Get Adobe Flash player

זה ייגמר בבכי...

​יורם בוטניק;
 
 בחודש שעבר דיווחנו באתר זה את הידיעה שכניסת אמזון לשוק חלוקה המזון הטרי ומוצרי המכולת בלונדון מסעירה את השוק שם, בו מתחרות בין השאר טסקו, סיינטברי, אסדה ועוד. מנוי חודשי ניסיוני לשירות כזה באמזון עולה כ-7 יורו.
והנה, בדיווח מעניין מחודש זה אנו מוצאים כי מומחה בעל שם וניסיון מעשי רב בתחום הלוגיסטיקה בבריטניה מזהיר את הקמעונאים ואת התעשייה כולה מפני "ציפיות  לא ריאליות" של צרכני ההזמנות המקוונות האופייני לסחר האלקטרוני. הללו מצפים כמובן למילוי מלא ומהיר של הזמנותיהם בעלות הנמוכה ביותר, ואילו הקמעונאים מצדם, ועוד יותר ספקי  TPL שחדרו לתחום תוך תחרות עזה במחיר, עלולים למצוא עצמם מול שוקת שבורה (וכבר היו דברים מעולם, גם בישראל).
בתחום התחרותי הזה מתעלמים לעתים מן העלות – אפילו המינימלית - הכרוכה בערוץ שיווק זה. "הגידול בנפח הפעילות לא יכסה על כך" הוא מזהיר את אלו המשלים עצמם כי בעתיד זה ישתלם. לדעתו התעשייה לא יצרה עדיין מודל כלכלי אמין לתופעה שבה האחסון,  האיסוף, האריזה והמסירה ללקוח,  כולל טיפול בהחזרות – אכן יוכל להתקיים כלכלית.
"רבים התפתו להציע יותר (הטבות) עבור פחות (עלות)", הוא מזהיר גם את ספקי הה-TPL שם, שכמה מהם הפכו למה שהוא מכנה באירוניה busy fools, והאמיצים שבהם ייאלצו יום אחד להשית את העלות הנוספת על הצרכן.

בישראל התחום עדיין בחיתוליו בהשוואה לעולם אבל כבר רואים לא מעט רכבי הפצה של רשתות המזון הגדולות ברחובות הערים.
בבדיקה אקראית ברשת מצאנו כי השירות עד הבית בשופרסל  עומד על 30 ש' בקנייה של עד 750 ש', ובקנייה של מעל 750 ש' זה יורדל-10 ש' (משלוח או איסוף עצמי).
ברשת שקמה של רמי עלות משלוח דומה (29.90) – ללא סכום מינימום להזמנה.
ברשת מגה,התנאי למשלוח הוא הזמנת מינימום בשווי 180 ש'.
ברשת "חצי חינם", 23 ש' עבור הזמנה בשווי 600 ש' מינימום.​
והנה, כבר היום אנו קוראים בעיתון שרשת סיטון לאספקת מוצרי מזון וצריכה יבשים סגרה את האתר שלה לאחר הפסדים ותחרות קשה מול הרשתות הגדולות. "כל משלוח עולה לאתר 50 שקלים" מצוטט שם מומחה וברור שהמודל הכלכלי היה שגוי.

האם מחירים אלו יישמרו גם בעתיד?


.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

בעולם הקמעונאות – אתגרי דור ה-Z

הפדרציה הלאומית לסחר קמעונאי בארה"ב מפרסמת 10 תחזיות לצפוי לנו בתחום זה בשנה הקרובה:   1. יות

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר ל

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה