Get Adobe Flash player

הקמעונאי הופך למרכז הפצה

טכנולוגיית תאי אחסון אישיים E comerce (lockers) מקדמת את

השימוש במגמת 'הקלד וקח' (click and collect) הנפוצה יותר ויותר בעולם בסחר הקמעונאי
האלקטרוני. הוא מאפשר לצרכן להזמין מוצרים בכל דרך שיבחר, לאסוף אותם באתר לפי
בחירתו – בחנות, בבית, או בתא אחסון אישי במיקום בו בחר – והאפשרויות המוצעות כיום
רבות (כולל למשל לרגלי מגדלי דירות).

מדובר בתאי אחסון אוטומטיים מהירים ונוחים, כך שאתר הקמעונאי הופך למעשה למרכז
הפצה של הזמנות מקוונות.

 

 

 

ובישראל? היקף הקניות באינטרנט בארץ נעpick cart.shufersal.240
בין 3 ל-4 אחוזים ממחזור המכירות של הרשתות, עדיין נמוך בשיעור ניכר מן המקובל
במדינות המפותחות, כותב חיים פלטנר בכתבה במגזין "מזון". בגרמניה, למשל,
היקף המכירות באינטרנט הוא כ-13% מן המכירות הקמעונאיות ובאנגליה היקף המכירות
המקוונות מגיע לכדי 20% מכלל המכירות. הקניות המקוונות אצלנו הן במגמת עלייה.

תפעול המערכת של אתר מכירות
באינטרנט ואחזקתו השוטפת אינם דברים של מה בכך, כותב פלטנר. "זוהי
מערכת הכוללת עשרות אלפי מספרי פריטים וקודים" - אומר עמוס ברוך, שניהל בעבר
את שרות המשלוחים של רשת שופרסל ומעורה היטב בתחום. "זו מערכת המשולה לנושאת
מטוסים גדולה שצריך כל פעם להטותה ימינה ושמאלה, כדי לענות על דרישות הלקוחות.
צריך להיות כל הזמן עם היד על המצפן".

אחת הבעיות הקשות שמאפיינת תחום זה הוא מחסור במוצרים המיועדים למשלוח.
"אם בבוקר - אומר עמוס - מזמינים במפתיע כמות גדולה של מוצר מסוים
למשלוח הביתה, ואינך יודע שבינתיים לקוחות בסניף כבר קנו מחצית מן הכמות -
אתה אמור להיות בבעיה ואז צריך לתמרן".

נושא נוסף המקשה על התפעול הינו זיהוי מוצרים המיועדים למשלוח ועל כך התגברו
בשופרסל ובעוד רשתות ע"י "עגלת איסוף חכמה" (בתמונה משמאל). זו מאפשרת לאוספים
לסרוק את קוד המוצר ו/או לשקול פריט ולהכניסו מיידית לטאבלט שעל העגלה
ומקושר למחשב המרכזי באמצעות WIFI. המערך הזה מאפשר איסוף מהיר ומדויק של הפריטים שהוזמנו ולמעשה נחסכות כאן מרבית התקלות הצפויות בדרך כלל בנקודות האיסוף והמשלוח.

 אגב, ב'ידיעות אחרונות' נמסר השבוע שרמי לוי משיק מרלו"ג ייעודי בבני
ברק עבור הזמנת לקוחות דרך האינטרנט, בנפרד מחנויות הרשת הרגילות. לביצוע ההזמנות
לבית הלקוח הוקם צי משאיות משלוחים ועובדים מקושרים היטב (של רמי לוי ולא של קבלן הובלות).

נראה שזהו חידוש מעניין – מול הקונספט המקובל שבו חנויות הרשת מספקות גם הזמנות
מקוונות.

הצעד המתבקש הבא הוא אפוא פריסת תאי אחסון עבור לקוחות במקום בו הם בוחרים –
כפי שנעשה כבר בחו"ל, ללא צורך להגיע פיסית עד דירת הלקוח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

תכנון בתנאי אי-ודאות

 איציק לוי,  מנכ"ל IGPS מומחה בהקמה, ניהול וקידום מערכי תפעול ושירות מצייד עסקים בכלים לקיום ההב

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

ומהו היחס אצלך בעסק?

  לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת כי השנה, היחס בין מלאי למכירות של הפירמות עומד על 1.41 וזה נחשב חריג,

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ