Get Adobe Flash player

זה ייגמר בבכי...

​יורם בוטניק;
 
 בחודש שעבר דיווחנו באתר זה את הידיעה שכניסת אמזון לשוק חלוקה המזון הטרי ומוצרי המכולת בלונדון מסעירה את השוק שם, בו מתחרות בין השאר טסקו, סיינטברי, אסדה ועוד. מנוי חודשי ניסיוני לשירות כזה באמזון עולה כ-7 יורו.
והנה, בדיווח מעניין מחודש זה אנו מוצאים כי מומחה בעל שם וניסיון מעשי רב בתחום הלוגיסטיקה בבריטניה מזהיר את הקמעונאים ואת התעשייה כולה מפני "ציפיות  לא ריאליות" של צרכני ההזמנות המקוונות האופייני לסחר האלקטרוני. הללו מצפים כמובן למילוי מלא ומהיר של הזמנותיהם בעלות הנמוכה ביותר, ואילו הקמעונאים מצדם, ועוד יותר ספקי  TPL שחדרו לתחום תוך תחרות עזה במחיר, עלולים למצוא עצמם מול שוקת שבורה (וכבר היו דברים מעולם, גם בישראל).
בתחום התחרותי הזה מתעלמים לעתים מן העלות – אפילו המינימלית - הכרוכה בערוץ שיווק זה. "הגידול בנפח הפעילות לא יכסה על כך" הוא מזהיר את אלו המשלים עצמם כי בעתיד זה ישתלם. לדעתו התעשייה לא יצרה עדיין מודל כלכלי אמין לתופעה שבה האחסון,  האיסוף, האריזה והמסירה ללקוח,  כולל טיפול בהחזרות – אכן יוכל להתקיים כלכלית.
"רבים התפתו להציע יותר (הטבות) עבור פחות (עלות)", הוא מזהיר גם את ספקי הה-TPL שם, שכמה מהם הפכו למה שהוא מכנה באירוניה busy fools, והאמיצים שבהם ייאלצו יום אחד להשית את העלות הנוספת על הצרכן.

בישראל התחום עדיין בחיתוליו בהשוואה לעולם אבל כבר רואים לא מעט רכבי הפצה של רשתות המזון הגדולות ברחובות הערים.
בבדיקה אקראית ברשת מצאנו כי השירות עד הבית בשופרסל  עומד על 30 ש' בקנייה של עד 750 ש', ובקנייה של מעל 750 ש' זה יורדל-10 ש' (משלוח או איסוף עצמי).
ברשת שקמה של רמי עלות משלוח דומה (29.90) – ללא סכום מינימום להזמנה.
ברשת מגה,התנאי למשלוח הוא הזמנת מינימום בשווי 180 ש'.
ברשת "חצי חינם", 23 ש' עבור הזמנה בשווי 600 ש' מינימום.​
והנה, כבר היום אנו קוראים בעיתון שרשת סיטון לאספקת מוצרי מזון וצריכה יבשים סגרה את האתר שלה לאחר הפסדים ותחרות קשה מול הרשתות הגדולות. "כל משלוח עולה לאתר 50 שקלים" מצוטט שם מומחה וברור שהמודל הכלכלי היה שגוי.

האם מחירים אלו יישמרו גם בעתיד?


.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

מוצרים מתכלים – לדחוף או למשוך

 חוקר צרפתי, טום מק'נמארה, מנסה לבחון איזו שיטה בתחום של מוצרים מתכלים יעילה יותר – דחיפה או מש

אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

  הערך של ניהול מרכזי   זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל   מודל אספקה מרכזית מיושם

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה "אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספק

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה