Get Adobe Flash player

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה,
בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגיסטיקה וכלכלה אונ' בר אילן.
 

 
בחודש יולי 2016 השלימה קריית ההדרכה את השלב האחרון בתהליך האכלוס, לאחר קליטת הבה"ד השביעי (בה"ד 20), ועברה לתפוסה מלאה, מעל 9,000 חיילים ב–120 הכשרות שונות בכל נקודת זמן, למגוון מקצועות תומכי הלחימה של צה"ל.
  
קצת היסטוריה: בשנים 2003-2005 הוקמו וועדות צה"ליות בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה והוקמה מנהלת צבאית להובלת הפרויקט.
בשנים 2007 – 2008 גיבש המטה הכללי תפישה "חדשנית" ע"י  שיתוף  הסקטור האזרחי והצבאי שעיקרה זכיין מתכנן, מממן, בונה את הקרייה, ומתפעל חלק מהשירותים של הפרויקט לאורך תקופת הזיכיון (25 שנה), ע"י הפרטה של שירותים בהם יש לסקטור האזרחי יתרון.
 
האתגר הלוגיסטי:
 המענה הלוגיסטי הנדרש לאלפי חיילים בו זמנית (בשיא מעל 9000 חיילים), שרובם מתחלפים מידי מספר שבועות בגמר ההכשרה, התבסס על הפעלת הזכיין על חלק מהשירותים, תוך פיקוח וניהול צבאי למימוש השירות:
·        הסעדה - הזנת אלפי סועדים בכל ארוחה
·        מגורים לסגל וחניכים
·        אחזקת תשתיות – 120 מבנים
·        אחסנה וניהול מלאי
·        אחזקת מאות כלי רכב בדרג א' ו- ב'
·        תפעול תחנת דלק
·        ניקיון וגינון

בחלק המשלים למענה הלוגיסטי, מענה צבאי מלא בצורה ריכוזית:
·        עיתוד מלאי
·        רפואה ראשונית (מעל 6,000 מפגשי רופא בכל חודש)
·        שירות רפואת מומחים
·        בית מרקחת –מעל 6,500 תרופות בחודש
·        מענה מלא בתחום בריאות הנפש
·        הפעלת שלוחות של המרפאה בתוך בסיסי ההדרכה
·        ניפוק, אחסון ואחזקת כלי הנשק, האופטיקה והתחמושת
·        אחזקת הרק"מ - טנקים, צמ"ה ונגמ"ש (עשרות כלים)
·        מערך הסעות לכלל יחידות צה"ל בדרום בימי א' מ -19 נקודות איסוף בארץ (מחצור הגלילית בצפון ועד באר שבע בדרום) ע"ב 180 קווי אוטובוסים ישירים.
·        תמיכה שוטפת באמצעים הנלווים להכשרות המתקיימות הן בגבולות הקריה והן בשטחי האימונים מחוצה לה.

 בקרה
כדי להבטיח את איכות השירות המתקבל באמצעות הזכיין נקבע מנגנון המאפשר ביצוע בקרה אחר איכות השירות באמצעות מדדי תפוקה ומדדי תשומה ברורים שהוגדרו ומנגנון פיצויים מוסכמים בהתאם לחומרת הסטייה מהשירות שנקבע (הפעלת הפיצויים באמצעות יחידת הפיקוח של משרד הביטחון).
בעלי התפקיד הוכשרו ונבנו עבורם מנגנונים, באמצעות נהלי עבודה, רשימות תיוג ובקרה שוטפת יומיומית, דיווח ובקרה אחר מוקד תקלות ייעודי שנבנה לצורך איסוף התקלות והטיפול בהם, ניתוח גרף ההכשרות בהיבט המענה הלוגיסטי הנדרש כדי לממשו, ניתוח דוחות ותקלות ממערכת המידע לניהול קריית ההדרכה במוקדי השירות כגון: המטבח, מרכז הטיפולים לאחזקה, המחסנים, המטווחים, המגורים ושאר השירותים הלוגיסטיים.
  
להלן נתמקד בשני תהליכים מרכזיים בתרבות הארגונית החדשה:
 1.     תהליך הקליטה "הרכה" הלוגיסטית של חניכי וסגל קריית ההדרכה (יכולת לקלוט 1500 חיילים/חניכים ביום נתון ) היווה מודל "חדשני" ליישום ההפעלה המשותפת בין הזכיין לצבא, בה סוכם על קליטת החייל במגורים (קיימים כ- 1500 חדרי לינה  שווה ערך ל- 4 מלונות גדולים) לאחר ששובץ במערכת ניהול קריית ההדרכה, פריסת כלל הציוד עליו חתום החייל על מיטתו והחתמתו על הציוד. לתהליך נקבעו נורמות שרות על פיהן הזכיין נדרש לסיים את תהליך ההחתמה כך שהזמן המצטבר לקליטת כל מסגרת לא יעלה על שתי  דקות בממוצע לחייל ממועד תחילת תהליך הקליטה ועד סיום החתמת כלל חניכי הקורס על הציוד.. מימוש התהליך הוריד בצורה משמעותית את זמני הקליטה הלוגיסטית שהיו נהוגים עד כה בבה"דים ממספר שעות ל- 9 דקות מקצה לקצה למסגרת קורס.
 
2.     תהליך דרישת האמצעים לביצוע משימה הדרכתית או אירועים כטקסים מתבסס על הזרמת דרישת האמצעים ע"י הבה"דים למערכת ניהול קריית ההדרכה (140 הכשרות בכל נקודת זמן), בדיקת הדרישה ע"י בעלי התפקידים הרלוונטיים שאכן תואמת את דרישות ההכשרה והמדיניות של קריית ההדרכה, אישורה, ובקרה אחר הזכיין להכנת הדרישה וסיפוק כלל האמצעים שאושרו לנקודות ההפצה השונות, בין אם זה לכיתות ההדרכה, למשרדי מטה הבה"ד, למטווחים, לשטח, למגורים או לכל נקודה אחרת כפי שתואמה ע"י הגורמים הלוגיסטיים. לביצוע התהליך מופעל מנגנון תיאום שבועי בשיתוף הבה"דים והזכיין ומתבצעת בקרה שוטפת אחר המימוש.
  
בהביטנו היום, חודשיים לאחר קליטת כלל הבה"דים באופן מלא, על תמיכת כלל ההכשרות (כ- 150 קורסים בכל נקודת זמן), אנו בהחלט יכולים להביט לאחור ולציין בגאווה כי פרויקט קריית ההדרכה בכלל והמענה הלוגיסטי בו בפרט, הם הצלחה בכל קנה מידה
 
.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

כניסת אמזון מסעירה את שוק חלוקת המזון הטרי ומוצרי המכולת בלונדון

הצטרפות אמזון לשוק זה במרכז ומזרח לונדון מסעירה את שאר השחקנים הגדולים בתחום, ביניהם: טסקו, סיינטבר

מונחי שרשרת האספקה

מתוךאתר ERP בישראל   Availability - זמינות הסבירות שהמערכת הנה תפעולית כאשר נדרשת לבצע את תפקידה. הערך

החידושים שיובילו את שרשרת האספקה

יורם בוטניק    דו"ח של גארטנר מציין 9 טכנולוגיות ואסטרטגיות שיובילו את שרשרות אספקה כבר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

סיפורי פרוייקטים

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת