אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

 

הערך של ניהול מרכזי

 

זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל

 

מודל אספקה מרכזית מיושם מזה מספר עשורים בקרב קמעונאים מובילים בעולם leader
וגם שופרסל נמצאת בתהליך מתמשך לניהול מקיף של מנגנוני הקמעונאות.

 

אחת התשתיות הדומיננטיות לכך היא אספקה מרכזית שהיא אחד הכלים של ניהול מרכזי. מאפייניה
כוללים: סדרנות עצמית, ניהול הזמינות במדף, אחסון נוח, הקלה בהשקת מוצרים ופריסת מבצעים, ניהול מלאי מרכזי,
והפצה מרכזית.

 

ניהול מרכזי

מאפשר למנגנוני הלוגיסטיקה -

‏מערך הפצה יעיל ובניהול מרכזי, ‏נקודת מגע מרוכזת ומקצועית מול
הספק, ‏הפחתת רמות מלאי בכלל השרשרת, ‏ניהול מרכזי של יחידות הניטול
וניוד משאבים בין מרכזים לוגיסטיים.

 

הסניף כגורם
ביצועי, נתמך ע"י שרשרת האספקה:

ספירות מלאי, עולם הפחת, רמות מלאי וימי מלאי, הזמנה אוטומטית.

 

בין התנאים לקיום ניהול מרכזי:

 

שיטת עבודה אחידה אל מול ספקים, סטנדרטיזציה של אמצעי ניטול, מערכות מידע מתקדמות leader250

ניהול ביקושים ואספקות, שיטתיות ועקביות, שימוש בטכנולוגיה ואוטומציה.

 

ערך לספק:

הגדלת תדירות האספקה לסניפים.

 

ביטול עיסוק בהחזרות.

שיפור משמעותי ב - Time to Market.

הארכת תוקף ימי המדף של המוצר בשל קיצור השרשרת.

ממשק מקצועי מול גורמי מטה: סחר, שרשרת ולוגיסטיקה

תחזיות: מחלקת התכנון מעבירה לספק צפי מכירות לצורך היערכות.

הזמנות סניפים:
ריכוז ומשלוח EDI ממחלקת תכנון מצמצם מוקד הזמנות ושירות לקוחות.

 

יעילות בליקוט:
ליקוט מרכזי לכלל הספקים במרלו"ג וביטול פעילות ה- CD.

 

הפצה:
גמישות בשעות הגעה לנקודה אחת בלבד (מרלו"ג) תוך אפשרות לקבלת

שירות זה ע"י משאיות שופרסל במחיר תחרותי
big-small250

הערך לקמעונאי בניהול מרכזי:

צמצום משמעותי של כלי הרכב המגיעים לסניף.

שיפור רמת שירות אספקות באמצעות בקרת OTIF.

שיפור ברמת הזמינות (תכנון מרכזי, ליקוט בודדים, הזמנה אוטומטית.

מסלול ירוק" - חסכון בתפעול ושעות עבודה.

אספקה לפי מעברי החנות, אספקה באמצעים מוכני מדף (S.R.P) והקטנת השימוש במשטחים.

הפחתה משמעותית של מלאי במחסן החנות שקיפות בניהול מלאי מבצעים.

הזמנה אוטומטית.

 

סקירה בכנס
האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה

דצמבר 2014