Get Adobe Flash player

אותות אזהרה לשרשרת האספקה

 

warning1 1. יש לך מטרות או משימות אבל לא אסטרטגיה ברורה: אתה רוצה לשפר מדדי ביצוע מסוימים אבל חסרה לך אסטרטגיה איך להגיע לכך. כיום ניתן להיעזר בכלי תכנון המציעים מודלים מגוונים למטרה זו. תכנה כזו עוזרת למנהלים לבחון לעומק וברזולוציה גבוהה חלופות אסטרטגיות ומה כרוך בכל בחירה מבחינת העלויות, הקושי בהטמעה, היתרונות

וכ'.


2. אנשים בארגון שואלים: מדוע אנו עושים זאת כך דווקא? למשל, מדוע מרכזי ההפצה שלנו ממוקמים שם דווקא? אולי מגוון המוצרים והלקוחות שלנו השתנה מאד בשנים האחרונות ומחייב היערכות שונה? הצרה היא שמנהלים נוטים להתרכז בטווח הקצר ותכופות אינם מבחינים בשינויים ארוכי הטווח. דוגמה: מקובל היה לחשוב שאחזקת מלאי היא יקרה ואילו מחירי התובלה זולים, אבל כיום המציאות הפוכה וראוי לשקול הגדלת מלאים דווקא.
warning2
3. מספר המוצרים והלקוחות גדל בקצב מהיר מן התקציבים שלך: אנשי השיווק למשל להוטים להוסיף 'להיטים' חדשים ומבטיחים לכאורה, אבל עליך להרגיל אותם להוריד מן המדפים פריטים קיימים בתמורה וזאת ללא סנטימנטים, כי הרשת מוגבלת ביכולותיה.

4. בחן בפתיחות שיתופי-פעולה, קונסולידציה ואפילו מיזוג עם חברות אחרות: כמובן כאשר נראים יתרונות מוכחים לשני הצדדים. בארה"ב כבר מקובל מזמן רשתות המקיפות את כל היבשת אבל באירופה זה מחלחל יותר לאט.


5. כשל שירות רציני: אם זה קורה יותר מפעם אחת, יש לך בעיה מערכתית (זה אופייני יותר לשרשרות אספקה 'רזות' עם מלאים מינימאליים וכן למוצרים עם ביקוש משתנה).

6. 'פחד באוויר', הבוס עצבני: לכאורה ללא סיבה נראית לעין. התרופה: הערכת סיכונים מחודשת להקטנת האי-ודאות והסיכונים נוכח 'קטסטרופות' אפשריות.

7. בחן את החוזה עם ספק TPL: מוטב לבחון זאת לקראת סיום מועד ההתקשרות הנוכחית. ייתכן ששינויים פנימיים מחייבים הסכם שונה או ספק שירותים אחר

.
 

DCVelocity, July 2013

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

החידושים שיובילו את שרשרת האספקה

יורם בוטניק    דו"ח של גארטנר מציין 9 טכנולוגיות ואסטרטגיות שיובילו את שרשרות אספקה כבר

הטכנולוגיות שיעצבו את עתיד ניהול שרשרת האספקה

ביג דאטה ואנליטקס: כוללות את המאמצים לאתר נתונים שאינם זמינים בדרך כלל, למזג אותם עם נתוניםקיימים,

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:   1. יות

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר