Get Adobe Flash player

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:

 agile 801

1. יותר פשטות וקלות בבחירה והזמנה של מוצרים בסמארטפונים, ואספקה מהירה לצרכנים.
2. ליבת עסק דיגיטלית כהכרח.
3. התחזקות "האינטרנט של הדברים". צופים שתרומתם הכלכלית תגיע בשנת 2025 ל-11 טריליון! דולרים, ועם זאת נותרו מכשולים בדרך כמו תקנים מחייבים וכן בעיות אבטחה.
4. 'ביג דאטה' תהפוך לחיונית לעסקים, יותר ויותר, בעיקר לניתוח של נטיות לב הצרכנים.
5. בארה"ב כבר מכנים אותם "דור Z" – אותם שנולדו בשנות ה-90 ויהיו בני 30 בשנת 2020. הם יהיו קבוצת הלקוחות הגדולה ביותר ברחבי העולם ויהיו להם הרגלים, צרכים ודרישות שונות משלנו, כולל חוסר סבלנות לפיגור במילוי מיידי של רצונותיהם.
6. הצרכנים רוצים שתהליך התשלום עבור המוצר יהיה פשוט וחסין תקלות. יגדל חלקו של התשלום באמצעות הסמרטפונים והתרחבות השימוש בטכנולוגיה ביומטרית. צופים גם גידול של תשלום באמצעות מעין מסלול עם התקני RFID המאתרים את המוצר ומחייבים את הלקוח אוטומטית.
7. שותפויות בין 'יריבים': קמעונאים רבים יוותרו על 'סודיות' נתוניהם למען תועלת הדדית – משלוחים משותפים הם דוגמה טובה לכך.
8. סמרטפונים חדישים יאיצו את הקשר בין היצרנים והספקים להעדפות הצרכן הסופי ויעניקו לאלו העובדים מול הלקוחות מידע מעודכן על מלאים וגם על העדפות לקוחות.
9. חנויות הענק מתכווצות ונעלמות לטובת תחליפים שונים - קומפקטיים יותר.
10. נראה יותר ויותר אמצעים להגנה מפני 'האקרים', גניבות והונאות בסחר האלקטרוני ובאמצעי התשלום.

Dec 2, 2015 MH&L


משלוח חבילות בסביבה עירונית צפופה

המכשולים הקשים על מסירה מהירה של חבילות בסביבה עירונית צפופה הביאו לפיתוח כלי חשמלי אוטונומי (אופניים) בעל 3 גלגלים PEV)) המתאים לכאורה לתכלית זו. בסינגפור, למשל, כבר הועלת הצעה לחפור מערכת מנהרות לרכבי משלוחים אוטונומיים. הפיתוח הנוכחי נעשה בעזרת מעבדות שונות במכון MIT שם הוצג הדגם הראשוני, והוא נתמך על ידי מכוני מחקר שונים ובתכנון גם מלגזה תעשייתית אוטונומית.
הכלי מתוכנן לשאת גם אנשים שיוכלו להפעילו חשמלית או עם פדאלים או להסבה לנשיאת משלוחים.

MIT Logistics center, Feb. 2016

 

הנסיגה של חנויות הענק ושל ההפצה המסורתית

בחמש השנים האחרונות נסגרו בארה"ב 24 חנויות או מרכזי קניות ענקיים (Malls) ועוד כ-60 על סף סגירה או הסבה לשימושים אחרים.on line.80

גורמים לכך בעיקר התרחבות הסחר האלקטרוני והשיווק הרב-ערוצי, וגם טיפוסי הפצה חדשים של קמעונאים, למשל, ושל ספקי TPL.
הסחר האלקטרוני מביא לגידול בצורך לחלל לוגיסטי, פי-שלוש ויותר מזה של מבני לבנים ואבן, כך לפי חברת Prologis , בין השאר בגלל הגידול בכמות ה-SKU והצורך במלאים גדולים יותר, הגידול בהחזרי מוצרים, והתרחבות הצורך בטיפול ובמשלוח פרטני-אינדיווידואלי בהזמנות.


לפי צפי מגמות של חברה זו, קמעונאים ינסו תחילה להסתגל לדרישות הסחר האלקטרוני, בהתחלה באמצעות רשתות הפצה קיימות ובהמשך דרך אתרים משותפים עם שוכרים נוספים ועם ספקי TPL כדי להקטין עלויות, ולבסוף יקימו אתרים ייעודיים לסחר זה, ואף צפוי שאתרים אלו יקומו בקרבת מרכזי אוכלוסייה ומגורים גדולים (כמובן...).

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

דירוג 10 יצרני מערכות ציוד שינוע הגדולות בשנה החולפת

הגדולות בהיקף מכירות של שנת 2014 הן: Daifuku -  יפן Schaefer - גרמניה Dematic – אטלנטה,ארה"ב Murata Macinery - יפן

זעזועים סיסמיים בשרשרת האספקה

​​יורם בוטניק לקראת סוף שנת 2017, מגיעים איתותים לוהטים כמעט מכל מגזרי שרשרת האספקה בארץ בעקבות מ

אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

  הערך של ניהול מרכזי   זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל   מודל אספקה מרכזית מיושם

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א