Get Adobe Flash player

מלגזות

מוצר השנה בשינוע: הפיינליסטים


כבכל שנה, מגזין Plant Engineering האמריקני עורך משאל נרחב בין קוראיו לבחירת "מוצר השנה" ועתה הוא מפרסם את אלו שהגיעו לגמר בתחום השינוע, כאשר מהם ייבחר הזוכה לשנת 2016. הרי הם לפניכם:

 

משטח נייד עצמאי של חברת AeroGo הקרוי Silverback עם כושר נשיאה של עד 40 טון, מופעל בקלות על ידי אדם אחד.

 

כלי עזר למפעיל יחיד של Crown, דגם WAV 60 מתברר כיעיל ושימושי ביותר בתחום הקמעונאי במקומות צפופים.

 

מלגזת משקל נגדי של Crown מסדרת FC 5200 עם גמישות מרבית, כוח ומהירות וכושר תמרון מעולה במרלו"גים צפופים.

 

גלגלי נשיאת משטחים (swivel caster) של המילטון מסדרת Ergo-X2 מאפשרים למשוך או לדחוף בקלות את המטען בעזרת שתי נקודות כובד במקום אחת כרגיל וכן לנעול ולשחרר בקלות.

 

מלגזת צריח חסכונית וגמישה של יונגהיינריך עם שני מנועי AC דגם EKX להפעלה במחסנים.

ידנית עצמאית של ייל, עם טכנולוגיה רובוטית של Balyo ויכולת ניווט עצמאית.

 

נובמבר 2016

AGV במרלו"ג

אתר Eureka

 

ספטמבר 2016

 חדירתו המהירה של הרכב האוטונומי מוכיחה כי כיום הטכנולוגיה מאפשרת יישום גמיש מאד גם ביכולות ושימושי רכבי AGV במרלו"ג. מוכיחה זאת היטב חברת Rocla הפינית המציעה כלים כאלו כבר משנות ה-80.


 

 

בשילוב עם מסוע

כיתוב תמונה: שילוב עם מסוע

 

האתגר הוא להיפטר מכל אותם אמצעי הכוונה ואבטחה ידועים של הכלי, להפוך אותם לאוטונומיים באמת, אומרים שם. תפקידם כיום הוא ברור: הם מבצעים משימות החוזרות על עצמן, מסוכנות לעתים, ומגושמות לעתים – במחסני VNA ובחללים מוגבלים.

 

 בשילוב עובדים

 

כלים אלו מעורבים לרוב בתהליכים תעשייתיים מגוונים והם משולבים במערכות הניהול של החברה. מרלו"גים המטפלים ב-30 עד 50 אלף משטחים יכולים להרוויח משילובם. הפעלת מחסן בשתי משמרות תאפשר החזר השקעה תוך כשנתיים, והפעלה בשלוש משמרות – תוך כשנה.

כאמור, הכלים מאובזרים גם בחיישני בטיחות גם לעבודה בסביבה אנושית, העמסת-יתר ועוד.

בתעשיית הרכב ניתן למצוא מאות כלי AGV וכן בתעשיות הפארמה. גם הסינים מגלים עניין ככל ששכר העבודה עולה.
השוק הגלובלי של AGV כמעט יכפיל עצמו

לפי מחקר חדש, היקף המכירות של כלי AGV יגיע לכ-15.5 מיליארד דולר עד שנת 2024, היקף השוק בסוף 2015 מוערך ב-810.4 מיליון דולר. יגדל מאד גם הביקוש לכלים בעלי "ניווט טבעי", שאינם תלויים בתשתית הכוונה מיוחדת.

לפי דו"ח אחר שוק המסועים יגדל להיקף של 7.6 מיליארד דולר בשנת 2022, במידה רבה בעקבות הגידול במשלוחי סחר אלקטרוני.

DC Velocity

----------------------------------------------------------------------------------------------

לא הכל ורוד שם, למעלה

 מרלו"גים ומרכזי הפצה כיום פונים, גם בארץ, יותר ויותר לגובה ויצרני הציוד והמלגזות צריכים להתמודד עם עבודה בטיחותית ויעילה בגבהים שכבר מגיעים לכ-20 מטר.

ראות לא מספיקה של המטען וסביבתו בגובה רב היא בעיה למפעיל ומגדילה את האפשרות לשגיאות. הנחת מטען בגובה רב גם מאטה מאד את עבודת המפעיל. אחד הפתרונות הוא מצלמה בתא המפעיל עם מסך וידיאו עבורו. זה פתרון טוב למדפי עומק כפול, ואף למלגזות במעברים צרים מאד.
פתרון נוסף לבעיית הראות כרוך בהתקן הצמוד למזלג, השולח קרן לייזר לחלל שלפניו ובעזרתו המפעיל יכול לראות בדיוק היכן להציב את המטען.
פתרון נוסף: מתקן ניתן לתכנות העוצר את המזלג אוטומטית בגובה המדף שנבחר, ויש גם המשפרים את מבנה התורן לשיפור בקרת המפעיל.

לגובה יש גם מחיר:
לגובה יש מחיר במהירות הביצוע, השאלה היא, בכמה. ובכן מומחים בחנו שאלה זו לגבי חמשת סוגי המלגזות המקובלים, והתוצאות:

קבוצה (class) 1: מלגזת משקל נגדי חשמלית – נקבעה כמהירות הבסיס להשוואה

קבוצה 2: פלקסי מעוצבת למעברים צרים מאד: 87% (כלומר ב-13% אטית יותר).

קבוצה 3: מלגזת צריח – 71% מהירות.

קבוצה 4: מלגזת היגש – 55% מהמהירות.

וישנה כמובן האופציה של העלאת תא המפעיל יחד עם מזלג המלגזה לגובה הנדרש. אחד היתרונות שלה: אפשרות נוחה לעבוד במדפים נגדיים ואינה חייבת לפנות לעבר המדף דרך תמרון מלמטה (articulating fork). הניסיון והביטחון של המפעיל הם קריטיים ליציבות הכלי בגבהים וכן נדרשת רצפה חלקה לגמרי. מסתבר גם שצריכת האנרגיה להצבה בגבהים הללו צורכת פי 4 אנרגיה מכלי חשמלי ידני רגיל, ולעתים נדרשת סוללה גדולה יותר.

ואם לא תכננת מראש את האתר עצמו, שיטת האחסון והשינוע – שום דבר לא יעזור
.

DC Velocity, sept. 2016

על זולות ויקרות - האם זוהי המלגזה שאני באמת צריך?

יורם בוטניק:
 
כתבה של  ג'וש בונד ממגזין MMH מאוגוסט 16נוגעת  בנקודה שמציקה לרבים גם אצלנו. האם רכשנו באמת את הכלי המתאים לצרכים שלנו? אכן  בעזרת  תוכנות הניהול וכלי איסוף הנתונים הקיימים כיום הוא כותב, ניתן לקבוע אם המלגזה הספציפית אכן מתאימה ליעדה, וביתר דיוק, האם היא מצויה בתת-ביצוע, בעבודת –יתר, או שהיא מתאימה בדיוק ליעדה.
בקרב המשווקים חדרה ההכרה באשר ליתרונות של הצעת מלגזה מיושנת יותר אך מתאימה לצורך הספציפי של הלקוח – בזול אך עם שירות של היצרן. הלקוח לא רוצה לשלם על מה שאיננו צריך. וכידוע, במלגזות הדגל של יצרנים יש שפע של חידושים יקרים.
קיים פלח השוק בהיקף  ניכר שמחפש מלגזה זולה, ומה שקרוי 'יעילותה' לא מטריד אותו כל כך, הוא רוצה לדעת בדיוק מדוע המלגזה המוצעת לו זולה כל כך, או מה הוא "מפסיד" עקב כך, וכאן  נכנסת כמובן שאלת האמון: "מדוע עלי לשלם 25% יותר עבור כלי זה בעוד  כלי אחר מבצע אותן מטלות עבורי?" הם שואלים.
כיום יותר ויותר ספקי מלגזות זולים, מאסיה בעיקר, מעמיקים את אחיזתם בשוק האמריקני, ולא תמיד מספקים שירות וחלפים. לכן כאשר בכירי היצרנים בארה"ב הרחיבו את ההיצע שלהם גם למלגזות זולות הם מדגישים את נושא השירות, אך מי שמושפע בעיקר משיקולי תקציב מעדיף את הזולות, ועוסק בתחום אף מפקפק אם מנהלי ציים בכלל  שוקלים את מה שנקרא "סך העלות הכוללת". בטווח הארוך, הוא מוסיף, גם האחזקה התקופתית של הזולות ושל מלגזות 'הפרמיום' מתאזנות.
שיקול חשוב נוסף שמזכיר המחבר, והוא רלוונטי גם בארץ, קשור לרמת המפעילים הצפויה. מצד אחד הצעירים של היום רגילים ברובם לסביבה של מכשירים דיגיטליים, אך מאידך לא תמיד איכות המפעילים תואמת לציוד המתקדם שניתן בידם
.

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג ר

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

הטכנולוגיות שיעצבו את עתיד ניהול שרשרת האספקה

ביג דאטה ואנליטקס: כוללות את המאמצים לאתר נתונים שאינם זמינים בדרך כלל, למזג אותם עם נתוניםקיימים,

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות