Get Adobe Flash player

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה,
בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגיסטיקה וכלכלה אונ' בר אילן.
 

 
בחודש יולי 2016 השלימה קריית ההדרכה את השלב האחרון בתהליך האכלוס, לאחר קליטת הבה"ד השביעי (בה"ד 20), ועברה לתפוסה מלאה, מעל 9,000 חיילים ב–120 הכשרות שונות בכל נקודת זמן, למגוון מקצועות תומכי הלחימה של צה"ל.
  
קצת היסטוריה: בשנים 2003-2005 הוקמו וועדות צה"ליות בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה והוקמה מנהלת צבאית להובלת הפרויקט.
בשנים 2007 – 2008 גיבש המטה הכללי תפישה "חדשנית" ע"י  שיתוף  הסקטור האזרחי והצבאי שעיקרה זכיין מתכנן, מממן, בונה את הקרייה, ומתפעל חלק מהשירותים של הפרויקט לאורך תקופת הזיכיון (25 שנה), ע"י הפרטה של שירותים בהם יש לסקטור האזרחי יתרון.
 
האתגר הלוגיסטי:
 המענה הלוגיסטי הנדרש לאלפי חיילים בו זמנית (בשיא מעל 9000 חיילים), שרובם מתחלפים מידי מספר שבועות בגמר ההכשרה, התבסס על הפעלת הזכיין על חלק מהשירותים, תוך פיקוח וניהול צבאי למימוש השירות:
·        הסעדה - הזנת אלפי סועדים בכל ארוחה
·        מגורים לסגל וחניכים
·        אחזקת תשתיות – 120 מבנים
·        אחסנה וניהול מלאי
·        אחזקת מאות כלי רכב בדרג א' ו- ב'
·        תפעול תחנת דלק
·        ניקיון וגינון

בחלק המשלים למענה הלוגיסטי, מענה צבאי מלא בצורה ריכוזית:
·        עיתוד מלאי
·        רפואה ראשונית (מעל 6,000 מפגשי רופא בכל חודש)
·        שירות רפואת מומחים
·        בית מרקחת –מעל 6,500 תרופות בחודש
·        מענה מלא בתחום בריאות הנפש
·        הפעלת שלוחות של המרפאה בתוך בסיסי ההדרכה
·        ניפוק, אחסון ואחזקת כלי הנשק, האופטיקה והתחמושת
·        אחזקת הרק"מ - טנקים, צמ"ה ונגמ"ש (עשרות כלים)
·        מערך הסעות לכלל יחידות צה"ל בדרום בימי א' מ -19 נקודות איסוף בארץ (מחצור הגלילית בצפון ועד באר שבע בדרום) ע"ב 180 קווי אוטובוסים ישירים.
·        תמיכה שוטפת באמצעים הנלווים להכשרות המתקיימות הן בגבולות הקריה והן בשטחי האימונים מחוצה לה.

 בקרה
כדי להבטיח את איכות השירות המתקבל באמצעות הזכיין נקבע מנגנון המאפשר ביצוע בקרה אחר איכות השירות באמצעות מדדי תפוקה ומדדי תשומה ברורים שהוגדרו ומנגנון פיצויים מוסכמים בהתאם לחומרת הסטייה מהשירות שנקבע (הפעלת הפיצויים באמצעות יחידת הפיקוח של משרד הביטחון).
בעלי התפקיד הוכשרו ונבנו עבורם מנגנונים, באמצעות נהלי עבודה, רשימות תיוג ובקרה שוטפת יומיומית, דיווח ובקרה אחר מוקד תקלות ייעודי שנבנה לצורך איסוף התקלות והטיפול בהם, ניתוח גרף ההכשרות בהיבט המענה הלוגיסטי הנדרש כדי לממשו, ניתוח דוחות ותקלות ממערכת המידע לניהול קריית ההדרכה במוקדי השירות כגון: המטבח, מרכז הטיפולים לאחזקה, המחסנים, המטווחים, המגורים ושאר השירותים הלוגיסטיים.
  
להלן נתמקד בשני תהליכים מרכזיים בתרבות הארגונית החדשה:
 1.     תהליך הקליטה "הרכה" הלוגיסטית של חניכי וסגל קריית ההדרכה (יכולת לקלוט 1500 חיילים/חניכים ביום נתון ) היווה מודל "חדשני" ליישום ההפעלה המשותפת בין הזכיין לצבא, בה סוכם על קליטת החייל במגורים (קיימים כ- 1500 חדרי לינה  שווה ערך ל- 4 מלונות גדולים) לאחר ששובץ במערכת ניהול קריית ההדרכה, פריסת כלל הציוד עליו חתום החייל על מיטתו והחתמתו על הציוד. לתהליך נקבעו נורמות שרות על פיהן הזכיין נדרש לסיים את תהליך ההחתמה כך שהזמן המצטבר לקליטת כל מסגרת לא יעלה על שתי  דקות בממוצע לחייל ממועד תחילת תהליך הקליטה ועד סיום החתמת כלל חניכי הקורס על הציוד.. מימוש התהליך הוריד בצורה משמעותית את זמני הקליטה הלוגיסטית שהיו נהוגים עד כה בבה"דים ממספר שעות ל- 9 דקות מקצה לקצה למסגרת קורס.
 
2.     תהליך דרישת האמצעים לביצוע משימה הדרכתית או אירועים כטקסים מתבסס על הזרמת דרישת האמצעים ע"י הבה"דים למערכת ניהול קריית ההדרכה (140 הכשרות בכל נקודת זמן), בדיקת הדרישה ע"י בעלי התפקידים הרלוונטיים שאכן תואמת את דרישות ההכשרה והמדיניות של קריית ההדרכה, אישורה, ובקרה אחר הזכיין להכנת הדרישה וסיפוק כלל האמצעים שאושרו לנקודות ההפצה השונות, בין אם זה לכיתות ההדרכה, למשרדי מטה הבה"ד, למטווחים, לשטח, למגורים או לכל נקודה אחרת כפי שתואמה ע"י הגורמים הלוגיסטיים. לביצוע התהליך מופעל מנגנון תיאום שבועי בשיתוף הבה"דים והזכיין ומתבצעת בקרה שוטפת אחר המימוש.
  
בהביטנו היום, חודשיים לאחר קליטת כלל הבה"דים באופן מלא, על תמיכת כלל ההכשרות (כ- 150 קורסים בכל נקודת זמן), אנו בהחלט יכולים להביט לאחור ולציין בגאווה כי פרויקט קריית ההדרכה בכלל והמענה הלוגיסטי בו בפרט, הם הצלחה בכל קנה מידה
 
.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

מלגזות

שינויים מעטים בדירוג יצרני המלגזות העולמי

על פי הדירוג האחרון של MMH ממשיכה טויוטה להוביל את טבלת מובילי הדירוג, עם הכנסות של 8.563 מיליארד דולר,

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

בשרשרת האספקה

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג ר

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

שרשרת אספקה – 6 תובנות

 ירון נחמנה, יועץ בכיר לשרשרת אספקה, חברת ISCS    סקר שרשרת האספקה הגלובלי השנתי של חברת PwC אשר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

אותות אזהרה לחברת החשמל

  על אחסון ואגירת חשמל במצברים יורם בוטניק בעקבות עבודת מחקר של חברת מק'נזי בנושא, יוני 2017 לד

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א