Get Adobe Flash player

מלגזות

חידושי בטיחות במלגזות

בסקירה על הנושא מציגה טובי גוליי את עיקרי שיפורי הבטיחות בהפעלת מלגזות בשנים האחרונות (לדברי מומחים לנושא):

1. בקרת נוכחות מפעיל ומניעה אוטומטית של הפעלה מקרית של הכלי (הידראוליקה, גיר, ברקסים) ללא סגירת רצועת המושב.
2. ראות משופרת: באמצעות תכנון מכוון של תא המפעיל המאפשר לו להבחין בסביבתו הקרובה, וכן שיפורים בבטיחות הפעלת תורן המלגזה והוספת מצלמות-עזר. אמצעי פשוט ויעיל: פנס אור כחול חזק המקרין אלומת אור בולטת לכל עברי תנועת המלגזה (גם על הרצפה) לאזהרת אנשים וכלים חוצים עוד לפני שהם מבחינים בה.
3. טלמטיקה: או העברת נתונים אלחוטיים על הפעלת המלגזה למנהל צי הרכב, כולל למשל אישור הפעלה רק לעובדים מוסמכים לכך ותיעוד פגיעות במלגזה.
4. שיפורים ביציבות המלגזה בעת הרמת משאות: באמצעים שונים, טויוטה למשל פיתחה "מערכת ייצוב אקטיבית" ה'מעבירה לידיה' את הפעלת הכלי במצבים מסוימים.

"מחשב על גלגלים": ובעקבות ההשקעות ב'מכונית ללא נהג' חושבים  גם כאן על מלגזת העתיד, אבל לא רק חושבים: יונגהיינריך למשל מציעה מערכת ניווט חצי אוטומטית למרלו"ג – להפעלה מרחוק, ואילו ייל מציגה את מערכת A-Ware  העושה שימוש גם בתגי RFID להפעלה מבוקרת של הכלי.
ועם זאת מסכימים כולם: בסופו של דבר, זה תלוי במפעיל ובאימון שקיבל.

 
MMH  אפריל 2016

סימולטורים לאימון מפעילי מלגזות

סימולטור "מציאות מדומה" לאימון מפעילי מלגזות דיזל כזה, של חברת FL SIMULATORS יוצג בתערוכת CeMAT הקרובה בסוף מאי בהנובר, פרי תכנונו של מפתח ומתכנן בלגי, שלאחרונה גם הציג בתערוכת MODEX באטלנטה. סימולטור בגירסה דומה על מלגזת הייסטר-ייל. האב טיפוס שלו הוצג בתערוכת ProMAT 2015.
זהו מתקן קומפקטי בגודל משטח העמסה במשקל 300 ק"ג, וכ-10 יחידות שלו כבר נמכרו בסינגפור, ניו יורק ומערב אירופה. בחברה מפתחים כעת גם סימולטור לאימון מפעילי מלגזות חשמל

 
.

מי צריך מלגזנים?

  לאחרונה הציגה סטיל בתערוכת לוגי-מט בשטוטגארט מאסף הזמנות אוטונומי וגם לינדה השיקה בשנה החולפת סדרה של מלגזות כאלו. מלגזות מרלו"ג כאלו מנווטות במסלולן ללא התקני תשתית ייעודיים ומבצעות תפקידיהן באופן עצמאי, בבטיחות, וגם מעבר לשעות העבודה הרגילות.
יישום טכנולוגיית "האינטרנט של דברים" אינו מוגבל לאוטומציה אלא מאפשר גם שילוב מידע מציוד שינוע אחר.
וגם בייל ובקראון כבר מתכוננים ליום בו מלגזת המרלו"ג – שאין מתאים ממנה לכך - תהפוך למעין מרכזת ניידת האוספת נתוני מידע מהתקנים אחרים כשהיא מנתחת ופועלת עליו עבור מערכות אחרות במרלו"ג
.

מלגזת העתיד

זה מה שמציעים היצרנים בארה"ב לשנים הקרובות: still 80

ייל: טלממטריה וניווט לווייני

נתוני טלמטריה חיוניים לניהול מושכל של ציי מלגזות, GPS יאפשר מעקב לקוחות אחר פעילות המלגזה שלהם.

Cascade: התקני עזר חכמים

המפתח כאן הוא להכניס 'שכל' בהתקני העזר כך שיקטינו את מעורבות המפעיל
במשימה, וזה אומר יותר אוטומציה. בפועל זה אומר שכאשר המפעיל מרים את המטען, מתקן
העזר 'יודע' אוטומטית כל שנדרש לכך (למשל מניעת לחץ יתר).

 

יונגהיינריך (קטרפילר מיצובישי בארה"ב): יעילות באיסוף הזמנות

בעבר תפקידו של סלקטור הזמנות היה
פשוט אולם כיום רואים יותר מארבעים סוגי SKU
שונים לבקבוקי מים מינרליים, למשל. ויש צורך לספק לו מערכת ניווט משוכללת למסלול
איסוף יעיל, ובין המדפים היא אף מקבלת את הפיקוד.

 

EnerSys: מצבר טלמטי

מעקב צמוד אחר פעילות המצבר מניב תועלות רבות ומשווה עם מדדי
ביצוע עיקריים ספציפיים למצברי מלגזות, שיוצגו בעתיד ישירות למפעיל.

 

Crown: קבלת החלטות אוטומטית

מרכזי הפצה הם מקומות כאוטיים בגלל ריבוי השחקנים והכלים ובשל
מגוון המשימות שעליהם לבצע בו זמנית. מערכת InfoLink
של קראון מספקת כלים לניווט המלגזה באזורים עמוסים.

 

Delta-Q – טעינה אוטומטית

המטענים של החברה הם התקנים מקושרים
היודעים כל משנדרש לטעינת מצברים, כולל אנליזה של ביצועים, כולל טעינה מבוקרת על
סמך ביצועי עבר.

 

ארה"ב): טויוטה (בטיחות ויעילות

הבטיחות וארגונומיקה בראש בטויוטה, בוחנים גם אסטרטגיות הנעה חדשות כמו מצברי
ליתיום ותאי דלק מימני.

 

Keytroller: מתהדק החבל על צוואר המפעילים

לאחרונה החברה פיתחה
טכנולוגיית צילום המתעדת בוידיאו 36 שעות פעולה של המלגזה, ומאפשרת הטלת אחריות על
המפעיל וכן שילוב GPS מבוסס ענן למעקב
צמוד.

 

 

בוב טרבילקוק, MMH, אוגוסט 2015

המלגזן

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג ר

ניתוח ומדידת שרשראות אספקה ע"פ מודל SCOR

ניתוח ומדידת שרשראות אספקה ע"פ מודל SCOR   חן אשכנזיאביב ניהול הנדסה ומערכות מידעמודל SCOR - supply Cha

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ