Get Adobe Flash player

הביאו כסף אבל נכשלו בתפעול

יורם בוטניק



meida knassim.80בוועידה ה-6 לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה של "מידע כנסים" בכפר המכביה השתתפו רבים
שהאזינו לדוברים, סובבו בין דוכני המציגים, ונהנו מכיבוד מגוון. בין המציגים בלטו ספקי המלגזות של קידמה ושל טויוטה.

 

 

 

panel1.640

 



בפאנל על מעבר אפשרי מ-3PL ל-4PL  השתתפו: המנחה, יצחק דנה,
מנכ"ל AGS, רועי שלזינגר, מנכ"ל קבוצת
שלזינגר, איתי יעקובי, סמנכ"ל שירותים לוגיסטיים ב-UPS, ודדו מסיקה, מנכ"ל ובעלים
של קבוצת טבת שירותים לוגיסטיים – שאת עיקרי דבריו בחרנו להביא לפניכם.

דדו מסיקה (מושבניק במקור) סיפר בפאנל כי טבת הוקמה פני כ-20 שנה והיום היא מעסיקה dudumesika.180
יותר מ-300 עובדים, לאחר שהתנסו בכל ההתפתחויות וקפיצות המדרגה שעבר ענף הלוגיסטיקה
בארץ בכלל והשירותים הלוגיסטיים – ברמות מעורבות שונות – מאז ועד היום, כעת הסחר
האלקטרוני כבר נושף בעורפם. לדעתו, אגב, אין כיום בישראל חברה שיודעת להפעיל היטב
סחר אלקטרוני, ונדרשות לכך תשתיות שונות ומשאבים בסדרי גודל שונים.

"היום TPL זה כבר לא רק מחסן" הוא אומר, זה כל מה שהלקוח רוצה ומאמין
שאנחנו נעשה טוב יותר, אפילו ניהול קשרי לקוחות (עם מחסן חלפים נדרשים).
למנכ"ל הלקוח פשוט כדאי להתמקד רק בליבת העסק שלו. אנחנו משקיעים ומביאים
המון ידע בתחום, עם חטיבות הנדסה ומחשוב שמשקיעה מיליונים במערכות מידע. הודות
להתמחות שלנו, לגמישות התפעולית (בפסח למשל סיפקנו עבור חברה מסוימת 3 מיליון
פריטים תוך שבועיים) הלקוח מקבל יותר, וכך אנו מסוגלים להיות יעילים מאד, זולים,
וגם להרוויח. עומת זאת לחברות TPL קטנות ובינוניות, הוא
מוסיף, לא בהכרח ישקיעו במערכות מידע והנדסה כאלו.

בשנים האחרונות ראינו שהוקמו בארץ המון מרלו"גים חדשים, 'כפטריות
אחר הגשם', היו הרבה משקיעים עם כסף שנמשכו לנדל"ן לוגיסטי – אבל נכשלו
בתפעולם והפסידו. "ראיתי הרבה קטסטרופות" הוא אומר, הם לא יודעים לנהל
ולתפעל את המרלו"גים הללו וכאן אנו נכנסים לתמונה ומציעים את הפתרון המיטבי.
כי יש לנו את יכולת האינטגרציה בין כל תחומי הידע הנדרשים (לדעתו הדבר מזכיר את מה
שהציעה בזמנו חברת פתאל למשקיעים בבתי מלון)
.

מגמה שמתרחבת כיום היא של מסירת הניהול הלוגיסטי גם בתוך המפעלים (גם שירותי ייצור
מובהקים בתוך המפעלים) לספק לוגיסטי, כולל  ניהול חומר וניהול הערך,
המכונה: On-site logistics. ולעתים אנו מנהלים שם את כל שרשרת האספקה
של המפעל.

 

קבוצת טבת מטמיעה כעת מערכת מחשוב ארגוני SBO של SAP ומערכת ייעודית לחיוב לקוחות (billing), מסר על כך אלי יצחקוב, סמנכ"ל שרשרת האספקה בקבוצה. המודולים שטבת בחרה ליישם הם כספים, רכש, ניהול קשרי לקוחות, משאבי אנוש, שירות וציוד. המודול מבוסס על נתוני מערת ניהול המחסן ועל מסכי קליטה ייעודיים שנבנו ב-SBO.



נראו בכנס

still hybrid.180toyota180

מלגזת טויוטה, נדירה באירוע שיווקי, משמאל היברידית של STILL 


 

 

avital 180

 

dana180נוכח הזינוק המדהים של מכירת חשמליות של סטיל באפריל, אומר לנו אביטל גרומן: מדובר על לקוחות רבים ממגזרים שונים – מזון,
משקאות, TPL, ממשלתי ועוד רבים וטובים ושיודעים להעריך
את איכויות המותג שלנו ואת רמת השירות, הניסיון והידע המצטברים. לשמחתנו הדברים מתורגמים כמובן להיקף מכירות היפה.

אני חייב לציין שמעבר למכירת החשמליות ביצענו מהלך עצום בקידום
מלגזות הדיזל – היברידי של STILL, זה לא מובן מאליו
למכור מלגזת פרמיום שאמנם יקרה יותר ממלגזת דיזל סטנדרטית אבל מביאה ערך עצום בתחום צריכת הדלק, זיהום אוויר, הנדסת אנוש ועוד.

הדברים באו לידי ביטוי במכירות 2014 ויבואו לידי ביטוי גם השנה.


מסתבר שהלקוח הישראלי יודע להעריך את האיכויות הנוספות ולשלם קצת יותר מתוך ידיעה
שיקבל את החזר ההשקעה עם צריכת דלק פנטסטית ואיכויות נהיגה והפעלה מהמתקדמות בעולם.
נודע לנו שחברת שופרסל בחרה בציוד של קידמה למרלו"ג החדש שלה שייחנך בעוד מספר חודשים. 


אביטל גרומן, קידמה, משמאל: איציק דנה AGS

 

 

 

 

 

still.240מימין עוד סטיל, משמאל: ראובן קינן
Reuven.180

 

 

 

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

הקנייה ברשת יוצרת מבנה חדש לשרשרת האספקה

יורם בוטניק נכון שזו אמריקה והמרחק גדול, אבל המגמות בסחר אלקטרוני והשפעותיהן על הלוגיסטיקה כבר

רובוטים במרלו"ג?

        עורך DC Veocity מראיין מומחה רובוטיקה   שאלה: לנוכח תחזית של מכון מחקר ידוע בארה"ב ה

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

סיפורי פרוייקטים

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,