Get Adobe Flash player

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה


"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה

בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE

Shock-Absorbers130בעולם העסקים הלא יציב כיום, כאשר מדי פעם ארגונים וחברות נדרשים להתמודד עם זעזועים שונים – כמו עליית מחירי הדלקים והעלייה בשכר העבודה של הפועל הסיני – מצביעים יועצי ACCENTURE על כמה "קולטי זעזועים" ב-5 תחומי
מפתח של ניהול שרשרת האספקה:

אסטרטגיית פריסה – קרוב ללקוח הסופי
 לנוכח עליית מחירי הדלקים והתייקרות התחבורה, יכול להיות שכדאי לחברה בפריסה בינלאומית לפזר את מרכזי ההפצה שלהן קרוב ללקוחותיהן – במקום ריכוזם, כמקובל, כמו שעשתה למשל ענקית האלקטרוניקה חברת SHARP, שהעבירה את ייצור מסכי טלוויזיה דקים מאסיה למקסיקו, כדי להתקרב לשווקים בשתי האמריקות. לב העניין הוא ראש פתוח וגמישות ניהולית


רכש ומיקור חוץ
supply-chain-optimization170ראשי הארגון חייבים להתמצא היטב בסך כל עלויות הייצור והשילוח – מן המקור ועד ליעד הסופי (net landed cost) שכן ללא ידע זה, קשה מאד לתמחר אפשרויות שונות של רכש ומיקור חוץ זמינות בשוק. הניסיון שלנו, אומרים המומחים, מראה שידע כזה הוא המאפיין מנהלי שרשרת אספקה מוצלחים. הם יודעים לזהות ולנתח את כל עלויות רכישת המוצר ואת עלויות כלל מחזור החיים שלו. גם כאן, הבחינה המדוקדקת עשויה לערער את המוסכמה של כדאיות ייצור במרחקים ושינועו לשווקים. ניתוח שנעשה מראה כי התייקרות של 10 דולר במחיר של חבית דלק גולמי מייקרת את  עלויות התובלה ב-4 סנט למייל בארה"ב, ובאירופה אף יותר.

תכנון וחיזוי
השינויים התכופים כופים על מומחי התכנון והחיזוי לחשוב מחדש על תחומי הרכש, מיקור-חוץ, תובלה, מרכזים לוגיסטיים, ותכנון פריסת הארגון בכללותו. עליהם גם להביא בחשבון שינויים בהתנהגות הצרכנים – למשל, פחות יציאה לקניות אך קנייה גדולה יותר בכל פעם. ניהול מלאי על ידי הספק עשוי אף הוא לחסוך הרבה עלויות שינוע, וכנ"ל לגבי אספקת חלקי חילוף ושירות לקוחות.

תחבורה
חברות נדרשות לסגל מודל תחבורה המאפשר ניצול טוב יותר של שינוע פחות מוצרים – במשלוחים גדולים יותר ולמרחקים קצרים יותר, במיוחד יצרנים שעלויות השינוע של מוצריהן גבוהות. ניתן למשל לשקול שינוע ימי במקום אווירי או יבשתי או רכבת במקום משאית. אפשר לשקול גם הגדלת רמת מינימום מלאי או מתן אפשרות לספקים לא לשלוח משאית חצי ריקה. יש כמובן גם לשקול מעבר לחוזי תובלה עם ספקי TPL במקום צי רכב עצמי, וגם מעבר מחוזים ארוכי טווח לקצרי טווח. קימברלי-קלארק אירופה, למשל, מפרסמת מכרז יומי להפצת משלוחי ספרים במסלולים ידועים ובאמצעות "שולחן תחבורה" הפתוח לספקי תחבורה, מקבלת הצעות מחיר לכל מסלול – באותו יום.

הפצה
לכל חברה המאפיינים שלה. אמאזון למשל שולחת ספרים בודדים וכל משלוח חייב לשאת בכל העלויות שלו. לעומת זאת יש חברות בהן מתאפשר חיסכון ניכר בעלויות על ידי הגדלת המשלוחים וריכוזם -  הנכנסים והיוצאים – ואפילו (שומו-שמיים) הגדלת מלאים או פריסה מחדש של מרכזי ההפצה. יוניליוור בדרום-אפריקה מרכזת את רשתות האספקה הנפרדות שלה ליחידות גדולות יותר כדי לחסוך בעלויות.

תרגם וערך יורם בוטניק

amazon-distribution-center320

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

הקנייה ברשת יוצרת מבנה חדש לשרשרת האספקה

יורם בוטניק נכון שזו אמריקה והמרחק גדול, אבל המגמות בסחר אלקטרוני והשפעותיהן על הלוגיסטיקה כבר

דירוג 10 יצרני מערכות ציוד שינוע הגדולות בשנה החולפת

הגדולות בהיקף מכירות של שנת 2014 הן: Daifuku -  יפן Schaefer - גרמניה Dematic – אטלנטה,ארה"ב Murata Macinery - יפן

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות