Get Adobe Flash player

מלגזות

AGV במרלו"ג

אתר Eureka

 

ספטמבר 2016

 חדירתו המהירה של הרכב האוטונומי מוכיחה כי כיום הטכנולוגיה מאפשרת יישום גמיש מאד גם ביכולות ושימושי רכבי AGV במרלו"ג. מוכיחה זאת היטב חברת Rocla הפינית המציעה כלים כאלו כבר משנות ה-80.


 

 

בשילוב עם מסוע

כיתוב תמונה: שילוב עם מסוע

 

האתגר הוא להיפטר מכל אותם אמצעי הכוונה ואבטחה ידועים של הכלי, להפוך אותם לאוטונומיים באמת, אומרים שם. תפקידם כיום הוא ברור: הם מבצעים משימות החוזרות על עצמן, מסוכנות לעתים, ומגושמות לעתים – במחסני VNA ובחללים מוגבלים.

 

 בשילוב עובדים

 

כלים אלו מעורבים לרוב בתהליכים תעשייתיים מגוונים והם משולבים במערכות הניהול של החברה. מרלו"גים המטפלים ב-30 עד 50 אלף משטחים יכולים להרוויח משילובם. הפעלת מחסן בשתי משמרות תאפשר החזר השקעה תוך כשנתיים, והפעלה בשלוש משמרות – תוך כשנה.

כאמור, הכלים מאובזרים גם בחיישני בטיחות גם לעבודה בסביבה אנושית, העמסת-יתר ועוד.

בתעשיית הרכב ניתן למצוא מאות כלי AGV וכן בתעשיות הפארמה. גם הסינים מגלים עניין ככל ששכר העבודה עולה.
השוק הגלובלי של AGV כמעט יכפיל עצמו

לפי מחקר חדש, היקף המכירות של כלי AGV יגיע לכ-15.5 מיליארד דולר עד שנת 2024, היקף השוק בסוף 2015 מוערך ב-810.4 מיליון דולר. יגדל מאד גם הביקוש לכלים בעלי "ניווט טבעי", שאינם תלויים בתשתית הכוונה מיוחדת.

לפי דו"ח אחר שוק המסועים יגדל להיקף של 7.6 מיליארד דולר בשנת 2022, במידה רבה בעקבות הגידול במשלוחי סחר אלקטרוני.

DC Velocity

----------------------------------------------------------------------------------------------

האיחוד האירופי תומך בדלק מימני

בעזרת מענק עידוד של האיחוד האירופי, חברה צרפתית גדולה לשיווק ירקות ופירות הקימה מתקן תשתית לאחסון מימן עבור צי המלגזות שלה הפועל על תאי דלק מימני. מדובר ב-46 מלגזות תוצרת יונגהיינריך הפועלות כמובן על דלק מימני.
המתקן נמצא ליד האתר והוא מאחסן מימן בלחץ של 450 בר והמשאבה שלו נמצאת בתוך המרלו"ג ופועלת בלחץ של 350 בר, שזהו גם הלחץ במיכל המלגזות.
היתרון העיקרי, תדלוק מהיר של 2-3 דקות מספיק למשמרת שלמה, ללא כל המקום  והאמצעים הדרושים למצברים רגילים. 

ספטמבר 2016
 

לא הכל ורוד שם, למעלה

 מרלו"גים ומרכזי הפצה כיום פונים, גם בארץ, יותר ויותר לגובה ויצרני הציוד והמלגזות צריכים להתמודד עם עבודה בטיחותית ויעילה בגבהים שכבר מגיעים לכ-20 מטר.

ראות לא מספיקה של המטען וסביבתו בגובה רב היא בעיה למפעיל ומגדילה את האפשרות לשגיאות. הנחת מטען בגובה רב גם מאטה מאד את עבודת המפעיל. אחד הפתרונות הוא מצלמה בתא המפעיל עם מסך וידיאו עבורו. זה פתרון טוב למדפי עומק כפול, ואף למלגזות במעברים צרים מאד.
פתרון נוסף לבעיית הראות כרוך בהתקן הצמוד למזלג, השולח קרן לייזר לחלל שלפניו ובעזרתו המפעיל יכול לראות בדיוק היכן להציב את המטען.
פתרון נוסף: מתקן ניתן לתכנות העוצר את המזלג אוטומטית בגובה המדף שנבחר, ויש גם המשפרים את מבנה התורן לשיפור בקרת המפעיל.

לגובה יש גם מחיר:
לגובה יש מחיר במהירות הביצוע, השאלה היא, בכמה. ובכן מומחים בחנו שאלה זו לגבי חמשת סוגי המלגזות המקובלים, והתוצאות:

קבוצה (class) 1: מלגזת משקל נגדי חשמלית – נקבעה כמהירות הבסיס להשוואה

קבוצה 2: פלקסי מעוצבת למעברים צרים מאד: 87% (כלומר ב-13% אטית יותר).

קבוצה 3: מלגזת צריח – 71% מהירות.

קבוצה 4: מלגזת היגש – 55% מהמהירות.

וישנה כמובן האופציה של העלאת תא המפעיל יחד עם מזלג המלגזה לגובה הנדרש. אחד היתרונות שלה: אפשרות נוחה לעבוד במדפים נגדיים ואינה חייבת לפנות לעבר המדף דרך תמרון מלמטה (articulating fork). הניסיון והביטחון של המפעיל הם קריטיים ליציבות הכלי בגבהים וכן נדרשת רצפה חלקה לגמרי. מסתבר גם שצריכת האנרגיה להצבה בגבהים הללו צורכת פי 4 אנרגיה מכלי חשמלי ידני רגיל, ולעתים נדרשת סוללה גדולה יותר.

ואם לא תכננת מראש את האתר עצמו, שיטת האחסון והשינוע – שום דבר לא יעזור
.

DC Velocity, sept. 2016

נתונים הנאספים במלגזה הם מפתח לשיפור תפעול האתר כולו

יורם בוטניק: 
 
 יש בארץ מספר חברות גדולות שכבר רכשו  תוכנת ניהול ציי רכב וסברו שבכך הורידו עוד כאב ראש מעצמם ומעתה תפעולן מצוי 'תחת שליטה'. אבל  מתברר כיום כי הטלמטיקה, כלומר העברת נתונים אלקטרונית אוטומטית של ביצועים למנהלי ציי  המלגזות שלהם, עשויה להעניק יתרונות נוספים גדולים, הקשורים לתפעול האתר בכלל. כללית ניתן לומר כי תורמים לכך גורמים כמו מחשוב זול, תקשורת טובה ואיכותית יותר כמו סנסורים אלחוטיים, היכולות של מחשוב ענן לאיסוף נתונים, ויכולות ניתוח (אנליטיקה) גבוהות (כאנקדוטה, מנהל צי מלגזות של חברה גדולה טען כי הוא עובד ביעילות של 98%, לאחר השוואה וניתוח עם קבוצת הדומים לו התברר כי הנתון הנכון הוא 45%). מוסיפה לאלו גם היכולת להציג את המידע בזמן אמת, מידע שהוא רלוונטי גם למנהל המשמרת ומנהל האתר.
יכולת המעקב והבקרה על צי המלגזות והמפעילים כיום אפילו מפחידה לעתים ("האח הגדול"). פרט פיקנטי, למשל, אם מתברר שמשך החיים של מצברי החשמל שלך גבוהים ב-6 חודשים מן המקובל, זה אומר שניתן להפעיל את האתר עם פחות מלגזות...
העתיד טמון, לדעת מומחים, בשילוב עוד ועוד מערכות הפועלות באתר ובארגון, ונראה שהאדם האנושי הופך בהדרגה לגורם מפריע ל'רודנות של הרציונלי'.
ידיעה נוספת מעבר לים קובעת שהולך ותם זמנו של מפעיל המלגזה האנושי לטובת הרובוט, למשל זה של חברת    Seegrid שהוא הדור הבא של AGV ויהיה מסוגל לשנע מטענים בגמישות מלאה בתוך המרלו"ג  ללא שום  חיווט ברצפה, לייזרים, או  הכוונה חיצונית אחרת כלשהי. ראו מפעילי מלגזות, הוזהרתם...


אוגוסט 2016 MMH

 

המלגזן



 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר ל

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה, בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגי

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או מש

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א