Get Adobe Flash player

מלגזות

לא רק מזלג הרמה


בשוק רואים כיום מבחר גדול של כלי עזר לניטול של מטענים לא שיגרתיים:

הפופולרי והנפוץ ביותר הוא המזלג הגמיש (sideshift) המאפשר הזזתו ימינה ושמאלה, בתעשיית הנייר מוכרת תפיסת הגלילים מהצד, תוך מניעת לחץ יתר על הגליל.

יתרון נמצא גם בטיפוס 'המזלג הממצב' (fork positioner)   במדויק את המטען במקומו, תוך שהוא מאפשר גם להגדיל ולהקטין את המרווח בין שיני המזלג לפי הצורך.
דגמים אחרים מיועדים לאחוז במכלים, חביות וחבילות וכן התקנים למשיכה או דחיפה של מטענים המונחים על יריעות 
(slip sheets) ולא על משטחים
.
התקנים אחרים מיועדים לאחיזת מטענים גדולים בצורה ריבועית, וכאן נמצא את הזרועות הלופתות (clamps) את המטען והרוטטור, למשל לבנים ובלוקים, תעשיית המשקאות ועוד.

ויש גם בעיה

למעלות הרבות של התקני עזר אלו יש גם בעיה: כרוך בהם בדרך כלל שינוי מרכז הכובד של המטען והמלגזה, שמגביל את כושר ההרמה ולעתים גם את היציבות, ו"הפתרון" הוא לעתים בחירת מלגזה גדולה וכבדה ממה שבאמת נחוץ. בחשמליות למשל, גם נוצר עומס גבוה על המצברים המקטין את משך חייהם.
ועוד, מפעילים של כלים כאלו נדרשים למומחיות ולאימון נוסף על הרגיל, אולם בסך הכול, הדבר כדאי מאד..


AGV במרלו"ג

אתר Eureka

 

ספטמבר 2016

 חדירתו המהירה של הרכב האוטונומי מוכיחה כי כיום הטכנולוגיה מאפשרת יישום גמיש מאד גם ביכולות ושימושי רכבי AGV במרלו"ג. מוכיחה זאת היטב חברת Rocla הפינית המציעה כלים כאלו כבר משנות ה-80.


 

 

בשילוב עם מסוע

כיתוב תמונה: שילוב עם מסוע

 

האתגר הוא להיפטר מכל אותם אמצעי הכוונה ואבטחה ידועים של הכלי, להפוך אותם לאוטונומיים באמת, אומרים שם. תפקידם כיום הוא ברור: הם מבצעים משימות החוזרות על עצמן, מסוכנות לעתים, ומגושמות לעתים – במחסני VNA ובחללים מוגבלים.

 

 בשילוב עובדים

 

כלים אלו מעורבים לרוב בתהליכים תעשייתיים מגוונים והם משולבים במערכות הניהול של החברה. מרלו"גים המטפלים ב-30 עד 50 אלף משטחים יכולים להרוויח משילובם. הפעלת מחסן בשתי משמרות תאפשר החזר השקעה תוך כשנתיים, והפעלה בשלוש משמרות – תוך כשנה.

כאמור, הכלים מאובזרים גם בחיישני בטיחות גם לעבודה בסביבה אנושית, העמסת-יתר ועוד.

בתעשיית הרכב ניתן למצוא מאות כלי AGV וכן בתעשיות הפארמה. גם הסינים מגלים עניין ככל ששכר העבודה עולה.
השוק הגלובלי של AGV כמעט יכפיל עצמו

לפי מחקר חדש, היקף המכירות של כלי AGV יגיע לכ-15.5 מיליארד דולר עד שנת 2024, היקף השוק בסוף 2015 מוערך ב-810.4 מיליון דולר. יגדל מאד גם הביקוש לכלים בעלי "ניווט טבעי", שאינם תלויים בתשתית הכוונה מיוחדת.

לפי דו"ח אחר שוק המסועים יגדל להיקף של 7.6 מיליארד דולר בשנת 2022, במידה רבה בעקבות הגידול במשלוחי סחר אלקטרוני.

DC Velocity

----------------------------------------------------------------------------------------------

האיחוד האירופי תומך בדלק מימני

בעזרת מענק עידוד של האיחוד האירופי, חברה צרפתית גדולה לשיווק ירקות ופירות הקימה מתקן תשתית לאחסון מימן עבור צי המלגזות שלה הפועל על תאי דלק מימני. מדובר ב-46 מלגזות תוצרת יונגהיינריך הפועלות כמובן על דלק מימני.
המתקן נמצא ליד האתר והוא מאחסן מימן בלחץ של 450 בר והמשאבה שלו נמצאת בתוך המרלו"ג ופועלת בלחץ של 350 בר, שזהו גם הלחץ במיכל המלגזות.
היתרון העיקרי, תדלוק מהיר של 2-3 דקות מספיק למשמרת שלמה, ללא כל המקום  והאמצעים הדרושים למצברים רגילים. 

ספטמבר 2016
 

לא הכל ורוד שם, למעלה

 מרלו"גים ומרכזי הפצה כיום פונים, גם בארץ, יותר ויותר לגובה ויצרני הציוד והמלגזות צריכים להתמודד עם עבודה בטיחותית ויעילה בגבהים שכבר מגיעים לכ-20 מטר.

ראות לא מספיקה של המטען וסביבתו בגובה רב היא בעיה למפעיל ומגדילה את האפשרות לשגיאות. הנחת מטען בגובה רב גם מאטה מאד את עבודת המפעיל. אחד הפתרונות הוא מצלמה בתא המפעיל עם מסך וידיאו עבורו. זה פתרון טוב למדפי עומק כפול, ואף למלגזות במעברים צרים מאד.
פתרון נוסף לבעיית הראות כרוך בהתקן הצמוד למזלג, השולח קרן לייזר לחלל שלפניו ובעזרתו המפעיל יכול לראות בדיוק היכן להציב את המטען.
פתרון נוסף: מתקן ניתן לתכנות העוצר את המזלג אוטומטית בגובה המדף שנבחר, ויש גם המשפרים את מבנה התורן לשיפור בקרת המפעיל.

לגובה יש גם מחיר:
לגובה יש מחיר במהירות הביצוע, השאלה היא, בכמה. ובכן מומחים בחנו שאלה זו לגבי חמשת סוגי המלגזות המקובלים, והתוצאות:

קבוצה (class) 1: מלגזת משקל נגדי חשמלית – נקבעה כמהירות הבסיס להשוואה

קבוצה 2: פלקסי מעוצבת למעברים צרים מאד: 87% (כלומר ב-13% אטית יותר).

קבוצה 3: מלגזת צריח – 71% מהירות.

קבוצה 4: מלגזת היגש – 55% מהמהירות.

וישנה כמובן האופציה של העלאת תא המפעיל יחד עם מזלג המלגזה לגובה הנדרש. אחד היתרונות שלה: אפשרות נוחה לעבוד במדפים נגדיים ואינה חייבת לפנות לעבר המדף דרך תמרון מלמטה (articulating fork). הניסיון והביטחון של המפעיל הם קריטיים ליציבות הכלי בגבהים וכן נדרשת רצפה חלקה לגמרי. מסתבר גם שצריכת האנרגיה להצבה בגבהים הללו צורכת פי 4 אנרגיה מכלי חשמלי ידני רגיל, ולעתים נדרשת סוללה גדולה יותר.

ואם לא תכננת מראש את האתר עצמו, שיטת האחסון והשינוע – שום דבר לא יעזור
.

DC Velocity, sept. 2016

המלגזן

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר ל

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה  בעקבות מאמרם הקלאסי של אנדרסן, בריט, ג'י פאבר, שהתפרסם במגזין Supply Ch

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ