מנועי הדיזל עדיין במירוץ

הלחץ העולמי לאוויר נקי לא מרפה את ידיהן של יצרניות מלגזות הדיזל, אולי להיפך. בחלקי עולם שונים כמו סין ואסיה הפציפית הן מציגות יתרונות של אמינות טכנולוגית תוך שמירה על חלקן החזק בשוק. בין הבולטות, תאי-ליפט הטאייוונית, שהשיגה דריסת רגל יפה גם בארץ.

למרות לחצי הרגולציה, רבים עדיין מעדיפים את יתרונות מנוע השריפה הפנימית, שהם: "יותר כוח, יותר מהירות, ויותר כושר טיפוס (לכן גם יתרון בשטחים פתוחים). היתרון הגדול מול החשמליות הוא, שאם נגמר לך הדלק, מספיקות דקות למילוי הסולר להתחלת משמרת עבודה נוספת. אבל במקביל הן מציגות יכולת עמידה מרשימה מול דרישות הרגולציה בכל העולם. הלי הסינית למשל הציגה טכנולוגיה חדשה המשפרת את צריכת הדלק במלגזות שלה.
המומחים מציינים שירידת מחירי הדלקים בשוק העולמי תורמת כיום להעדפת הדיזל, ולמרות כל זאת, לטווח הרחוק, העתיד אינו נראה מבטיח למנוע הבעירה הפנימית. לדעת רוב המומחים, נראה שכמגמה עולמית, יגדל חלקן החשמליות וגם של מקורות אנרגיה אחרים.



 מאי, Forkliftaction