Get Adobe Flash player

הטכנולוגיות שיעצבו את עתיד ניהול שרשרת האספקה

ביג דאטה ואנליטקס: כוללות את המאמצים לאתר נתונים שאינם זמינים בדרך כלל, למזג אותם עם נתוניםbig data
קיימים, לנתחם ולהשתמש בהם להשגת מטרות ספציפיות. ובהקשר של שרשרת האספקה: הן
מציגות את התהליכים הנדרשים כדי לאסוף, לחקור, 'לנקות', לשנות, ולהפיק מודל נתונים
- שיגלה מידע מועיל ואף יציע מסקנות לתמיכה בקבלת החלטות (יש דוגמאות מרשימות
מתוכנה לניהול ציי רכב, למשל, או של השוואת ביצועים בין חברות בתחום).

 

ה'אינטרנטיזציה' של דברים: כלומר טכנולוגיית החיישנים ותקשורת נתונים הבנויה כחלק אינטגרלי של מוצרים פיסיים,
ומאפשרת מעקב ובקרה עליהם דרך האינטרנט. במרלו"ג למשל, טכנולוגיה זו תתמוך בתקשורת ותיאום בין מסועים, מתקני אחסון אוטומטיים, מלגזות ועוד. ניתן לדמיין לאיזה רמות הפעלה ניתן להגיע עם קישוריות מלאה של כלל המערכות
הפועלות במרלו"ג.

 

תקשורת ניידת: טאבלטים, סמארטפונים וכל השאר, נראה גידול עצום בהם בשנים האחרונות, תהפוך לפלטפורמה העיקרית להצגת מידע 'מסביב לשעון' למנהלים – במקום מסכי המחשב המשרדי.

 

כישורי העובדים הצעירים: השימוש היום-יומי הרחב בכל העולם בתקשורת ניידת מקלה מאד על הסתגלות מהירה של
העובדים אליה גם במרלו"גים ובמרכזי ההפצה.

 

רובוטיקה מתקדמת: יכולת ההסתגלות והתגובה הגמישה של רובוטים כיום מאיצה את שילובם במרכזים
הלוגיסטיים – גם בצד עובדים רגילים.

 

רכבים אוטונומיים:
בעלי יכולת לקבל החלטות בתגובה לנעשה בסביבתם (רכבי AGB אינם אוטונומיים, מסלולם מתוכנת מראש. כשהם נתקלים במכשול הם עוצרים ומחכים להסרתו). וזאת בעקבות
הפיתוח המואץ של רכבים אוטונומיים על ידי חברות הרכב הגדולות וגוגל. אין ספק שבשנים הבאות נראה גם מלגזות בעלות אוטונומיה חלקית לפחות – למניעת התנגשויות למשל, ובהמשך השמיים הם הגבול.

 

מקורות אנרגיה חדשים: בתחומים כמו בקרת תאורה, שימוש בפאנלים סולריים, רגנרציה, סוללות ליתיום ותאי דלק
מימני – המחליפים את מצברי העופרת (על תאי הדלק המימני "מאיימת" שנת 2016 שאז צפויה להסתיים התמיכה של הממשל באמריקני בה).

 

DCVELOCITY, JANUARY 2015

 

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכיר

הפק יתרון מתנודתיות שרשרת האספקה

המציאות מוכיחה שיש לא מעט טכנולוגיות שהבטיחו רבות ואכזבו בסופו של דבר. הלהיט כיום הוא ייצור תלת-מימ

אותות אזהרה לשרשרת האספקה

   1. יש לך מטרות או משימות אבל לא אסטרטגיה ברורה: אתה רוצה לשפר מדדי ביצוע מסוימים אבל חסרה לך א

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה