Get Adobe Flash player

מלגזות

מוצר השנה בשינוע: הפיינליסטים


כבכל שנה, מגזין Plant Engineering האמריקני עורך משאל נרחב בין קוראיו לבחירת "מוצר השנה" ועתה הוא מפרסם את אלו שהגיעו לגמר בתחום השינוע, כאשר מהם ייבחר הזוכה לשנת 2016. הרי הם לפניכם:

 

משטח נייד עצמאי של חברת AeroGo הקרוי Silverback עם כושר נשיאה של עד 40 טון, מופעל בקלות על ידי אדם אחד.

 

כלי עזר למפעיל יחיד של Crown, דגם WAV 60 מתברר כיעיל ושימושי ביותר בתחום הקמעונאי במקומות צפופים.

 

מלגזת משקל נגדי של Crown מסדרת FC 5200 עם גמישות מרבית, כוח ומהירות וכושר תמרון מעולה במרלו"גים צפופים.

 

גלגלי נשיאת משטחים (swivel caster) של המילטון מסדרת Ergo-X2 מאפשרים למשוך או לדחוף בקלות את המטען בעזרת שתי נקודות כובד במקום אחת כרגיל וכן לנעול ולשחרר בקלות.

 

מלגזת צריח חסכונית וגמישה של יונגהיינריך עם שני מנועי AC דגם EKX להפעלה במחסנים.

ידנית עצמאית של ייל, עם טכנולוגיה רובוטית של Balyo ויכולת ניווט עצמאית.

 

נובמבר 2016

AGV במרלו"ג

אתר Eureka

 

ספטמבר 2016

 חדירתו המהירה של הרכב האוטונומי מוכיחה כי כיום הטכנולוגיה מאפשרת יישום גמיש מאד גם ביכולות ושימושי רכבי AGV במרלו"ג. מוכיחה זאת היטב חברת Rocla הפינית המציעה כלים כאלו כבר משנות ה-80.


 

 

בשילוב עם מסוע

כיתוב תמונה: שילוב עם מסוע

 

האתגר הוא להיפטר מכל אותם אמצעי הכוונה ואבטחה ידועים של הכלי, להפוך אותם לאוטונומיים באמת, אומרים שם. תפקידם כיום הוא ברור: הם מבצעים משימות החוזרות על עצמן, מסוכנות לעתים, ומגושמות לעתים – במחסני VNA ובחללים מוגבלים.

 

 בשילוב עובדים

 

כלים אלו מעורבים לרוב בתהליכים תעשייתיים מגוונים והם משולבים במערכות הניהול של החברה. מרלו"גים המטפלים ב-30 עד 50 אלף משטחים יכולים להרוויח משילובם. הפעלת מחסן בשתי משמרות תאפשר החזר השקעה תוך כשנתיים, והפעלה בשלוש משמרות – תוך כשנה.

כאמור, הכלים מאובזרים גם בחיישני בטיחות גם לעבודה בסביבה אנושית, העמסת-יתר ועוד.

בתעשיית הרכב ניתן למצוא מאות כלי AGV וכן בתעשיות הפארמה. גם הסינים מגלים עניין ככל ששכר העבודה עולה.
השוק הגלובלי של AGV כמעט יכפיל עצמו

לפי מחקר חדש, היקף המכירות של כלי AGV יגיע לכ-15.5 מיליארד דולר עד שנת 2024, היקף השוק בסוף 2015 מוערך ב-810.4 מיליון דולר. יגדל מאד גם הביקוש לכלים בעלי "ניווט טבעי", שאינם תלויים בתשתית הכוונה מיוחדת.

לפי דו"ח אחר שוק המסועים יגדל להיקף של 7.6 מיליארד דולר בשנת 2022, במידה רבה בעקבות הגידול במשלוחי סחר אלקטרוני.

DC Velocity

----------------------------------------------------------------------------------------------

לא הכל ורוד שם, למעלה

 מרלו"גים ומרכזי הפצה כיום פונים, גם בארץ, יותר ויותר לגובה ויצרני הציוד והמלגזות צריכים להתמודד עם עבודה בטיחותית ויעילה בגבהים שכבר מגיעים לכ-20 מטר.

ראות לא מספיקה של המטען וסביבתו בגובה רב היא בעיה למפעיל ומגדילה את האפשרות לשגיאות. הנחת מטען בגובה רב גם מאטה מאד את עבודת המפעיל. אחד הפתרונות הוא מצלמה בתא המפעיל עם מסך וידיאו עבורו. זה פתרון טוב למדפי עומק כפול, ואף למלגזות במעברים צרים מאד.
פתרון נוסף לבעיית הראות כרוך בהתקן הצמוד למזלג, השולח קרן לייזר לחלל שלפניו ובעזרתו המפעיל יכול לראות בדיוק היכן להציב את המטען.
פתרון נוסף: מתקן ניתן לתכנות העוצר את המזלג אוטומטית בגובה המדף שנבחר, ויש גם המשפרים את מבנה התורן לשיפור בקרת המפעיל.

לגובה יש גם מחיר:
לגובה יש מחיר במהירות הביצוע, השאלה היא, בכמה. ובכן מומחים בחנו שאלה זו לגבי חמשת סוגי המלגזות המקובלים, והתוצאות:

קבוצה (class) 1: מלגזת משקל נגדי חשמלית – נקבעה כמהירות הבסיס להשוואה

קבוצה 2: פלקסי מעוצבת למעברים צרים מאד: 87% (כלומר ב-13% אטית יותר).

קבוצה 3: מלגזת צריח – 71% מהירות.

קבוצה 4: מלגזת היגש – 55% מהמהירות.

וישנה כמובן האופציה של העלאת תא המפעיל יחד עם מזלג המלגזה לגובה הנדרש. אחד היתרונות שלה: אפשרות נוחה לעבוד במדפים נגדיים ואינה חייבת לפנות לעבר המדף דרך תמרון מלמטה (articulating fork). הניסיון והביטחון של המפעיל הם קריטיים ליציבות הכלי בגבהים וכן נדרשת רצפה חלקה לגמרי. מסתבר גם שצריכת האנרגיה להצבה בגבהים הללו צורכת פי 4 אנרגיה מכלי חשמלי ידני רגיל, ולעתים נדרשת סוללה גדולה יותר.

ואם לא תכננת מראש את האתר עצמו, שיטת האחסון והשינוע – שום דבר לא יעזור
.

DC Velocity, sept. 2016

על זולות ויקרות - האם זוהי המלגזה שאני באמת צריך?

יורם בוטניק:
 
כתבה של  ג'וש בונד ממגזין MMH מאוגוסט 16נוגעת  בנקודה שמציקה לרבים גם אצלנו. האם רכשנו באמת את הכלי המתאים לצרכים שלנו? אכן  בעזרת  תוכנות הניהול וכלי איסוף הנתונים הקיימים כיום הוא כותב, ניתן לקבוע אם המלגזה הספציפית אכן מתאימה ליעדה, וביתר דיוק, האם היא מצויה בתת-ביצוע, בעבודת –יתר, או שהיא מתאימה בדיוק ליעדה.
בקרב המשווקים חדרה ההכרה באשר ליתרונות של הצעת מלגזה מיושנת יותר אך מתאימה לצורך הספציפי של הלקוח – בזול אך עם שירות של היצרן. הלקוח לא רוצה לשלם על מה שאיננו צריך. וכידוע, במלגזות הדגל של יצרנים יש שפע של חידושים יקרים.
קיים פלח השוק בהיקף  ניכר שמחפש מלגזה זולה, ומה שקרוי 'יעילותה' לא מטריד אותו כל כך, הוא רוצה לדעת בדיוק מדוע המלגזה המוצעת לו זולה כל כך, או מה הוא "מפסיד" עקב כך, וכאן  נכנסת כמובן שאלת האמון: "מדוע עלי לשלם 25% יותר עבור כלי זה בעוד  כלי אחר מבצע אותן מטלות עבורי?" הם שואלים.
כיום יותר ויותר ספקי מלגזות זולים, מאסיה בעיקר, מעמיקים את אחיזתם בשוק האמריקני, ולא תמיד מספקים שירות וחלפים. לכן כאשר בכירי היצרנים בארה"ב הרחיבו את ההיצע שלהם גם למלגזות זולות הם מדגישים את נושא השירות, אך מי שמושפע בעיקר משיקולי תקציב מעדיף את הזולות, ועוסק בתחום אף מפקפק אם מנהלי ציים בכלל  שוקלים את מה שנקרא "סך העלות הכוללת". בטווח הארוך, הוא מוסיף, גם האחזקה התקופתית של הזולות ושל מלגזות 'הפרמיום' מתאזנות.
שיקול חשוב נוסף שמזכיר המחבר, והוא רלוונטי גם בארץ, קשור לרמת המפעילים הצפויה. מצד אחד הצעירים של היום רגילים ברובם לסביבה של מכשירים דיגיטליים, אך מאידך לא תמיד איכות המפעילים תואמת לציוד המתקדם שניתן בידם
.

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

הביאו כסף אבל נכשלו בתפעול

יורם בוטניק בוועידה ה-6 לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה של "מידע כנסים" בכפר המכביה השתתפו רביםשהאזינ

סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכיר

לעשות יותר עם מה שיש

        בהרצאה מלווה במצגת בפני באי הכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה אמר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א