Get Adobe Flash player

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק

 

מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוbest in class80
הקטנטונת מהווה כחצי אחוז מהפעילות השוקקת שם – ארצות הברית של אמריקה?

חברת המחקר הידועה אברדין תחקרה 174 חברות בגדלים שונים – חברות אשר תקציב
ההובלה שלהן נע מחצי מיליון דולר ועד עשרות מיליון דולר בשנה על המגמות המניעות
אותן והערכות הביצועים שלהן ותייגה את תשובותיהן.

 

הנקודות שעלו לתחקור היו:

מה היה השינוי בהוצאות עלויות ההובלה (בניכוי שינויים תפעוליים)?
מה היא איכות התאימות של ספקי ההובלה לעומת החוזים/הסכמים בפועל?
מהו אחוז נאותות השירות (SLA)
אשר ספקי השירות (משלחים/מובילים) מבצעים לעומת התכנון?
כמה השקעה בזמן נדרשת לבדוק, להזין, לשלם חשבוניות הובלה?
כמה אחוזים מחשבוניות ההובלה באמת נבדקות?

התשובות ממוינות לשלוש קטגוריות של חברות – חברות מצוינות, ממוצעות,
ונגררות – להלן כמה נתונים העולים מן התשובות:

 lagging behind240

12.8 ימים נדרשו לחברות נגררות לטפל באישור ובדיקת חשבוניות
הובלה, הזרמתן לספרי הנהלת החשבונות, והעברת תשלום, תוך כדי ביצוע בירורים על אי
התאמה – כאשר רק 27.1% מהחשבוניות בכלל נבדקים. ועוד מצהירות הן שרק 31.5%
מהמובילים עומדים בכלל בהסכמים שסוכמו עמן….

המצוינות שבהן טוענות שנדרשים 9.2 ימים לתהליך האישור ובקרה, כאשר 86.4%
מהחשבוניות נבדקים, ו 91.9% מהמובילים עומדים בהסכם….זאת אומרת ש-8.1% עדיין
מחייבים בעודף – וזה אצל החברות המצטיינות….

וזה עוד לא הכל. על פי הניתוח, נתבקשו החברות לציין מהי היא עלות
הבדיקה לחשבוניות ההובלה.

ובכן, 10.98 דולר למצטיינות, 13.94 לבינוניות, ו-22.02 לגרועות (הנגררות).

בארץ, ממוצע חשבוניות ההובלה למשלוח יבוא או יצוא הנו 2.4 חשבונית למשלוח.
דהיינו, עלות הבקרה הנאותה (בהנחה שכל החשבוניות אכן נבדקות), הינה במושגים
אמריקאיים 26.35$ לחברות המצטיינות, וכ-52.84$ לחברות הנגררות, למשלוח
בהתאמה.

אזי במושגים נומינאליים – עלות בקרת חשבוניות ממוצעת תהיה כ-50.70 ₪
למשלוח יבוא או יצוא לחברות מצטיינות, ופי שניים ויותר – לחברות נגררות.
למחיר עצום זה, יש להוסיף, כמובן, את הסטיות בחישובי ההובלה, הן לחיוב ביתר או
חיוב בחסר או כפל חיוב.

ובכן, החברות המצוינות (אלה בעלות מערכות תשתית טכנולוגיות, המבצעות
שת"פ אלקטרוני עם ספקיהן הלוגיסטיות והנעזרות בשירותי מומחה לבקרת עלויות
וכיוצ"ב) – הצליחו אף להקטין את עלויות ההובלה ב 0.7% – לעומת הנגררות, ששם
ההוצאות אף עלו ב 4.4%.

 

אודות הכותב:shoko pik

שוקו פיק הינו בעלים ומנכ"ל של בית התכנה פרסייט אדוונסד
טכנולוג'יז, מומחה שרשרת אספקה, שילוח ולוגיסטיקה בינלאומית, בוגר אנוברסיטת תל
אביב (היסטוריה ופילוסופיה), ממקימי תחום התכנה של השילוח הבינלאומי במדינת
ישראל. בשנות ה 80 –שימש כמנהל מערכות המידע של חברת ישראלית לשילוח ( כיום,
מאבני היסוד של UTI ישראל), בשנות
ה 90 – הקים ופרש רשת תכנה לחברות השילוח באירופה וארה"ב של חברות צים, שילוח
ודפנה וויסמן (מאבני היסוד של UTI ישראל),
ובתחילת שנות האלפיים ייזם והקים את פרסייט – על מנת להקים ולבסס מערכות תכנה
מקצועיות לארגונים המיבאים ומייצאים והנדרשים למקצועיות – אזורים שמערכות ERP אינו עוסקות בהם.

במסגרת חברת התכנה, שימש כארכיטקט מוצר
התכנה SCMaster Sphere - מוצר המשמש
ארגונים גדולים ובינוניים בניהול ובקרת תהליכי שרשרת אספקה בתחום השינוע"

המאמר המלא פורסם באתר מגזין "סטטוס", יוני 2015

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים  

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב