Get Adobe Flash player

מלגזות

מלגזת העתיד

זה מה שמציעים היצרנים בארה"ב לשנים הקרובות: still 80

ייל: טלממטריה וניווט לווייני

נתוני טלמטריה חיוניים לניהול מושכל של ציי מלגזות, GPS יאפשר מעקב לקוחות אחר פעילות המלגזה שלהם.

Cascade: התקני עזר חכמים

המפתח כאן הוא להכניס 'שכל' בהתקני העזר כך שיקטינו את מעורבות המפעיל
במשימה, וזה אומר יותר אוטומציה. בפועל זה אומר שכאשר המפעיל מרים את המטען, מתקן
העזר 'יודע' אוטומטית כל שנדרש לכך (למשל מניעת לחץ יתר).

 

יונגהיינריך (קטרפילר מיצובישי בארה"ב): יעילות באיסוף הזמנות

בעבר תפקידו של סלקטור הזמנות היה
פשוט אולם כיום רואים יותר מארבעים סוגי SKU
שונים לבקבוקי מים מינרליים, למשל. ויש צורך לספק לו מערכת ניווט משוכללת למסלול
איסוף יעיל, ובין המדפים היא אף מקבלת את הפיקוד.

 

EnerSys: מצבר טלמטי

מעקב צמוד אחר פעילות המצבר מניב תועלות רבות ומשווה עם מדדי
ביצוע עיקריים ספציפיים למצברי מלגזות, שיוצגו בעתיד ישירות למפעיל.

 

Crown: קבלת החלטות אוטומטית

מרכזי הפצה הם מקומות כאוטיים בגלל ריבוי השחקנים והכלים ובשל
מגוון המשימות שעליהם לבצע בו זמנית. מערכת InfoLink
של קראון מספקת כלים לניווט המלגזה באזורים עמוסים.

 

Delta-Q – טעינה אוטומטית

המטענים של החברה הם התקנים מקושרים
היודעים כל משנדרש לטעינת מצברים, כולל אנליזה של ביצועים, כולל טעינה מבוקרת על
סמך ביצועי עבר.

 

ארה"ב): טויוטה (בטיחות ויעילות

הבטיחות וארגונומיקה בראש בטויוטה, בוחנים גם אסטרטגיות הנעה חדשות כמו מצברי
ליתיום ותאי דלק מימני.

 

Keytroller: מתהדק החבל על צוואר המפעילים

לאחרונה החברה פיתחה
טכנולוגיית צילום המתעדת בוידיאו 36 שעות פעולה של המלגזה, ומאפשרת הטלת אחריות על
המפעיל וכן שילוב GPS מבוסס ענן למעקב
צמוד.

 

 

בוב טרבילקוק, MMH, אוגוסט 2015

מה ניתן עוד לשפר בתכן מלגזות

יורם בוטניק

 

האם ניתן לשלב יופי עם פונקציונליות? מליסה בארנט 80 forklift
מנסה לענות על כך בכתבה במגזין Forkliftaction האחרון.
אמנם בשנים האחרונות תכנון המלגזות מנסה להדגיש מאפיינים כמו בטיחות, אחריות
סביבתית, ונוחיות המפעיל – אך גם הצד האסתטי לא נזנח.

 

תהליך תכנון מלגזה מן השרטוט הראשוני עד forklift parts240
רצפת הייצור נפרס על פני 7 שנים ומעורבים בו מומחים בתחומים מגוונים. לחלק מן
היצרנים הגדולים יש מחלקות מחקר ופיתוח וצוותי תכנון ולאחרים שיתוף פעולה עם חברות
תכנון ידועות ועם אוניברסיטאות. דוסאן הקוריאנית, למשל, הקימה אתר ענק
ייעודי לצורך זה. לינדה ידועה בשיתוף הפעולה שלה עם מחלקת ההנדסה של יצרן
מכוניות פורשה: "התיכון צריך להמחיש את האיכויות הטכניות והארגונומיות
של המלגזה", אומרים שם.

טויוטה אירופה חתמה על הסכם שת"פ עם מחלקת הנדסה וניהול של אוניברסיטה שוודית
ידועה, שיעדה להגיע תוך 5 שנים לכך שכל חלקי המלגזות שלה יהיו ברי-מחזור.

בשלב הייצור, כל רכיבי המלגזה מקובצים למפעלי ההרכבה של הגדולים, אבל הרכיבים
הללו, שרבים מהם (מלבד כמה עיקריים) מיוצרים ברחבי הגלובוס על ידי קבלני משנה –
רבים מהם בסין - ומעטים מייצרים בעצמם את "הכול".

שהרי במלגזה חשמלית למשל יש 2400 חלקים ורכיבים ובמלגזת דיזל 3200 וברור שהיקף
השוק לכך הוא עצום. מקובל לחשוב שחלקים מקוריים של יצרן הם יקרים, אך יש טוענים
שאיכות החלקים שאינם מקוריים (וזולים יותר) המסופקים כיום השתפרה בהרבה.

 

מה נותר לשפר

במנוע המלגזה: מנוע דיזלDoosan engine240 G2 של דוסאן זכה
לאחרונה בפרס העיצוב לשנת 2014. הוא כולל מערכת בעירה חדשה העונה לדרישות המחמירות
של אירופה ה'ירוקה', שאיננו נזקק לפילטר סילוק חלקיקים מיוחד והוא גם משפר יעילות,
מקטין רעידות ורעשים. במקום לנסות להתאים מנוע קיים לרגולציה החדשה, הלכנו על
תכנון מנוע חדש, אומרים שם.

 

צמיגים: יצרן טאיוואני מתגאה בצמיג לבן שאיננו מותיר סימנים, המתאים ליצרני
זכוכית ומרכזי הפצת מוצרי מזון ומתגאה גם ביכולת מיחזור גבוהה ויעילה.

יצרן איטלקי משווק צמיג המקטין משמעותית את עיוות הצורה שלו תוך הגדלת הבטיחות
ונוחיות המפעיל, ומייצר גם צמיגים ייעודיים לסביבות עבודה קשוחות.

בקרת הפעלה: עברה מהידראוליקה לאלקטרוניקה תוך יכולות הפעלה קלה ומשופרת
בהרבה של המפעיל.

 

טכנולוגיות ניטור ומעקב: כאן נדרשות כמובן טיפוסי בקרה אחרים לגמרי המקיפים
גם מעקב אחרי ביצועי מנועים, תפעול, אחזקה וכ'. יצרן איטלקי, לואיג'י
פומאטי, בעל חברת CIMA 1915 מתמחה
בייצור מערכות היגוי ומעקב אחר ביצועי מכלולי מלגזה שונים, כולל כלים מגולוונים
לתעשיית המזון.

 

 cabin240

הקבינה: יצרן קנדי אומר שכל שימוש אופייני של המלגזה דורש תכן קבינה משלו.
לאחר קבלת נתונים מהמשתמש, הוא יוצר דגם ראשוני ובוחנים אותו בכל הפרמטרים
הנדרשים, ורק בהמשך לפס הייצור.

חלונות ומגני רוח: אסור לקחת אותם כמובן מאליו אומר יצרן איטלקי של זכוכית קשה, במיוחד
בסביבה של קירור עמוק, שם נדרש חימום שלה. מיוצרת כיום גם זכוכית פוליקרבונט
מבודדת לחלוטין ומחוממת אלקטרונית לסביבה כזו.

 

 

 

 

 

מראות צד: יצרן אוסטרי mirors240 BOLO זכה בפרס
עיצוב בתחום, לאחר שתאגיד BMW גילו בו עניין וכיום יש
גם פיתוח מתקדם שלו בחברה אחרת. ייחודו הוא ביכולת להציג למפעיל חלק ניכר מסביבת
הפעולה שלו ובכך לשפר הבטיחות למטען ולסביבתו.

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

יבואני מלגזות מובילים בישראל

flower1

G-E:
 SANI

 

א.א. מטריאל הנדלינג:
מלגזות דייהו ודוסאן

 

אליעזר סקר: מלגזות

Mitsubishi,

Caterpillar

 קלארק:​
מטרו מוטור

 

אמקול:

מלגזות Heli, O.P.
Pimespo

 

דוד צ'פניק:
מלגזות הייסטר, מניטו, Maxilift (סין)


דנזיו:
מלגזות ריימונד, B.T

טויוטה:
מלגזות טויוטה
 

מכשירי תנועה:

מלגזות ייל מלגזות ליגונג, יונדאי

 

חברת ציוד:

מלגזות לינדה
​NARROW AISLE

 

קומסקו ציוד מכני:
מלגזות קומטסו

 

קידמה
מלגזות ניסאן (ספרד), סטיל
, combilift

רום-אפ:
משווקי Maximal Crown,

 

נ. פלדמן ובניו
Global Power
(סין)

שינוע ציוד לוגיסטי:
E.P + OM
​KAT

רונטראק:
מלגזות UN (סיני)

איגל מלגזות ולוגיסטיקה

baoli איטליה (קבוצת KION) ATLET, OM,

Combilift,
נציגת Unicarrier
בישראל

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה, בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגי

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת