בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:

 agile 801

1. יותר פשטות וקלות בבחירה והזמנה של מוצרים בסמארטפונים, ואספקה מהירה לצרכנים.
2. ליבת עסק דיגיטלית כהכרח.
3. התחזקות "האינטרנט של הדברים". צופים שתרומתם הכלכלית תגיע בשנת 2025 ל-11 טריליון! דולרים, ועם זאת נותרו מכשולים בדרך כמו תקנים מחייבים וכן בעיות אבטחה.
4. 'ביג דאטה' תהפוך לחיונית לעסקים, יותר ויותר, בעיקר לניתוח של נטיות לב הצרכנים.
5. בארה"ב כבר מכנים אותם "דור Z" – אותם שנולדו בשנות ה-90 ויהיו בני 30 בשנת 2020. הם יהיו קבוצת הלקוחות הגדולה ביותר ברחבי העולם ויהיו להם הרגלים, צרכים ודרישות שונות משלנו, כולל חוסר סבלנות לפיגור במילוי מיידי של רצונותיהם.
6. הצרכנים רוצים שתהליך התשלום עבור המוצר יהיה פשוט וחסין תקלות. יגדל חלקו של התשלום באמצעות הסמרטפונים והתרחבות השימוש בטכנולוגיה ביומטרית. צופים גם גידול של תשלום באמצעות מעין מסלול עם התקני RFID המאתרים את המוצר ומחייבים את הלקוח אוטומטית.
7. שותפויות בין 'יריבים': קמעונאים רבים יוותרו על 'סודיות' נתוניהם למען תועלת הדדית – משלוחים משותפים הם דוגמה טובה לכך.
8. סמרטפונים חדישים יאיצו את הקשר בין היצרנים והספקים להעדפות הצרכן הסופי ויעניקו לאלו העובדים מול הלקוחות מידע מעודכן על מלאים וגם על העדפות לקוחות.
9. חנויות הענק מתכווצות ונעלמות לטובת תחליפים שונים - קומפקטיים יותר.
10. נראה יותר ויותר אמצעים להגנה מפני 'האקרים', גניבות והונאות בסחר האלקטרוני ובאמצעי התשלום.

Dec 2, 2015 MH&L


משלוח חבילות בסביבה עירונית צפופה

המכשולים הקשים על מסירה מהירה של חבילות בסביבה עירונית צפופה הביאו לפיתוח כלי חשמלי אוטונומי (אופניים) בעל 3 גלגלים PEV)) המתאים לכאורה לתכלית זו. בסינגפור, למשל, כבר הועלת הצעה לחפור מערכת מנהרות לרכבי משלוחים אוטונומיים. הפיתוח הנוכחי נעשה בעזרת מעבדות שונות במכון MIT שם הוצג הדגם הראשוני, והוא נתמך על ידי מכוני מחקר שונים ובתכנון גם מלגזה תעשייתית אוטונומית.
הכלי מתוכנן לשאת גם אנשים שיוכלו להפעילו חשמלית או עם פדאלים או להסבה לנשיאת משלוחים.

MIT Logistics center, Feb. 2016

 

הנסיגה של חנויות הענק ושל ההפצה המסורתית

בחמש השנים האחרונות נסגרו בארה"ב 24 חנויות או מרכזי קניות ענקיים (Malls) ועוד כ-60 על סף סגירה או הסבה לשימושים אחרים.on line.80

גורמים לכך בעיקר התרחבות הסחר האלקטרוני והשיווק הרב-ערוצי, וגם טיפוסי הפצה חדשים של קמעונאים, למשל, ושל ספקי TPL.
הסחר האלקטרוני מביא לגידול בצורך לחלל לוגיסטי, פי-שלוש ויותר מזה של מבני לבנים ואבן, כך לפי חברת Prologis , בין השאר בגלל הגידול בכמות ה-SKU והצורך במלאים גדולים יותר, הגידול בהחזרי מוצרים, והתרחבות הצורך בטיפול ובמשלוח פרטני-אינדיווידואלי בהזמנות.


לפי צפי מגמות של חברה זו, קמעונאים ינסו תחילה להסתגל לדרישות הסחר האלקטרוני, בהתחלה באמצעות רשתות הפצה קיימות ובהמשך דרך אתרים משותפים עם שוכרים נוספים ועם ספקי TPL כדי להקטין עלויות, ולבסוף יקימו אתרים ייעודיים לסחר זה, ואף צפוי שאתרים אלו יקומו בקרבת מרכזי אוכלוסייה ומגורים גדולים (כמובן...).