Get Adobe Flash player

מלגזות

על זולות ויקרות - האם זוהי המלגזה שאני באמת צריך?

יורם בוטניק:
 
כתבה של  ג'וש בונד ממגזין MMH מאוגוסט 16נוגעת  בנקודה שמציקה לרבים גם אצלנו. האם רכשנו באמת את הכלי המתאים לצרכים שלנו? אכן  בעזרת  תוכנות הניהול וכלי איסוף הנתונים הקיימים כיום הוא כותב, ניתן לקבוע אם המלגזה הספציפית אכן מתאימה ליעדה, וביתר דיוק, האם היא מצויה בתת-ביצוע, בעבודת –יתר, או שהיא מתאימה בדיוק ליעדה.
בקרב המשווקים חדרה ההכרה באשר ליתרונות של הצעת מלגזה מיושנת יותר אך מתאימה לצורך הספציפי של הלקוח – בזול אך עם שירות של היצרן. הלקוח לא רוצה לשלם על מה שאיננו צריך. וכידוע, במלגזות הדגל של יצרנים יש שפע של חידושים יקרים.
קיים פלח השוק בהיקף  ניכר שמחפש מלגזה זולה, ומה שקרוי 'יעילותה' לא מטריד אותו כל כך, הוא רוצה לדעת בדיוק מדוע המלגזה המוצעת לו זולה כל כך, או מה הוא "מפסיד" עקב כך, וכאן  נכנסת כמובן שאלת האמון: "מדוע עלי לשלם 25% יותר עבור כלי זה בעוד  כלי אחר מבצע אותן מטלות עבורי?" הם שואלים.
כיום יותר ויותר ספקי מלגזות זולים, מאסיה בעיקר, מעמיקים את אחיזתם בשוק האמריקני, ולא תמיד מספקים שירות וחלפים. לכן כאשר בכירי היצרנים בארה"ב הרחיבו את ההיצע שלהם גם למלגזות זולות הם מדגישים את נושא השירות, אך מי שמושפע בעיקר משיקולי תקציב מעדיף את הזולות, ועוסק בתחום אף מפקפק אם מנהלי ציים בכלל  שוקלים את מה שנקרא "סך העלות הכוללת". בטווח הארוך, הוא מוסיף, גם האחזקה התקופתית של הזולות ושל מלגזות 'הפרמיום' מתאזנות.
שיקול חשוב נוסף שמזכיר המחבר, והוא רלוונטי גם בארץ, קשור לרמת המפעילים הצפויה. מצד אחד הצעירים של היום רגילים ברובם לסביבה של מכשירים דיגיטליים, אך מאידך לא תמיד איכות המפעילים תואמת לציוד המתקדם שניתן בידם
.

מצברים ומטענים למלגזות – יש חדש תחת השמש

 בארץ אין כנראה הרבה חברות שלהן ציי מלגזות גדולים, ובכל זאת כדאי לעקוב אחר החידושים בתחום
 

איתור, רישום ודיווח בזמן אמת למנהלי צי מלגזות של אותות אזהרה על התחלת בעיה במצבר – הודות ליכולות של התקשורת האלחוטית המתקדמת

מעקב ודיווח דומה גם  על מצב כבלי הטעינה.

פשטות וקלות בהפעלה, בקרה ואחזקה של ההתקנים חוסכת שעות עבודה רבות של טכנאים שכירים, בייחוד בעסקים הפועלים באופן רצוף. תכנון מודולרי של טעינה ושימוש במטען אחד למגוון סוגים וגדלים של מצברים הם דוגמאות שכבר רואים בשוק (כולל למשל אבחנה בין מצברי עופרת ליון-ליתיום).

אפשרות בדיקת מצב הסוללה להתקני תקשורת ניידים וקטנים יותר (טוב-לא טוב).
ביצועים משופרים לסוללות עבור התקנים ניידים.

.

מערכת ייצוב אקטיבית

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

חידושי בטיחות במלגזות

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

המלגזן



 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

מונחי שרשרת האספקה

מתוךאתר ERP בישראל   Availability - זמינות הסבירות שהמערכת הנה תפעולית כאשר נדרשת לבצע את תפקידה. הערך

הטכנולוגיות שיעצבו את עתיד ניהול שרשרת האספקה

ביג דאטה ואנליטקס: כוללות את המאמצים לאתר נתונים שאינם זמינים בדרך כלל, למזג אותם עם נתוניםקיימים,

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או מש

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר