם לא תדעו מי באמת היה מנהל הפרוייקט
או קבלן המשנה. חשובה מאד כאן 'התרבות הארגונית' של הקבלן ופרויקטים שבוצעו
ע"י מנהל הפרויקט שמיועד לפרויקט שלכם.

 

תובנה 9: נקודות נוספות שאפשר לספר עליהם אך מפאת קוצר הזמן לא נספיק: האם
הקרקע שרכשתם מתאימה לצורך? כמה זמן להשקיע בתכנון ואת מי לשתף בו, תהליכי המסירה
של הפרויקט, נושא הבטיחות ועוד.

 

תובנה 10: לסיכום, ארגון יוצא לפרויקט של הקמת מרלו"ג פעם בדור. אין
ברשות הארגון את האנשים שביצעו את
הפרוייקט הקודם או את הידע שנצבר אז. כאשר אתם יוצאים לדרך להקמת מרלו"ג חדש,
שימו על ידכם איש מקצוע שהיה בפרוייקט כזה לאחרונה, שילווה את מנהל הפרוייקט, יסייע לו לצפות מראש את המכשלות ולעקוף או
להתמודד איתם בדרך להצלחת הפרוייקט.



 

 


 

ניתן ליצור קשר עם
אבי קרוטמן

052-8288732

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 מרלוג שטראוס, מבט נוסף

 

shtrauss640

קריטריונים להחלפת טכנולוגיות במרלו"ג

אם יש לך מרכז הפצה עם טכנולוגיית שינוע חומרים בת 6 שנים או יותר, כדאי לך לשקול רכישת מערכת חדשה, לנוכח השיפורים הרבים שנוספו מאז בתחום זה. מציע מומחה בתחום שורת קריטריונים חיוניים לעריכת בדיקה כזו:

  1. בחינת העלות הראשונית של המערכת, כולל חומרה, תוכנה, התאמת המבנה, הכשרה, וכ'.
  2. גמישות וזריזות המערכת: יכולתה לעמוד בשינויים הנדרשים לעתים.
  3. תפוקה (שינוע תיבות בשעה): זהירות בחישוב, כי התפוקה הכוללת תלויה בגורמים נוספים באתר.
  4. השפעתה על עלויות העבודה.
  5. האין היא מורכבת מדי? בדוק במיוחד נושא ה-Replenishment
  6. בחן היטב מידות שטח וגובה נדרשות.
  7. בחן עלויות בנייה הקשורות להתקנת מערכות אלטרנטיביות.
  8. בחן אפשרויות הרחבה של המערכת.
  9. בחן את עלויות האחזקה שלה.
  10. הפוטנציאל של המערכת לטפל בכלל דרישות ליקוט ההזמנות שלך (באחוזים).
  11. חפש ובדוק אתרים בהם הותקנה טכנולוגיה זו בהצלחה.
  12. מהי צריכת האנרגיה החזויה של המערכת.
  13. נושא הבטיחות.
  14. השווה העלות הכלכלית החזויה של הפרויקט כולו ואת החזר ההשקעה בכל מערכת שאותה בוחנים.

Supply Chain Digest

חידושים באחסון דינמי

בעקבות כתבה של בוב טרבילוק, MMH דצמבר 2012

highdensity2

לאחרונה אנו פוגשים עוד ועוד מרכזים לוגיסטיים העוברים לטכנולוגיה של אחסון דינמי דחוס (או צפוף) למשטחים, המשלב מדפי אחסון ב'רחובות' ארוכים lane) (deep עם קרוניות אוטומטיות (shuttles) לשינוע משטחים מ\אל המדפים.

 כנראה שהדרישה לכך באה מן המגמה החדשה בשרשרת האספקה, לפיה הדגש הוא על שינוע מהיר ככל האפשר של המוצר בדרכו לצרכן הסופי.

פתרונות של אחסון צפוף ודינמי שבהם המשטחים 'מחליקים' על המדפים ידועים כבר שנים לא מעטות. היתרון כאן הוא שהמלגזה יכולה להגיע בקלות ובמהירות למשטח הנדרש. פתרונות אלו התאימו ליצרנים שנזקקו למספר גדול של משטחים עבור מספר מוגבל של SKUs (יחידות אחסון מלאי) עם מועדי משלוח של ימים או שבועות ולא של חודשים. לדעת מומחים, פתרון זה מאפשר ניצול מלא של 80-90% מנפח המחסן – לעומת כ-60% בלבד בשיטה הקונוונציונלית של מערכת drive-in rack כלומר אתה יכול להקטין את נפח האחסון הדרוש לך בשליש עבור אותה כמות משטחים ואף שימוש בפחות מלגזות, המשטח נמצא כל הזמן במעבר מוכן לשינוע.
כאמור, פתרונות אלו עוזרים בעיקר ליצרנים שלהם רמות מלאי נמוכות ליחידת אחסון מלאי בצירוף מספר גדל והולך של יחידות כאלו, במשלוחים יותר ויותר תכופים. וכאן, בעזרת ה'שאטלים' (קרונית) ניתן בקלות ובמהירות להוסיף (או להשבית), למשל, עוד קרוניות שינוע בזמן של שינויים בביקוש. יש כאן אלמנט חשוב של גמישות שאין למשל במערכות
AS/RS.
ניתן לציין  גורמים נוספים לעניין הגובר בטכנולוגיה זו, בייחוד בתעשיית המשקאות (למשל), בין השאר, מחסור במקום בשדרוג של מחסני הפצה (במקום בניית חדשים), והרחקת עובדים מסביבת עבודה חריגה כמו קירור והקפאה.

 בשימוש כיום 4 טיפוסי פתרונות טכנולוגיים של אחסון משטחים דינמי-צפוף:

1. הפתרון המכני: כאן המשטחים נשלפים בקצה אחד של שורת המדפים (lane) ומוטענים מצדו האחר. המשטחים נמצאים על מסילה הנוספת למדף ובעזרת גלגילות או רולרים וצנרת אוויר דחוס המעלה את הגלגיליות שתחת משטח רצוי מאפשרת לו להתקדם בכוח הגרוויטציה בכיוון הרצוי. מתאים לשיטת FIFO, גם למטענים במשקל שונה.

2. קרונית מונחית-רדיו: בדומה לקודם, המשטחים נעים קדימה או אחורנית בשורת המדף. מלגזן מציב קרונית כזו בשורה המיועדת ובעזרת אות רדיו מכוון אותה לבצע את הנדרש, ובאותו זמן הוא יכול גם להביא קרונית נוספת. מחסן המשנע כרגיל  16-18 משטחים בשעה באמצעות מלגזה עשוי להכפיל את מספר המשטחים המשונעים בעזרת קרונית כזו,

3. קרונית מונהגת כבל: שילוב אמצעים לתנועה אנכית ואופקית – המשטח מועמס ע"י מלגזה או מסוע למעלית אנכית, זו משבצת את המשטח למפלס שנבחר, ומכאן קרונית העברה (עם מסלולים אפשריים לכל המדפים) משנעת אותו – (קדימה ואחורנית) ומניחה על קרונית מכוונת כבל בשורת האחסון המיועדת. כל זאת בעזרת תכנה ייעודית כמובן, הקובעת אוטומטית את המיקום האופטימלי של המשטח על פי תבניות ההזמנות.

4. קרונית אוטומטית: עושה שימוש במעלית אנכית לשינוע המשטח לגובה המתאים של המערכת, אפשרות ליותר מקרונית אחת לאורך ה'רחוב' (בדומה לקרונית mini-load ).

 

 

correlation

 

 

 dezeen Fornasetti II Collection for Cole Son 2sq

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:   1. יות

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

דירוג 10 יצרני מערכות ציוד שינוע הגדולות בשנה החולפת

הגדולות בהיקף מכירות של שנת 2014 הן: Daifuku -  יפן Schaefer - גרמניה Dematic – אטלנטה,ארה"ב Murata Macinery - יפן

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ