Get Adobe Flash player

מלגזות

עודף במלגזות? אצלי?

מעבר לתהודה המשוערת אצל המשתמשים בעת הצגת דגמי מלגזות חדשים, כמה באמת יודעים לכמה מלגזות זקוקה חברתם (לניצול מירבי)? מנהל בחברה גדולה להשכרת מלגזות טוען ש-89% מהחברות השוכרות טועים בהערכת שיעור ניצול המלגזות ששכרו, כך מתברר כשבודקים את הנתונים בסוף תקופת ההסכם. כלומר, רוב מכריע של הציוד איננו מנוצל כראוי (ולכן התשלום החודשי עבורו גבוה).
אחת הסיבות לכך היא שמנהלי תפעול ואנשי הכספים לא פועלים בשת"פ. הראשונים רוצים כמובן להבטיח עצמם מפני 'הפתעות' כמו ניצול מעבר לזמן שנקבע בחוזה – הכרוך בתשלום 'קנס', ואילו האחרונים מתרכזים לרוב בהשגת מחיר מינימום עבור תקופת ההסכם.

כדי להגיע לתשובה הנכונה, הוא מציע להשיב על 3 שאלות:

האם אתה בודק בקביעות, חודשית או שנתית, את שיעור ניצול צי המלגזות שלך?

האם אתה משווה נתונים אלו למוסכם בחוזה ההשכרה?

האם אתה מבסס החלטותיך להחזיר ציוד על סמך מצבו - במקום לעשות זאת בתום תקופת החוזה?

אם התשובה היא שלילית אפילו על אחת משאלות אלו, אתה מחמיץ את הסיכוי לניהול מיטבי של הציוד.

לסיכום 2016 – בארץ ובעולם


1767 מלגזות דיזל חדשות נרשמו בשנה החולפת בארץ – 400 יותר משנה קודמת. בחשמליות נרשם גידול צנוע יותר ובחשמלי-ידני נרשמה אף ירידה קטנה. כל הנתונים בטבלה משמאל. איגל מלגזות (אטלט) וטויוטה הגיעו יד ביד לראשות הטבלה עם 575 יח', ויחד עם ידניות-חשמליות, איגל עומדת בראש בסיכום שנה זו.

ו בעולם, ההתקדמות המלגזות הסיניות נראתה היטב בתערוכת CeMat השנה, הלי של Anhui הגיעה למקום העשירי בדירוג היצרנים העולמי ומיד אחריה Hangcha וכן בלטו מקסימל ו-EP.

מגוון מקורות אנרגיה חדשים כמו תאי דלק מימני הופיעו בשוק האמריקני והאירופי עם תצוגה נפרדת ביריד הנובר עם 160 מציגים מ-25 מדינות.

שוק המלגזות העולמי ממשיך לצמוח אך מחכים לנתוני סיכום השנה. בכמה ארצות נרשמו שיאים ברכש מלגזות.

רובוטיקה ומערכות חכמות בתפעול: דו"ח מחקר אומר כי כחצי מכל היצרנים בארה"ב כבר מטמיעים חידושים אלו וגם באירוע של לינדה נראו עדויות ברורות לכך גם באירופה. בטויוטה אומרים כי הם הופתעו מגודל הדרישה  למלגזות אוטומטיות וחצי אוטומטיות. יונגהיינריך ממשיכה בצמיחה המהירה שלה (שלישית בעולם) וכמה מדגמיה החדשים צוינו לשבח וזכו לפרסים.

קבוצת קיון גם היא ממשיכה לצמוח בייחוד לאחר רכישת אגמין  הבלגית המתמחה באוטומציה.

גוברת הפופולריות של סוללות יון-ליתיום הודות ליוזמה של טסלה וזוכה להכרה ברחבי העולם ועקב כך למלגזות אלו (סטיל ואחרות).

גידול נרשם גם ביצרנית מניטו, לה שיתוף פעולה עם טויוטה, בעיקר באירופה.
 
גידול התנועה בסחר העולמי ובפעילות הנמלים עודד יצרניות בולטות בתחום כמו קונקריינס  וקלמאר. לעומת זאת, תהליכי ההתמחות מביאים גם לסגירת או העברת מפעלים, בעיקר באירופה, שם סגרה קטרפילר את מפעלה בבלגיה.
 
רגולציה חדשה בנוגע לשקילת מכולות עברה בהצלחה הודות לטכנולוגיות שקילה חדשות למכולות ענק.
 
טויוטה ממשיכה להוביל בין היצרניות עם מכירות של 6.592 מיליארד יורו.
בבריטניה נפתח מרכז הכשרה למפעילי מלגזות


.

שיפורי מלזונים

 שיפורים ניכרים רואים בשנים האחרונות גם בתכונות המלגזונים השונים לשינוע משטחים (ידני, חשמלי, מפעיל הולך, רוכב וכ'), זאת בעקבות השינויים בסביבת העבודה שלהם.

הכלים קטנים וקלים יותר וגם יציבים יותר, מותאמים לדרישות הסחר האלקטרוני.
הם גם נבנים מחומרים קלים וחזקים יותר ומסוגלים להגיע לכל מקום שמלגזון ידני מגיע, ואף פועלים עם מצברים עם אנרגיה אלטרנטיבית. ורואים גם מלגזונים רובוטיים וכאלו עם טלמטריה חדישה, מנועי AC תלת-פאזי.
לדעת מומחים, בעתיד הקרוב נראה כלים 'מותאמים אישית' לצרכן (customize), שיפורי ארגונומיקה ובטיחות, אבל נמשיך לראות את הידניות הפשוטות שמתאימות בהחלט לתנאים ולעובדים שונים ועלותן בין 200 עד 500 דולר ליחידה.
 
DC LOGISTICS

 

הפיינליסטיות של IFOY

 iGo, Stillבמינכן  פורסמו שמות 11 המלגזות המועמדות לתואר "מלגזת השנה" של הארגון הבינ"ל לשנה זו. הבחירה בזוכים תוכרז ביריד BMV ללוגיסטיקה ותובלה בעיר, על ידי עשרות כתבים מקצועיים  בתחום.

בקטגוריה של הכלי למרלו"גים נבחרו:

iGo neo CX 20 של סטיל
EMD 115i של יונגהיינריך
EPH 125 DTFV  החדשה של אוניקרייר

בקטגוריה מיוחדת נבחרו:
WAV 60 ('סולם חשמלי') של קראון
רכב חשמלי של kick Trick
רכבת קרוניות של סטיל עם העמסה

בקטגוריה של AGV:
SSI Schafer
Torvegge

המלגזן

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

כניסת אמזון מסעירה את שוק חלוקת המזון הטרי ומוצרי המכולת בלונדון

הצטרפות אמזון לשוק זה במרכז ומזרח לונדון מסעירה את שאר השחקנים הגדולים בתחום, ביניהם: טסקו, סיינטבר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה