Get Adobe Flash player

מלגזות

מצברים ומטענים למלגזות – יש חדש תחת השמש

 בארץ אין כנראה הרבה חברות שלהן ציי מלגזות גדולים, ובכל זאת כדאי לעקוב אחר החידושים בתחום
 

איתור, רישום ודיווח בזמן אמת למנהלי צי מלגזות של אותות אזהרה על התחלת בעיה במצבר – הודות ליכולות של התקשורת האלחוטית המתקדמת

מעקב ודיווח דומה גם  על מצב כבלי הטעינה.

פשטות וקלות בהפעלה, בקרה ואחזקה של ההתקנים חוסכת שעות עבודה רבות של טכנאים שכירים, בייחוד בעסקים הפועלים באופן רצוף. תכנון מודולרי של טעינה ושימוש במטען אחד למגוון סוגים וגדלים של מצברים הם דוגמאות שכבר רואים בשוק (כולל למשל אבחנה בין מצברי עופרת ליון-ליתיום).

אפשרות בדיקת מצב הסוללה להתקני תקשורת ניידים וקטנים יותר (טוב-לא טוב).
ביצועים משופרים לסוללות עבור התקנים ניידים.

.

מערכת ייצוב אקטיבית

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

חידושי בטיחות במלגזות

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

מי צריך מלגזנים?

  לאחרונה הציגה סטיל בתערוכת לוגי-מט בשטוטגארט מאסף הזמנות אוטונומי וגם לינדה השיקה בשנה החולפת סדרה של מלגזות כאלו. מלגזות מרלו"ג כאלו מנווטות במסלולן ללא התקני תשתית ייעודיים ומבצעות תפקידיהן באופן עצמאי, בבטיחות, וגם מעבר לשעות העבודה הרגילות.
יישום טכנולוגיית "האינטרנט של דברים" אינו מוגבל לאוטומציה אלא מאפשר גם שילוב מידע מציוד שינוע אחר.
וגם בייל ובקראון כבר מתכוננים ליום בו מלגזת המרלו"ג – שאין מתאים ממנה לכך - תהפוך למעין מרכזת ניידת האוספת נתוני מידע מהתקנים אחרים כשהיא מנתחת ופועלת עליו עבור מערכות אחרות במרלו"ג
.

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או מש

תכנון בתנאי אי-ודאות

 איציק לוי,  מנכ"ל IGPS מומחה בהקמה, ניהול וקידום מערכי תפעול ושירות מצייד עסקים בכלים לקיום ההב

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

ומהו היחס אצלך בעסק?

  לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת כי השנה, היחס בין מלאי למכירות של הפירמות עומד על 1.41 וזה נחשב חריג,

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע