Get Adobe Flash player

זה ייגמר בבכי...

​יורם בוטניק;
 
 בחודש שעבר דיווחנו באתר זה את הידיעה שכניסת אמזון לשוק חלוקה המזון הטרי ומוצרי המכולת בלונדון מסעירה את השוק שם, בו מתחרות בין השאר טסקו, סיינטברי, אסדה ועוד. מנוי חודשי ניסיוני לשירות כזה באמזון עולה כ-7 יורו.
והנה, בדיווח מעניין מחודש זה אנו מוצאים כי מומחה בעל שם וניסיון מעשי רב בתחום הלוגיסטיקה בבריטניה מזהיר את הקמעונאים ואת התעשייה כולה מפני "ציפיות  לא ריאליות" של צרכני ההזמנות המקוונות האופייני לסחר האלקטרוני. הללו מצפים כמובן למילוי מלא ומהיר של הזמנותיהם בעלות הנמוכה ביותר, ואילו הקמעונאים מצדם, ועוד יותר ספקי  TPL שחדרו לתחום תוך תחרות עזה במחיר, עלולים למצוא עצמם מול שוקת שבורה (וכבר היו דברים מעולם, גם בישראל).
בתחום התחרותי הזה מתעלמים לעתים מן העלות – אפילו המינימלית - הכרוכה בערוץ שיווק זה. "הגידול בנפח הפעילות לא יכסה על כך" הוא מזהיר את אלו המשלים עצמם כי בעתיד זה ישתלם. לדעתו התעשייה לא יצרה עדיין מודל כלכלי אמין לתופעה שבה האחסון,  האיסוף, האריזה והמסירה ללקוח,  כולל טיפול בהחזרות – אכן יוכל להתקיים כלכלית.
"רבים התפתו להציע יותר (הטבות) עבור פחות (עלות)", הוא מזהיר גם את ספקי הה-TPL שם, שכמה מהם הפכו למה שהוא מכנה באירוניה busy fools, והאמיצים שבהם ייאלצו יום אחד להשית את העלות הנוספת על הצרכן.

בישראל התחום עדיין בחיתוליו בהשוואה לעולם אבל כבר רואים לא מעט רכבי הפצה של רשתות המזון הגדולות ברחובות הערים.
בבדיקה אקראית ברשת מצאנו כי השירות עד הבית בשופרסל  עומד על 30 ש' בקנייה של עד 750 ש', ובקנייה של מעל 750 ש' זה יורדל-10 ש' (משלוח או איסוף עצמי).
ברשת שקמה של רמי עלות משלוח דומה (29.90) – ללא סכום מינימום להזמנה.
ברשת מגה,התנאי למשלוח הוא הזמנת מינימום בשווי 180 ש'.
ברשת "חצי חינם", 23 ש' עבור הזמנה בשווי 600 ש' מינימום.​
והנה, כבר היום אנו קוראים בעיתון שרשת סיטון לאספקת מוצרי מזון וצריכה יבשים סגרה את האתר שלה לאחר הפסדים ותחרות קשה מול הרשתות הגדולות. "כל משלוח עולה לאתר 50 שקלים" מצוטט שם מומחה וברור שהמודל הכלכלי היה שגוי.

האם מחירים אלו יישמרו גם בעתיד?


.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

סחר אלקטרוני – תנאים להצלחה

  צרכנים בארה"ב הוציאו 56.1 מיליארד דולר על רכש דרך אתרים אלקטרוניים ברבע הראשון של השנה, ובמכיר

"בולמי זעזועים" בשרשרת האספקה

"בולמי זעזועים" בניהול שרשרת האספקה בעקבות מאמר של שני יועצים בכירים בחברת הייעוץ ACCENTURE בעולם העסק

לעשות יותר עם מה שיש

        בהרצאה מלווה במצגת בפני באי הכנס השנתי של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה אמר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר