Get Adobe Flash player

בשרשרת האספקה

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ


בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לקוחות קטנים ובינוניים. חן גולדנר, סמנכ"ל לוגיסטיקה ושרשרת אספקה בפריץ, היזם של הפרויקט כי השירות החדש מאפשר בקרה ותפעול כל שרשרת האספקה של הלקוח בתוכנה אחת ובכל פלטפורמה – וזאת במרכזי האחסון והשילוח של פריץ. הפתרון מייתר את הצורך של לקוחות אלו  בניהול התהליכים הלוגיסטיים ובאחזקת מחסן על כל הכרוך בכך. חן גולדנר אומר כי בדיקות העלו כי על ידי העברת הטיפול בכל התחומים הללו לחברה מתמחה ובעלת אמינות וניסיון כמו פריץ, יכולה החברה לחסוך כ-30% עד 40% בעלויות ולהתמקדטוב יותר בתחום הליבה שלה.

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק


לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק שלהן, על כך מדווח בכתבה במגזין Velocity ממרץ השנה. הטענה הרווחת היא שרבים מבין המשלחים מצפים "לקבל משהו ללא עלות". ב-2016 שיעור משלוחי  B2C בתוך ארה"ב הגיע ל52% מתוך כלל המשלוחים. לאחרונה הודה מייסד פדקס כי החברה אינה מרוויחה על משלוחים אלו, ו-UPS מוצאיה מיליוני דולרים בשיפוץ ואוטומציה של מרכזי השילוח והחלוקה שלה של Tier 1 החדשים אותם היא מקימה (יש לה גם שירות מוזל בו המייל האחרון מועבר לבית הדואר של הלקוח או לאלפי 'נקודות מסירה' שהוקמו ברחבי היבשת) אבל זה פוגע ברווחיות של הענקיות.
הקמעונאים מרגישים היטב את תיקוני המחיר של חברות השילוח אך אין להם הרבה אלטרנטיבות, גם לא אמזון המתחרה בהם. ההיסטוריה מראה כי ענקיות השילוח, וגם המשלחים, יתגברו במשך הזמן על אתגרי השיווק האלקטרוני, בדרכים שונות.
נראה שהעברת משלוחי 'המייל האחרון' למובילים משתלמת, לפחות ל-UPS. לפחות 35% ממשלוחיה נעשים דרך הדואר הממשלתי משום שכל עצירה עולה כסף.


 

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר לבעלי החוב שלה. בכך היא מצטרפת לשורה ארוכה של רשתות ענק שנעלמו עקב התחרות הקשה, כמעט 'עקובה מדם' השוררת רשתות השיווק הדיגיטליות,

 מצבה של וולמארט טוב יותר בינתיים אך רבים צופים קשיים גדולים בהמשך, בעל ניסיון רב בתחום צופה להיעלמות חברות ידועות גם בתחומים נוספים, כמו תעשיות הרכב, התעופה והתקשורת, שגם הן נאבקות בשחיקת הרווחיות. בשווקים כאלו מוטב לא להיות "אחרון על החומה" ולהמשיך להפסיד תוך תקוות שווא.


supplychain 24\7

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות ייעוץ ידועות: JDA&PWC כמה ממצאים מעניינים, למשל, בהשוואה לסקר שנתיים קודם נרשמת ירידה ביכולת הקמעונאים לבצע כהלכה את כל הכרוך באספקה רב-ערוצית, למעשה רק 10% מן המשיבים הודו כי שיפרו את יכולותיהם והם מצליחים להרוויח בביקוש ברב-ערוצים והוסיפו שאינם מתכוונים להעלות מחירי שירות זה.
הסקר העלה כי קמעונאים שמפעילים ערוצים נפרדים (כ'סילו') נקלעו לעלויות תפעול הגבוהות ביותר – כאחוז מהמכירות לאורך 12 חודשים

 (supplychain 24\7 feb. 2017)

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

לעשות יותר עם מה שיש

        בהרצאה מלווה במצגת בפני באי הכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה אמר

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

  הערך של ניהול מרכזי   זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל   מודל אספקה מרכזית מיושם

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות