Get Adobe Flash player

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:

 agile 801

1. יותר פשטות וקלות בבחירה והזמנה של מוצרים בסמארטפונים, ואספקה מהירה לצרכנים.
2. ליבת עסק דיגיטלית כהכרח.
3. התחזקות "האינטרנט של הדברים". צופים שתרומתם הכלכלית תגיע בשנת 2025 ל-11 טריליון! דולרים, ועם זאת נותרו מכשולים בדרך כמו תקנים מחייבים וכן בעיות אבטחה.
4. 'ביג דאטה' תהפוך לחיונית לעסקים, יותר ויותר, בעיקר לניתוח של נטיות לב הצרכנים.
5. בארה"ב כבר מכנים אותם "דור Z" – אותם שנולדו בשנות ה-90 ויהיו בני 30 בשנת 2020. הם יהיו קבוצת הלקוחות הגדולה ביותר ברחבי העולם ויהיו להם הרגלים, צרכים ודרישות שונות משלנו, כולל חוסר סבלנות לפיגור במילוי מיידי של רצונותיהם.
6. הצרכנים רוצים שתהליך התשלום עבור המוצר יהיה פשוט וחסין תקלות. יגדל חלקו של התשלום באמצעות הסמרטפונים והתרחבות השימוש בטכנולוגיה ביומטרית. צופים גם גידול של תשלום באמצעות מעין מסלול עם התקני RFID המאתרים את המוצר ומחייבים את הלקוח אוטומטית.
7. שותפויות בין 'יריבים': קמעונאים רבים יוותרו על 'סודיות' נתוניהם למען תועלת הדדית – משלוחים משותפים הם דוגמה טובה לכך.
8. סמרטפונים חדישים יאיצו את הקשר בין היצרנים והספקים להעדפות הצרכן הסופי ויעניקו לאלו העובדים מול הלקוחות מידע מעודכן על מלאים וגם על העדפות לקוחות.
9. חנויות הענק מתכווצות ונעלמות לטובת תחליפים שונים - קומפקטיים יותר.
10. נראה יותר ויותר אמצעים להגנה מפני 'האקרים', גניבות והונאות בסחר האלקטרוני ובאמצעי התשלום.

Dec 2, 2015 MH&L


משלוח חבילות בסביבה עירונית צפופה

המכשולים הקשים על מסירה מהירה של חבילות בסביבה עירונית צפופה הביאו לפיתוח כלי חשמלי אוטונומי (אופניים) בעל 3 גלגלים PEV)) המתאים לכאורה לתכלית זו. בסינגפור, למשל, כבר הועלת הצעה לחפור מערכת מנהרות לרכבי משלוחים אוטונומיים. הפיתוח הנוכחי נעשה בעזרת מעבדות שונות במכון MIT שם הוצג הדגם הראשוני, והוא נתמך על ידי מכוני מחקר שונים ובתכנון גם מלגזה תעשייתית אוטונומית.
הכלי מתוכנן לשאת גם אנשים שיוכלו להפעילו חשמלית או עם פדאלים או להסבה לנשיאת משלוחים.

MIT Logistics center, Feb. 2016

 

הנסיגה של חנויות הענק ושל ההפצה המסורתית

בחמש השנים האחרונות נסגרו בארה"ב 24 חנויות או מרכזי קניות ענקיים (Malls) ועוד כ-60 על סף סגירה או הסבה לשימושים אחרים.on line.80

גורמים לכך בעיקר התרחבות הסחר האלקטרוני והשיווק הרב-ערוצי, וגם טיפוסי הפצה חדשים של קמעונאים, למשל, ושל ספקי TPL.
הסחר האלקטרוני מביא לגידול בצורך לחלל לוגיסטי, פי-שלוש ויותר מזה של מבני לבנים ואבן, כך לפי חברת Prologis , בין השאר בגלל הגידול בכמות ה-SKU והצורך במלאים גדולים יותר, הגידול בהחזרי מוצרים, והתרחבות הצורך בטיפול ובמשלוח פרטני-אינדיווידואלי בהזמנות.


לפי צפי מגמות של חברה זו, קמעונאים ינסו תחילה להסתגל לדרישות הסחר האלקטרוני, בהתחלה באמצעות רשתות הפצה קיימות ובהמשך דרך אתרים משותפים עם שוכרים נוספים ועם ספקי TPL כדי להקטין עלויות, ולבסוף יקימו אתרים ייעודיים לסחר זה, ואף צפוי שאתרים אלו יקומו בקרבת מרכזי אוכלוסייה ומגורים גדולים (כמובן...).

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

כניסת אמזון מסעירה את שוק חלוקת המזון הטרי ומוצרי המכולת בלונדון

הצטרפות אמזון לשוק זה במרכז ומזרח לונדון מסעירה את שאר השחקנים הגדולים בתחום, ביניהם: טסקו, סיינטבר

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

הביאו כסף אבל נכשלו בתפעול

יורם בוטניק בוועידה ה-6 לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה של "מידע כנסים" בכפר המכביה השתתפו רביםשהאזינ

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע