נמשך הגידול בביקוש העולמי למלגזות חשמל

ג'וש בונד מסכם בגיליון MMH שפע של נתונים מעניינים על ספקי המלגזות התעשייתיות הגדולים בעולם בשנה שחלפה ועל שינויי הדירוג ביניהן.

1.     טויוטה ממשיכה להוביל עם מכירות של 8.563 מיליארד דולר.

2.     KION עם 5.870 מיליארד, ואחריהן:

3.     מיצובישי ניצ'יו

4.     יונגהיינריך

5.     קראון

6.     הייסטר-ייל

7.      אנהואי

8.     דוסאן

9.     האנגשה

10. קלארק

כמה נתונים של האיגוד העולמי למלגזות WITS:

אירופה מובילה עם כשליש מהרכישות החדשות, אחריה  ארה"ב ודרום-אמריקה, אסיה. נרשמה גם עלייה משמעותית ברכישת מלגזות מחלקה 3 (ידניות-חשמל).

בסך הכול בעולם סופקו קרוב ל-1.2 מיליון יחידות.

נמשך גם הגידול בחשמליות: חלקן בשוק העולמי מגיע כיום ל-62%, כולל גידול ניכר לחשמליות הקטנות יותר המשמשות במרלו"גים (מחלקות 2-3), שהופך למגמה גלובלית. מומחה מעריך כי כיום חלקן בשוק כיום מגיע ל-45% מכלל הרכישות, וגם זו אחת העדויות לגידולו של הסחר האלקטרוני

ראשית מארס 2018

נוכחות גדולה לחידושי סוללות חשמל בתערוכת מודקס
המגמה העולמית לגידול בשימוש במלגזות חשמל ניכרה היטב בתצוגת חידושי המצברים הללו, בתערוכת מודקס שנערכה באטלנטה באפריל. חברת EnerSys הבולטת בתחום הציגה את סוללת NexSys העושה שימוש בטכנולוגיה חדשה של פלטה דקה מעופרת טהורה, בעלת ביצועים לאלו של יון-ליתיום, עם טעינה של פחות משעה ועבודה של עד 16 שעות. גם Plug Power הציגה חידושים בתחום.
יצרני המלגזות שהציגו מודלים חשמליים חדשים בולטים היו מניטו, הייסטר (לה קשר עם נוברה – יצרנית תאי דלק מימני), יונדאי עם מצבר יון ליתיום ראשונה וגידול בהצגת מודלים חדשים, אך גם המשך פיתוח מלגזות IC משוכללות. גם ריימונד הציגה מלגזת מפעיל הולך מעניינת.​