Get Adobe Flash player

מלגזות

הפיינליסטיות של IFOY

 iGo, Stillבמינכן  פורסמו שמות 11 המלגזות המועמדות לתואר "מלגזת השנה" של הארגון הבינ"ל לשנה זו. הבחירה בזוכים תוכרז ביריד BMV ללוגיסטיקה ותובלה בעיר, על ידי עשרות כתבים מקצועיים  בתחום.

בקטגוריה של הכלי למרלו"גים נבחרו:

iGo neo CX 20 של סטיל
EMD 115i של יונגהיינריך
EPH 125 DTFV  החדשה של אוניקרייר

בקטגוריה מיוחדת נבחרו:
WAV 60 ('סולם חשמלי') של קראון
רכב חשמלי של kick Trick
רכבת קרוניות של סטיל עם העמסה

בקטגוריה של AGV:
SSI Schafer
Torvegge

מוצר השנה בשינוע: הפיינליסטים


כבכל שנה, מגזין Plant Engineering האמריקני עורך משאל נרחב בין קוראיו לבחירת "מוצר השנה" ועתה הוא מפרסם את אלו שהגיעו לגמר בתחום השינוע, כאשר מהם ייבחר הזוכה לשנת 2016. הרי הם לפניכם:

 

משטח נייד עצמאי של חברת AeroGo הקרוי Silverback עם כושר נשיאה של עד 40 טון, מופעל בקלות על ידי אדם אחד.

 

כלי עזר למפעיל יחיד של Crown, דגם WAV 60 מתברר כיעיל ושימושי ביותר בתחום הקמעונאי במקומות צפופים.

 

מלגזת משקל נגדי של Crown מסדרת FC 5200 עם גמישות מרבית, כוח ומהירות וכושר תמרון מעולה במרלו"גים צפופים.

 

גלגלי נשיאת משטחים (swivel caster) של המילטון מסדרת Ergo-X2 מאפשרים למשוך או לדחוף בקלות את המטען בעזרת שתי נקודות כובד במקום אחת כרגיל וכן לנעול ולשחרר בקלות.

 

מלגזת צריח חסכונית וגמישה של יונגהיינריך עם שני מנועי AC דגם EKX להפעלה במחסנים.

ידנית עצמאית של ייל, עם טכנולוגיה רובוטית של Balyo ויכולת ניווט עצמאית.

 

נובמבר 2016

דגם משופר למלגזת דיזל דגם RX70 60-80 של קידמה

דגם ה-RX70 הגדול בולט בחידושים טכניים מיוחדים ע"מ להתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר.
הוא חזק מאוד אך עם זאת קומפקטי ומדויק, בעל מעט מאוד חלקים נעים בתיבת הילוכים בניגוד לתיבות הילוכים קונבנציונליות.
ממיר המומנט של ה- RX70 פועל באמצעות מנוע חשמלי המקל גם הוא על הקטנת השחיקה המצטברת.
הבלמים האלקטרו מגנטיים של ה- RX70 – מביאים את הכלי ממהירות מלאה עד למצב של עצירה מוחלטת בקלות רבה. 
בלמי הדיסק ההידראוליים מספקים ביטחון נוסף. 

בעזרת הבקרה האלקטרונית על מנועי ההרמה והנסיעה, ההתקדמות וההרמה פשוטים ביותר, הנהג לנהוג בצורה חלקה ומדויקת  להניף להטות ולהתקדם ללא קושי ובדיוק רב.
לצורך בטיחות : כל המלגזות בעלות כושר הרמה של 8 טון ומעלה מגיעות עם שני גלגלים בחלק הקדמי כסטנדרט (רוחב מלגזה צר אופציונלי). וכן ניתן ליישום על פי הזמנה גם במלגזות בעלות כושר הרמה של 6 ו-7 טון.

מאפיינים מיוחדים


–          חסכון גדול יותר הודות לעיקרון השילוב הדיזל-חשמלי והמשאבה ההידראולית הניתנת למיקום מחדש.

–          שיפור ארגונומי בשל הפחתת כמות התנודות והרעידות של תא הנהג על ידי מסגרת גומי מסביב לתא הנהג.

–          תחזוקה קלה יותר למנועים חשמליים המפעילים את ממיר המומנט

–          שקט כללי רב ביחס למלגזות דיזל יותר הודות למנוע דיזל בעלי מהירות אופטימלית

–          חסכון גבוה, צריכת דלק נמוכה ופליטה נמוכה יותר הודות למנוע  DEUTZ    מודרני המקורר על ידי מים בעל מגדש טורבו מקורר אוויר .

לא רק מזלג הרמה


בשוק רואים כיום מבחר גדול של כלי עזר לניטול של מטענים לא שיגרתיים:

הפופולרי והנפוץ ביותר הוא המזלג הגמיש (sideshift) המאפשר הזזתו ימינה ושמאלה, בתעשיית הנייר מוכרת תפיסת הגלילים מהצד, תוך מניעת לחץ יתר על הגליל.

יתרון נמצא גם בטיפוס 'המזלג הממצב' (fork positioner)   במדויק את המטען במקומו, תוך שהוא מאפשר גם להגדיל ולהקטין את המרווח בין שיני המזלג לפי הצורך.
דגמים אחרים מיועדים לאחוז במכלים, חביות וחבילות וכן התקנים למשיכה או דחיפה של מטענים המונחים על יריעות 
(slip sheets) ולא על משטחים
.
התקנים אחרים מיועדים לאחיזת מטענים גדולים בצורה ריבועית, וכאן נמצא את הזרועות הלופתות (clamps) את המטען והרוטטור, למשל לבנים ובלוקים, תעשיית המשקאות ועוד.

ויש גם בעיה

למעלות הרבות של התקני עזר אלו יש גם בעיה: כרוך בהם בדרך כלל שינוי מרכז הכובד של המטען והמלגזה, שמגביל את כושר ההרמה ולעתים גם את היציבות, ו"הפתרון" הוא לעתים בחירת מלגזה גדולה וכבדה ממה שבאמת נחוץ. בחשמליות למשל, גם נוצר עומס גבוה על המצברים המקטין את משך חייהם.
ועוד, מפעילים של כלים כאלו נדרשים למומחיות ולאימון נוסף על הרגיל, אולם בסך הכול, הדבר כדאי מאד..


המלגזן



 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

אותות אזהרה לשרשרת האספקה

   1. יש לך מטרות או משימות אבל לא אסטרטגיה ברורה: אתה רוצה לשפר מדדי ביצוע מסוימים אבל חסרה לך א

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

סיפורי פרוייקטים

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע