Get Adobe Flash player

מלגזות

מצברים ומטענים למלגזות – יש חדש תחת השמש

 בארץ אין כנראה הרבה חברות שלהן ציי מלגזות גדולים, ובכל זאת כדאי לעקוב אחר החידושים בתחום
 

איתור, רישום ודיווח בזמן אמת למנהלי צי מלגזות של אותות אזהרה על התחלת בעיה במצבר – הודות ליכולות של התקשורת האלחוטית המתקדמת

מעקב ודיווח דומה גם  על מצב כבלי הטעינה.

פשטות וקלות בהפעלה, בקרה ואחזקה של ההתקנים חוסכת שעות עבודה רבות של טכנאים שכירים, בייחוד בעסקים הפועלים באופן רצוף. תכנון מודולרי של טעינה ושימוש במטען אחד למגוון סוגים וגדלים של מצברים הם דוגמאות שכבר רואים בשוק (כולל למשל אבחנה בין מצברי עופרת ליון-ליתיום).

אפשרות בדיקת מצב הסוללה להתקני תקשורת ניידים וקטנים יותר (טוב-לא טוב).
ביצועים משופרים לסוללות עבור התקנים ניידים.

.

מערכת ייצוב אקטיבית

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

חידושי בטיחות במלגזות

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

מי צריך מלגזנים?

  לאחרונה הציגה סטיל בתערוכת לוגי-מט בשטוטגארט מאסף הזמנות אוטונומי וגם לינדה השיקה בשנה החולפת סדרה של מלגזות כאלו. מלגזות מרלו"ג כאלו מנווטות במסלולן ללא התקני תשתית ייעודיים ומבצעות תפקידיהן באופן עצמאי, בבטיחות, וגם מעבר לשעות העבודה הרגילות.
יישום טכנולוגיית "האינטרנט של דברים" אינו מוגבל לאוטומציה אלא מאפשר גם שילוב מידע מציוד שינוע אחר.
וגם בייל ובקראון כבר מתכוננים ליום בו מלגזת המרלו"ג – שאין מתאים ממנה לכך - תהפוך למעין מרכזת ניידת האוספת נתוני מידע מהתקנים אחרים כשהיא מנתחת ופועלת עליו עבור מערכות אחרות במרלו"ג
.

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

אותות אזהרה לשרשרת האספקה

   1. יש לך מטרות או משימות אבל לא אסטרטגיה ברורה: אתה רוצה לשפר מדדי ביצוע מסוימים אבל חסרה לך א

רובוטים במרלו"ג?

        עורך DC Veocity מראיין מומחה רובוטיקה   שאלה: לנוכח תחזית של מכון מחקר ידוע בארה"ב ה

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,