Get Adobe Flash player

בשרשרת האספקה

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק


לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק שלהן, על כך מדווח בכתבה במגזין Velocity ממרץ השנה. הטענה הרווחת היא שרבים מבין המשלחים מצפים "לקבל משהו ללא עלות". ב-2016 שיעור משלוחי  B2C בתוך ארה"ב הגיע ל52% מתוך כלל המשלוחים. לאחרונה הודה מייסד פדקס כי החברה אינה מרוויחה על משלוחים אלו, ו-UPS מוצאיה מיליוני דולרים בשיפוץ ואוטומציה של מרכזי השילוח והחלוקה שלה של Tier 1 החדשים אותם היא מקימה (יש לה גם שירות מוזל בו המייל האחרון מועבר לבית הדואר של הלקוח או לאלפי 'נקודות מסירה' שהוקמו ברחבי היבשת) אבל זה פוגע ברווחיות של הענקיות.
הקמעונאים מרגישים היטב את תיקוני המחיר של חברות השילוח אך אין להם הרבה אלטרנטיבות, גם לא אמזון המתחרה בהם. ההיסטוריה מראה כי ענקיות השילוח, וגם המשלחים, יתגברו במשך הזמן על אתגרי השיווק האלקטרוני, בדרכים שונות.
נראה שהעברת משלוחי 'המייל האחרון' למובילים משתלמת, לפחות ל-UPS. לפחות 35% ממשלוחיה נעשים דרך הדואר הממשלתי משום שכל עצירה עולה כסף.


 

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר לבעלי החוב שלה. בכך היא מצטרפת לשורה ארוכה של רשתות ענק שנעלמו עקב התחרות הקשה, כמעט 'עקובה מדם' השוררת רשתות השיווק הדיגיטליות,

 מצבה של וולמארט טוב יותר בינתיים אך רבים צופים קשיים גדולים בהמשך, בעל ניסיון רב בתחום צופה להיעלמות חברות ידועות גם בתחומים נוספים, כמו תעשיות הרכב, התעופה והתקשורת, שגם הן נאבקות בשחיקת הרווחיות. בשווקים כאלו מוטב לא להיות "אחרון על החומה" ולהמשיך להפסיד תוך תקוות שווא.


supplychain 24\7

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות ייעוץ ידועות: JDA&PWC כמה ממצאים מעניינים, למשל, בהשוואה לסקר שנתיים קודם נרשמת ירידה ביכולת הקמעונאים לבצע כהלכה את כל הכרוך באספקה רב-ערוצית, למעשה רק 10% מן המשיבים הודו כי שיפרו את יכולותיהם והם מצליחים להרוויח בביקוש ברב-ערוצים והוסיפו שאינם מתכוונים להעלות מחירי שירות זה.
הסקר העלה כי קמעונאים שמפעילים ערוצים נפרדים (כ'סילו') נקלעו לעלויות תפעול הגבוהות ביותר – כאחוז מהמכירות לאורך 12 חודשים

 (supplychain 24\7 feb. 2017)

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלוגיסטי של החברה ביבנה.

ליימן שליסל מעסיקה כיום כ-500 עובדים והיא בעלת תקן איכות  ISO 9001:2008

במרכז לוגיסטי חדש וממוחשב בשטח של 20,000 מ"ר במרכז הארץ  עם צי של כ- 130 רכבים ממוזגים הנעים אליו וממנו.

המרכז מצויד בתוכנת WMS מערכת אשר תומכת ומשפרת את מכירות החברה ע"י הבטחת רמת מלאי נכונה וטריות מתמדת של המוצרים. 

המשתתפים סיירו במרכז הלוגיסטי של החברה ושמעו מנציגיה מר דני ציקל (מנהל מחסן) וגב' יעל זהבי (מנהלת חטיבת המותגים) על הפעילות.

מנהל התפעול האקדמי של ארגון מנהלי הרכש, ד"ר עדי פוקס, הציג בפניהם מצגת על "IOT בשירות שרשרת האספקה".
 

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מלגזות

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

מנועי חשמל מתקדמים למלגזות בהייסטר

הדגם החשמלי   החברה החלה בבדיקת קו חדש של מנועי חשמל מתקדמים המיועדים למלגזות-ענק הפועלות בדר

פרסי העיצוב של IFOY למלגזות מחסן

על דעת שופטי תחרות IFOI לבחירת מלגזת השנה בקטגוריית המרלו"גים נבחרה iGo neo  של STILL, המסוגלת לעקוב

בשרשרת האספקה

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה, בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגי

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או מש

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

ומהו היחס אצלך בעסק?

  לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת כי השנה, היחס בין מלאי למכירות של הפירמות עומד על 1.41 וזה נחשב חריג,

סיפורי פרוייקטים

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר