Get Adobe Flash player

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק

 

מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוbest in class80
הקטנטונת מהווה כחצי אחוז מהפעילות השוקקת שם – ארצות הברית של אמריקה?

חברת המחקר הידועה אברדין תחקרה 174 חברות בגדלים שונים – חברות אשר תקציב
ההובלה שלהן נע מחצי מיליון דולר ועד עשרות מיליון דולר בשנה על המגמות המניעות
אותן והערכות הביצועים שלהן ותייגה את תשובותיהן.

 

הנקודות שעלו לתחקור היו:

מה היה השינוי בהוצאות עלויות ההובלה (בניכוי שינויים תפעוליים)?
מה היא איכות התאימות של ספקי ההובלה לעומת החוזים/הסכמים בפועל?
מהו אחוז נאותות השירות (SLA)
אשר ספקי השירות (משלחים/מובילים) מבצעים לעומת התכנון?
כמה השקעה בזמן נדרשת לבדוק, להזין, לשלם חשבוניות הובלה?
כמה אחוזים מחשבוניות ההובלה באמת נבדקות?

התשובות ממוינות לשלוש קטגוריות של חברות – חברות מצוינות, ממוצעות,
ונגררות – להלן כמה נתונים העולים מן התשובות:

 lagging behind240

12.8 ימים נדרשו לחברות נגררות לטפל באישור ובדיקת חשבוניות
הובלה, הזרמתן לספרי הנהלת החשבונות, והעברת תשלום, תוך כדי ביצוע בירורים על אי
התאמה – כאשר רק 27.1% מהחשבוניות בכלל נבדקים. ועוד מצהירות הן שרק 31.5%
מהמובילים עומדים בכלל בהסכמים שסוכמו עמן….

המצוינות שבהן טוענות שנדרשים 9.2 ימים לתהליך האישור ובקרה, כאשר 86.4%
מהחשבוניות נבדקים, ו 91.9% מהמובילים עומדים בהסכם….זאת אומרת ש-8.1% עדיין
מחייבים בעודף – וזה אצל החברות המצטיינות….

וזה עוד לא הכל. על פי הניתוח, נתבקשו החברות לציין מהי היא עלות
הבדיקה לחשבוניות ההובלה.

ובכן, 10.98 דולר למצטיינות, 13.94 לבינוניות, ו-22.02 לגרועות (הנגררות).

בארץ, ממוצע חשבוניות ההובלה למשלוח יבוא או יצוא הנו 2.4 חשבונית למשלוח.
דהיינו, עלות הבקרה הנאותה (בהנחה שכל החשבוניות אכן נבדקות), הינה במושגים
אמריקאיים 26.35$ לחברות המצטיינות, וכ-52.84$ לחברות הנגררות, למשלוח
בהתאמה.

אזי במושגים נומינאליים – עלות בקרת חשבוניות ממוצעת תהיה כ-50.70 ₪
למשלוח יבוא או יצוא לחברות מצטיינות, ופי שניים ויותר – לחברות נגררות.
למחיר עצום זה, יש להוסיף, כמובן, את הסטיות בחישובי ההובלה, הן לחיוב ביתר או
חיוב בחסר או כפל חיוב.

ובכן, החברות המצוינות (אלה בעלות מערכות תשתית טכנולוגיות, המבצעות
שת"פ אלקטרוני עם ספקיהן הלוגיסטיות והנעזרות בשירותי מומחה לבקרת עלויות
וכיוצ"ב) – הצליחו אף להקטין את עלויות ההובלה ב 0.7% – לעומת הנגררות, ששם
ההוצאות אף עלו ב 4.4%.

 

אודות הכותב:shoko pik

שוקו פיק הינו בעלים ומנכ"ל של בית התכנה פרסייט אדוונסד
טכנולוג'יז, מומחה שרשרת אספקה, שילוח ולוגיסטיקה בינלאומית, בוגר אנוברסיטת תל
אביב (היסטוריה ופילוסופיה), ממקימי תחום התכנה של השילוח הבינלאומי במדינת
ישראל. בשנות ה 80 –שימש כמנהל מערכות המידע של חברת ישראלית לשילוח ( כיום,
מאבני היסוד של UTI ישראל), בשנות
ה 90 – הקים ופרש רשת תכנה לחברות השילוח באירופה וארה"ב של חברות צים, שילוח
ודפנה וויסמן (מאבני היסוד של UTI ישראל),
ובתחילת שנות האלפיים ייזם והקים את פרסייט – על מנת להקים ולבסס מערכות תכנה
מקצועיות לארגונים המיבאים ומייצאים והנדרשים למקצועיות – אזורים שמערכות ERP אינו עוסקות בהם.

במסגרת חברת התכנה, שימש כארכיטקט מוצר
התכנה SCMaster Sphere - מוצר המשמש
ארגונים גדולים ובינוניים בניהול ובקרת תהליכי שרשרת אספקה בתחום השינוע"

המאמר המלא פורסם באתר מגזין "סטטוס", יוני 2015

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

מונחי שרשרת האספקה

מתוךאתר ERP בישראל   Availability - זמינות הסבירות שהמערכת הנה תפעולית כאשר נדרשת לבצע את תפקידה. הערך

אותות אזהרה לשרשרת האספקה

   1. יש לך מטרות או משימות אבל לא אסטרטגיה ברורה: אתה רוצה לשפר מדדי ביצוע מסוימים אבל חסרה לך א

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע