Get Adobe Flash player

מלגזות

נתונים הנאספים במלגזה הם מפתח לשיפור תפעול האתר כולו

יורם בוטניק: 
 
 יש בארץ מספר חברות גדולות שכבר רכשו  תוכנת ניהול ציי רכב וסברו שבכך הורידו עוד כאב ראש מעצמם ומעתה תפעולן מצוי 'תחת שליטה'. אבל  מתברר כיום כי הטלמטיקה, כלומר העברת נתונים אלקטרונית אוטומטית של ביצועים למנהלי ציי  המלגזות שלהם, עשויה להעניק יתרונות נוספים גדולים, הקשורים לתפעול האתר בכלל. כללית ניתן לומר כי תורמים לכך גורמים כמו מחשוב זול, תקשורת טובה ואיכותית יותר כמו סנסורים אלחוטיים, היכולות של מחשוב ענן לאיסוף נתונים, ויכולות ניתוח (אנליטיקה) גבוהות (כאנקדוטה, מנהל צי מלגזות של חברה גדולה טען כי הוא עובד ביעילות של 98%, לאחר השוואה וניתוח עם קבוצת הדומים לו התברר כי הנתון הנכון הוא 45%). מוסיפה לאלו גם היכולת להציג את המידע בזמן אמת, מידע שהוא רלוונטי גם למנהל המשמרת ומנהל האתר.
יכולת המעקב והבקרה על צי המלגזות והמפעילים כיום אפילו מפחידה לעתים ("האח הגדול"). פרט פיקנטי, למשל, אם מתברר שמשך החיים של מצברי החשמל שלך גבוהים ב-6 חודשים מן המקובל, זה אומר שניתן להפעיל את האתר עם פחות מלגזות...
העתיד טמון, לדעת מומחים, בשילוב עוד ועוד מערכות הפועלות באתר ובארגון, ונראה שהאדם האנושי הופך בהדרגה לגורם מפריע ל'רודנות של הרציונלי'.
ידיעה נוספת מעבר לים קובעת שהולך ותם זמנו של מפעיל המלגזה האנושי לטובת הרובוט, למשל זה של חברת    Seegrid שהוא הדור הבא של AGV ויהיה מסוגל לשנע מטענים בגמישות מלאה בתוך המרלו"ג  ללא שום  חיווט ברצפה, לייזרים, או  הכוונה חיצונית אחרת כלשהי. ראו מפעילי מלגזות, הוזהרתם...


אוגוסט 2016 MMH

 

על זולות ויקרות - האם זוהי המלגזה שאני באמת צריך?

יורם בוטניק:
 
כתבה של  ג'וש בונד ממגזין MMH מאוגוסט 16נוגעת  בנקודה שמציקה לרבים גם אצלנו. האם רכשנו באמת את הכלי המתאים לצרכים שלנו? אכן  בעזרת  תוכנות הניהול וכלי איסוף הנתונים הקיימים כיום הוא כותב, ניתן לקבוע אם המלגזה הספציפית אכן מתאימה ליעדה, וביתר דיוק, האם היא מצויה בתת-ביצוע, בעבודת –יתר, או שהיא מתאימה בדיוק ליעדה.
בקרב המשווקים חדרה ההכרה באשר ליתרונות של הצעת מלגזה מיושנת יותר אך מתאימה לצורך הספציפי של הלקוח – בזול אך עם שירות של היצרן. הלקוח לא רוצה לשלם על מה שאיננו צריך. וכידוע, במלגזות הדגל של יצרנים יש שפע של חידושים יקרים.
קיים פלח השוק בהיקף  ניכר שמחפש מלגזה זולה, ומה שקרוי 'יעילותה' לא מטריד אותו כל כך, הוא רוצה לדעת בדיוק מדוע המלגזה המוצעת לו זולה כל כך, או מה הוא "מפסיד" עקב כך, וכאן  נכנסת כמובן שאלת האמון: "מדוע עלי לשלם 25% יותר עבור כלי זה בעוד  כלי אחר מבצע אותן מטלות עבורי?" הם שואלים.
כיום יותר ויותר ספקי מלגזות זולים, מאסיה בעיקר, מעמיקים את אחיזתם בשוק האמריקני, ולא תמיד מספקים שירות וחלפים. לכן כאשר בכירי היצרנים בארה"ב הרחיבו את ההיצע שלהם גם למלגזות זולות הם מדגישים את נושא השירות, אך מי שמושפע בעיקר משיקולי תקציב מעדיף את הזולות, ועוסק בתחום אף מפקפק אם מנהלי ציים בכלל  שוקלים את מה שנקרא "סך העלות הכוללת". בטווח הארוך, הוא מוסיף, גם האחזקה התקופתית של הזולות ושל מלגזות 'הפרמיום' מתאזנות.
שיקול חשוב נוסף שמזכיר המחבר, והוא רלוונטי גם בארץ, קשור לרמת המפעילים הצפויה. מצד אחד הצעירים של היום רגילים ברובם לסביבה של מכשירים דיגיטליים, אך מאידך לא תמיד איכות המפעילים תואמת לציוד המתקדם שניתן בידם
.

מצברים ומטענים למלגזות – יש חדש תחת השמש

 בארץ אין כנראה הרבה חברות שלהן ציי מלגזות גדולים, ובכל זאת כדאי לעקוב אחר החידושים בתחום
 

איתור, רישום ודיווח בזמן אמת למנהלי צי מלגזות של אותות אזהרה על התחלת בעיה במצבר – הודות ליכולות של התקשורת האלחוטית המתקדמת

מעקב ודיווח דומה גם  על מצב כבלי הטעינה.

פשטות וקלות בהפעלה, בקרה ואחזקה של ההתקנים חוסכת שעות עבודה רבות של טכנאים שכירים, בייחוד בעסקים הפועלים באופן רצוף. תכנון מודולרי של טעינה ושימוש במטען אחד למגוון סוגים וגדלים של מצברים הם דוגמאות שכבר רואים בשוק (כולל למשל אבחנה בין מצברי עופרת ליון-ליתיום).

אפשרות בדיקת מצב הסוללה להתקני תקשורת ניידים וקטנים יותר (טוב-לא טוב).
ביצועים משופרים לסוללות עבור התקנים ניידים.

.

מערכת ייצוב אקטיבית

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

המלגזן

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

רובוטים במרלו"ג?

        עורך DC Veocity מראיין מומחה רובוטיקה   שאלה: לנוכח תחזית של מכון מחקר ידוע בארה"ב ה

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה

7 עקרונות לניהול שרשרת האספקה  בעקבות מאמרם הקלאסי של אנדרסן, בריט, ג'י פאבר, שהתפרסם במגזין Supply Ch

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

סיפורי פרוייקטים

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר