סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש E-comerce
דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכירות דרך סלולאר עוד 7.3 מיליארד.
היקף הסחר האלקטרוני בשוק הקמעוני שם יגיע לם-9% כבר השנה.

רבים מאד קונים גם בחנויות וגם באינטרנט –
הצרכן יכול למשל להזמין ברשת ולאסוף בחנות סמוכה לביתו - ויש כמובן קמעונאים
שמאפשרים זאת. מהם התנאים להפוך לקמעונאי כזה?

 

מלאי אחד לכל ערוצי השיווק

בצד החובה הבסיסית לקיים ערוץ סחר אלקטרוני אמין,
קמעונאי רב-ערוצי חייב להתארגן כך שהמלאי (הזמין לצרכן) יהיה זמין ללקוחות כל
ערוצי השיווק שלו.

 

ספק את המוצר מהחנות

יש קמעונאים המאחדים את מלאי המוצר במרלו"ג ובחנות
(inventory pool), ואז הוא
זמין ללקוחות כל הערוצים (וולמארט נוהגת כך).

 

מי מבצע את ההזמנות

כדי למנוע עומס מיותר עקב ריכוז הזמנות דחופות למשלוח
מהמחסן או המרלו"ג לחנות, יש הנעזרים בהסכמים עם חברות שילוח מקומיות.

להיכן למסור את ההזמנה?

רוב הלקוחות כיום מעדיפים לקבל את המוצר בביתם אך לא כולם. מרכזי איסוף הזמנות
למשל מקובלים יותר באירופה, והם מאפשרים למחסנים של מוצרים עם נפח גדול הממוקמים
בפרוורי הערים להקים 'שלוחה' כזו קרוב למרכז. (רק השבוע קראנו כי איקיאה ישראל
שוקלת מרכזי איסוף כאלו).

InBound
Logistics 8/14s