Get Adobe Flash player

מלגזות

דגם משופר למלגזת דיזל דגם RX70 60-80 של קידמה

דגם ה-RX70 הגדול בולט בחידושים טכניים מיוחדים ע"מ להתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר.
הוא חזק מאוד אך עם זאת קומפקטי ומדויק, בעל מעט מאוד חלקים נעים בתיבת הילוכים בניגוד לתיבות הילוכים קונבנציונליות.
ממיר המומנט של ה- RX70 פועל באמצעות מנוע חשמלי המקל גם הוא על הקטנת השחיקה המצטברת.
הבלמים האלקטרו מגנטיים של ה- RX70 – מביאים את הכלי ממהירות מלאה עד למצב של עצירה מוחלטת בקלות רבה. 
בלמי הדיסק ההידראוליים מספקים ביטחון נוסף. 

בעזרת הבקרה האלקטרונית על מנועי ההרמה והנסיעה, ההתקדמות וההרמה פשוטים ביותר, הנהג לנהוג בצורה חלקה ומדויקת  להניף להטות ולהתקדם ללא קושי ובדיוק רב.
לצורך בטיחות : כל המלגזות בעלות כושר הרמה של 8 טון ומעלה מגיעות עם שני גלגלים בחלק הקדמי כסטנדרט (רוחב מלגזה צר אופציונלי). וכן ניתן ליישום על פי הזמנה גם במלגזות בעלות כושר הרמה של 6 ו-7 טון.

מאפיינים מיוחדים


–          חסכון גדול יותר הודות לעיקרון השילוב הדיזל-חשמלי והמשאבה ההידראולית הניתנת למיקום מחדש.

–          שיפור ארגונומי בשל הפחתת כמות התנודות והרעידות של תא הנהג על ידי מסגרת גומי מסביב לתא הנהג.

–          תחזוקה קלה יותר למנועים חשמליים המפעילים את ממיר המומנט

–          שקט כללי רב ביחס למלגזות דיזל יותר הודות למנוע דיזל בעלי מהירות אופטימלית

–          חסכון גבוה, צריכת דלק נמוכה ופליטה נמוכה יותר הודות למנוע  DEUTZ    מודרני המקורר על ידי מים בעל מגדש טורבו מקורר אוויר .

לא רק מזלג הרמה


בשוק רואים כיום מבחר גדול של כלי עזר לניטול של מטענים לא שיגרתיים:

הפופולרי והנפוץ ביותר הוא המזלג הגמיש (sideshift) המאפשר הזזתו ימינה ושמאלה, בתעשיית הנייר מוכרת תפיסת הגלילים מהצד, תוך מניעת לחץ יתר על הגליל.

יתרון נמצא גם בטיפוס 'המזלג הממצב' (fork positioner)   במדויק את המטען במקומו, תוך שהוא מאפשר גם להגדיל ולהקטין את המרווח בין שיני המזלג לפי הצורך.
דגמים אחרים מיועדים לאחוז במכלים, חביות וחבילות וכן התקנים למשיכה או דחיפה של מטענים המונחים על יריעות 
(slip sheets) ולא על משטחים
.
התקנים אחרים מיועדים לאחיזת מטענים גדולים בצורה ריבועית, וכאן נמצא את הזרועות הלופתות (clamps) את המטען והרוטטור, למשל לבנים ובלוקים, תעשיית המשקאות ועוד.

ויש גם בעיה

למעלות הרבות של התקני עזר אלו יש גם בעיה: כרוך בהם בדרך כלל שינוי מרכז הכובד של המטען והמלגזה, שמגביל את כושר ההרמה ולעתים גם את היציבות, ו"הפתרון" הוא לעתים בחירת מלגזה גדולה וכבדה ממה שבאמת נחוץ. בחשמליות למשל, גם נוצר עומס גבוה על המצברים המקטין את משך חייהם.
ועוד, מפעילים של כלים כאלו נדרשים למומחיות ולאימון נוסף על הרגיל, אולם בסך הכול, הדבר כדאי מאד..


AGV במרלו"ג

אתר Eureka

 

ספטמבר 2016

 חדירתו המהירה של הרכב האוטונומי מוכיחה כי כיום הטכנולוגיה מאפשרת יישום גמיש מאד גם ביכולות ושימושי רכבי AGV במרלו"ג. מוכיחה זאת היטב חברת Rocla הפינית המציעה כלים כאלו כבר משנות ה-80.


 

 

בשילוב עם מסוע

כיתוב תמונה: שילוב עם מסוע

 

האתגר הוא להיפטר מכל אותם אמצעי הכוונה ואבטחה ידועים של הכלי, להפוך אותם לאוטונומיים באמת, אומרים שם. תפקידם כיום הוא ברור: הם מבצעים משימות החוזרות על עצמן, מסוכנות לעתים, ומגושמות לעתים – במחסני VNA ובחללים מוגבלים.

 

 בשילוב עובדים

 

כלים אלו מעורבים לרוב בתהליכים תעשייתיים מגוונים והם משולבים במערכות הניהול של החברה. מרלו"גים המטפלים ב-30 עד 50 אלף משטחים יכולים להרוויח משילובם. הפעלת מחסן בשתי משמרות תאפשר החזר השקעה תוך כשנתיים, והפעלה בשלוש משמרות – תוך כשנה.

כאמור, הכלים מאובזרים גם בחיישני בטיחות גם לעבודה בסביבה אנושית, העמסת-יתר ועוד.

בתעשיית הרכב ניתן למצוא מאות כלי AGV וכן בתעשיות הפארמה. גם הסינים מגלים עניין ככל ששכר העבודה עולה.
השוק הגלובלי של AGV כמעט יכפיל עצמו

לפי מחקר חדש, היקף המכירות של כלי AGV יגיע לכ-15.5 מיליארד דולר עד שנת 2024, היקף השוק בסוף 2015 מוערך ב-810.4 מיליון דולר. יגדל מאד גם הביקוש לכלים בעלי "ניווט טבעי", שאינם תלויים בתשתית הכוונה מיוחדת.

לפי דו"ח אחר שוק המסועים יגדל להיקף של 7.6 מיליארד דולר בשנת 2022, במידה רבה בעקבות הגידול במשלוחי סחר אלקטרוני.

DC Velocity

----------------------------------------------------------------------------------------------

האיחוד האירופי תומך בדלק מימני

בעזרת מענק עידוד של האיחוד האירופי, חברה צרפתית גדולה לשיווק ירקות ופירות הקימה מתקן תשתית לאחסון מימן עבור צי המלגזות שלה הפועל על תאי דלק מימני. מדובר ב-46 מלגזות תוצרת יונגהיינריך הפועלות כמובן על דלק מימני.
המתקן נמצא ליד האתר והוא מאחסן מימן בלחץ של 450 בר והמשאבה שלו נמצאת בתוך המרלו"ג ופועלת בלחץ של 350 בר, שזהו גם הלחץ במיכל המלגזות.
היתרון העיקרי, תדלוק מהיר של 2-3 דקות מספיק למשמרת שלמה, ללא כל המקום  והאמצעים הדרושים למצברים רגילים. 

ספטמבר 2016
 

המלגזן

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

מלגזות

שינויים מעטים בדירוג יצרני המלגזות העולמי

על פי הדירוג האחרון של MMH ממשיכה טויוטה להוביל את טבלת מובילי הדירוג, עם הכנסות של 8.563 מיליארד דולר,

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

בשרשרת האספקה

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

דירוג 10 יצרני מערכות ציוד שינוע הגדולות בשנה החולפת

הגדולות בהיקף מכירות של שנת 2014 הן: Daifuku -  יפן Schaefer - גרמניה Dematic – אטלנטה,ארה"ב Murata Macinery - יפן

הקמעונאי הופך למרכז הפצה

טכנולוגיית תאי אחסון אישיים  (lockers) מקדמת את השימוש במגמת 'הקלד וקח' (click and collect) הנפוצה יותר ויותר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה