Get Adobe Flash player

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​מחלקות מלגזות
​(classes)


 

נמשך הגידול בביקוש העולמי למלגזות חשמל

ג'וש בונד מסכם בגיליון MMH שפע של נתונים מעניינים על ספקי המלגזות התעשייתיות הגדולים בעולם בשנה שחלפה ועל שינויי הדירוג ביניהן.

1.     טויוטה ממשיכה להוביל עם מכירות של 8.563 מיליארד דולר.

2.     KION עם 5.870 מיליארד, ואחריהן:

3.     מיצובישי ניצ'יו

4.     יונגהיינריך

5.     קראון

6.     הייסטר-ייל

7.      אנהואי

8.     דוסאן

9.     האנגשה

10. קלארק

כמה נתונים של האיגוד העולמי למלגזות WITS:

אירופה מובילה עם כשליש מהרכישות החדשות, אחריה  ארה"ב ודרום-אמריקה, אסיה. נרשמה גם עלייה משמעותית ברכישת מלגזות מחלקה 3 (ידניות-חשמל).

בסך הכול בעולם סופקו קרוב ל-1.2 מיליון יחידות.

נמשך גם הגידול בחשמליות: חלקן בשוק העולמי מגיע כיום ל-62%, כולל גידול ניכר לחשמליות הקטנות יותר המשמשות במרלו"גים (מחלקות 2-3), שהופך למגמה גלובלית. מומחה מעריך כי כיום חלקן בשוק כיום מגיע ל-45% מכלל הרכישות, וגם זו אחת העדויות לגידולו של הסחר האלקטרוני

ראשית מארס 2018

נוכחות גדולה לחידושי סוללות חשמל בתערוכת מודקס
המגמה העולמית לגידול בשימוש במלגזות חשמל ניכרה היטב בתצוגת חידושי המצברים הללו, בתערוכת מודקס שנערכה באטלנטה באפריל. חברת EnerSys הבולטת בתחום הציגה את סוללת NexSys העושה שימוש בטכנולוגיה חדשה של פלטה דקה מעופרת טהורה, בעלת ביצועים לאלו של יון-ליתיום, עם טעינה של פחות משעה ועבודה של עד 16 שעות. גם Plug Power הציגה חידושים בתחום.
יצרני המלגזות שהציגו מודלים חשמליים חדשים בולטים היו מניטו, הייסטר (לה קשר עם נוברה – יצרנית תאי דלק מימני), יונדאי עם מצבר יון ליתיום ראשונה וגידול בהצגת מודלים חדשים, אך גם המשך פיתוח מלגזות IC משוכללות. גם ריימונד הציגה מלגזת מפעיל הולך מעניינת.​

 

ושוב לנושא המצברים


בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018


יורם בוטניק

נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה של מליסה בארנט על פתרונות אנרגיה למלגזותידועים וחדשים.

למשל, בתגובה למגבלה הידועה של הצורך במצברים כמשקל נגדי, שהיה מחסום למלגזות כבדות, הרי תכנונן נעשה היום כך שאותו משקל נגדי נמצא מחוץ לתא המצברים ומאפשר הצבת כמה סוגי מצברי ליתיום למקום המיועד, תוך שמירה על כושר הרמה גבוה.
הבחירה במקורות הינע אלטרנטיביים באה בעיקר משיקולי יעילות: בתפעול, בעלות, ובאחזקה – אומר יצרן מצברי חשמל אירופי, וגם ירד במידה רבה המחיר הגבוה של מצברי הליתיום. וכבר לא צריך 'להקריב' רווחים לטובת איכות סביבה.

 ככלל, מתחזק מעמדה ושימושה  של סוללת היון-ליתיום, בעיקר הודות ליעילותה האנרגטית, אומר איש לינדה, ויכולתה לשמש גם במלגזות הכבדות. איש תאי-ליפט מציין שהשימוש המתגבר בטכנולוגיה זו בתעשיות רבות הביא לצמצום  דרמטי בהבדלי המחיר לעומת מצברי העופרת, וזה יהיה בוודאי האמצעי הסטנדרטי בתעשייה – כפי שטכנולוגיית ה-LED החליפה את טכנולוגיית CRT בשוק הטלוויזיה.

אז מה עם המימן?

מקומו כרגע שולי בתחום שלנו אבל לא מעטים חוזים לו גדולות, מסיבות שונות. למשל, היתרון העיקרי של הינע המימן בהשוואה ליון ליתיום הוא זמן הטעינה הקצר וצפיפות אנרגיה נמוכה פי 200, כלומר, שטווח הנסיעה של רכבים מונעי מימן דומה לזה של רכבי דלק סטנדרטי וגדול בהרבה ממונעי יון ליתיום.
איש חברת Plug Power מגלה כי חברתו תספק לוול-מארט 58 מלגזות מימן וכן עומדת לפני עסקה עם אמזון (600 מיליון דולר) על ניסוי מלגזות אלו ב-10 מהמרלו"גים שלה בארה"ב.
גם בלינדה האירופית אומרים כי הביקוש לטכנולוגיית המימן גדל מאז 2010, זאת הודות לזמן טעינה קצר, אחזקה פשוטה, אפס פליטות, ויעילות גבוהה.
ועם זאת, נראה שהסיכוי הגדול של טכ' המימן מצוי בהכרזתה של טויוטה בשנה שעברה על בחינת 2 טיפוסי מלגזת מימן והצבת מטרה של שילוב 170 יח' כאלו בשנת 2020 על מנת להגיע לאפס פליטות במפעליה (זאת עם מיכל מימן דחוס דומה בממדיו לאלו של הטכ' האחרות, כאשר זמן הטעינה שלו יהיה כ-3 דקות). כדאי לציין שהממשלה היפנית שותפה לטויוטה במיזם זה.

ואולי בכלל טכנולוגיה מפתיעה אחרת?

מסתבר שגם כאן צפויות הפתעות, שיהוו אולי אתגר לדיזל, לגז, ליון ליתיום ולמימן. ממציא סוללת היון-ליתיום, ג'ון גודאינאף, עוסק עתה בפיתוח סוללת סודיום, שיהיו לה יתרונות מובהקים על הטכ' הקיימות. בסוללת מלח זו אנודת הליתיום מוחלפת במלח רגיל, ונוזל או ג'ל האלקטרוליט המקובל מוחלף לזכוכית מוצקה. מעריכים כי דרושות עוד 10 שנים להשלמת הפיתוח. כמו שנאמר: cum granis salis, כלומר, עם קמצוץ מלח...

ועדיין נשארו כמה אתגרים

השמרנות והספקנות הטבעיים שומרים עדיין על מעמד מצברי העופרת כמוביל בשוק, מעריכים מומחים, אולם כאשר צפוי למשל ששוק המצברים העולמי יוכפל עוד 4 שנים ושמחיר סוללות הליתיום ייחתך בחצי במהלך תקופה זו, עתידן מובטח.
ולמימן כידוע נותרו עדיין הבעיות של אחסון, הפצה, ואפילו של ייצור (יש הסבורים כי הוא כדאי רק כאשר המימן מופק כמוצר לוואי בתהליך כימי אחר). אך עדיין רוב המומחים מאמינים כי החשמל כמקור אנרגיה הוא העתיד בתחום זה (בדומה למגמה בתחום ההינע לרכב).

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק
 

שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בונד ב-MMH עם סיום וסיכום 2017, אך מבט מקרוב מצביע על שינויים מובהקים בענף. הראשונה, טויוטה, רכשה את משלבת המערכות Bastian Solution, והשנייה, KION – יחד עם Vanderlande Industries רכשו את Dematic.

לדעת בונד ואחרים, התופעה יוצרת שינוי דרמטי שניתן לתארו כקונסולידציה 2.0: במקום רכש יצרניות מלגזות קטנות יותר, רוכשים או מתמזגים עם ספקי מערכות לוגיסטיות אינטגרטיביות. זוהי הפרדיגמה החדשה, שפירושה המעשי הוא יצירת "כתובת אחת" למשקיעי המרלו"גים הפוטנציאלים.
הביקוש למלגזות בעולם גדל עם 1,182,000 יחידות וגדלו גם רווחי 20 הגדולות. רשימה חלקית:

1. טויוטה

2. קיון
3. מיצובישי-ניצ'יו (לאחר רכישת אוני-קרייר)

4.יונגהיינריך
5. קראון

6. הייסטר-ייל

7. אנואי
8. דוסאן

9. קבוצת האנגצ'ה

10, קלארק

 

לפי נתוני WITS לסיכום מגמות בשנת 2016, הגידול בביקוש ואספקה בולט באירופה (55,000 יח'), וכן נראה גידול יציב בביקוש למלגזות קבוצה 3, כלומר ידניות חשמליות, כמעט כפול מהגידול בסוגים האחרים.

רכש המלגזות החשמליות הגיע בשנת 2016  ל-62% מול השאר.ֵֵ בולט הגידול במלגזות קטנות יותר לשימוש במרלו"גים.

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים  

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג ר

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות