Get Adobe Flash player

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או משיכה. ברשתות אספקה הפועלות ב'דחיפה' (push) חלק גדול ממחזור הייצור עוד לפני שנרשמה הזמנה ולכן הן תלויות מאד בתחזיות טובות, מודלים של צריכה והערכות שונות. הסיכון כאן הוא בייצור-יתר ורמות מלאי גבוהות, והיתרון הוא באפשרויות להפחתת עלויות הודות ליתרון הגודל.
push pull 80
בשיטת ה'משיכה' (pull) מספקים מוצר רק על פי הזמנה מפורשת של הלקוח (המאפיין של יצרנית המחשבים Dell) אך הקושי כאן הוא שכדי שהשיטה תעבוד היטב, יש להבטיח כמה תנאי בסיס כמו מערכות מידע משוכללות, אפשרות ייצור ואספקה מהירות מעט 'מתווכים' בין הספק ללקוח.
משום כך נראה שחברות רבות מסגלות לעצמן מעין שיטה היברידית של דחיפה-משיכה עם אלמנטים משתיהן.
במוצרי מזון טריים למשל, קשיי שרשרת האספקה גדולים פי-כמה, והיכן ששולי הרווח הם מזעריים – לטעויות וכשלים יש מחיר גבוה מאד.
היקף פירות וירקות שלא נצרכו והושלכו לאשפה הוא ענקי: הוא מוערך ב-15 מיליארד דולר בשנה. כמעט חצי מכל הפירות והירקות בארה"ב אינם מגיעים לצרכנים אלא לאשפה. לכן מובן כי לשיטה יש חשיבות מכרעת, פיננסית וחברתית-סוציאלית. מחקר משנת 2012 טוען שכללית, מושגות תוצאות טובות יותר בשיטת ה'משיכה' אבל זאת בשילוב של מכניזם הידוע בשם "גורם מלאי קבוע-חריג" (fixed inventory-plus factor.
מכיוון שהתאמה מדויקת של אספקה לביקוש היא קשה מאד – מסיבות רבות – וזה גורם הפסדים לכל המעורבים, הפתרון כאן הוא בהסכמה על "מכפיל שהוסכם עליו מראש" או pre-negotiated multiplying factor.
עיקרו: על הזמנה שהתקבלה בפועל, מוסיף הספק כמות מסוימת שעל שיעורה הוסכם מראש, ואם כל הכמות ששלח הגיעה בשלום ליעדה ונמכרה הוא מזוכה בסכום מסוים שעל פי הפקטור המוסכם, ובכך ישנה חלוקת סיכונים הוגנת יותר בין המעורבים.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

זה ייגמר בבכי...

​יורם בוטניק;    בחודש שעבר דיווחנו באתר זה את הידיעה שכניסת אמזון לשוק חלוקה המזון הטרי ו

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיפורי פרוייקטים

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות