Get Adobe Flash player

בשרשרת האספקה

הקמעונאי הופך למרכז הפצה

טכנולוגיית תאי אחסון אישיים E comerce (lockers) מקדמת את

השימוש במגמת 'הקלד וקח' (click and collect) הנפוצה יותר ויותר בעולם בסחר הקמעונאי
האלקטרוני. הוא מאפשר לצרכן להזמין מוצרים בכל דרך שיבחר, לאסוף אותם באתר לפי
בחירתו – בחנות, בבית, או בתא אחסון אישי במיקום בו בחר – והאפשרויות המוצעות כיום
רבות (כולל למשל לרגלי מגדלי דירות).

מדובר בתאי אחסון אוטומטיים מהירים ונוחים, כך שאתר הקמעונאי הופך למעשה למרכז
הפצה של הזמנות מקוונות.

 

 

 

ובישראל? היקף הקניות באינטרנט בארץ נעpick cart.shufersal.240
בין 3 ל-4 אחוזים ממחזור המכירות של הרשתות, עדיין נמוך בשיעור ניכר מן המקובל
במדינות המפותחות, כותב חיים פלטנר בכתבה במגזין "מזון". בגרמניה, למשל,
היקף המכירות באינטרנט הוא כ-13% מן המכירות הקמעונאיות ובאנגליה היקף המכירות
המקוונות מגיע לכדי 20% מכלל המכירות. הקניות המקוונות אצלנו הן במגמת עלייה.

תפעול המערכת של אתר מכירות
באינטרנט ואחזקתו השוטפת אינם דברים של מה בכך, כותב פלטנר. "זוהי
מערכת הכוללת עשרות אלפי מספרי פריטים וקודים" - אומר עמוס ברוך, שניהל בעבר
את שרות המשלוחים של רשת שופרסל ומעורה היטב בתחום. "זו מערכת המשולה לנושאת
מטוסים גדולה שצריך כל פעם להטותה ימינה ושמאלה, כדי לענות על דרישות הלקוחות.
צריך להיות כל הזמן עם היד על המצפן".

אחת הבעיות הקשות שמאפיינת תחום זה הוא מחסור במוצרים המיועדים למשלוח.
"אם בבוקר - אומר עמוס - מזמינים במפתיע כמות גדולה של מוצר מסוים
למשלוח הביתה, ואינך יודע שבינתיים לקוחות בסניף כבר קנו מחצית מן הכמות -
אתה אמור להיות בבעיה ואז צריך לתמרן".

נושא נוסף המקשה על התפעול הינו זיהוי מוצרים המיועדים למשלוח ועל כך התגברו
בשופרסל ובעוד רשתות ע"י "עגלת איסוף חכמה" (בתמונה משמאל). זו מאפשרת לאוספים
לסרוק את קוד המוצר ו/או לשקול פריט ולהכניסו מיידית לטאבלט שעל העגלה
ומקושר למחשב המרכזי באמצעות WIFI. המערך הזה מאפשר איסוף מהיר ומדויק של הפריטים שהוזמנו ולמעשה נחסכות כאן מרבית התקלות הצפויות בדרך כלל בנקודות האיסוף והמשלוח.

 אגב, ב'ידיעות אחרונות' נמסר השבוע שרמי לוי משיק מרלו"ג ייעודי בבני
ברק עבור הזמנת לקוחות דרך האינטרנט, בנפרד מחנויות הרשת הרגילות. לביצוע ההזמנות
לבית הלקוח הוקם צי משאיות משלוחים ועובדים מקושרים היטב (של רמי לוי ולא של קבלן הובלות).

נראה שזהו חידוש מעניין – מול הקונספט המקובל שבו חנויות הרשת מספקות גם הזמנות
מקוונות.

הצעד המתבקש הבא הוא אפוא פריסת תאי אחסון עבור לקוחות במקום בו הם בוחרים –
כפי שנעשה כבר בחו"ל, ללא צורך להגיע פיסית עד דירת הלקוח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

הביאו כסף אבל נכשלו בתפעול

יורם בוטניק



meida knassim.80בוועידה ה-6 לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה של "מידע כנסים" בכפר המכביה השתתפו רבים
שהאזינו לדוברים, סובבו בין דוכני המציגים, ונהנו מכיבוד מגוון. בין המציגים בלטו ספקי המלגזות של קידמה ושל טויוטה.

 

 

 

panel1.640

 



בפאנל על מעבר אפשרי מ-3PL ל-4PL  השתתפו: המנחה, יצחק דנה,
מנכ"ל AGS, רועי שלזינגר, מנכ"ל קבוצת
שלזינגר, איתי יעקובי, סמנכ"ל שירותים לוגיסטיים ב-UPS, ודדו מסיקה, מנכ"ל ובעלים
של קבוצת טבת שירותים לוגיסטיים – שאת עיקרי דבריו בחרנו להביא לפניכם.

דדו מסיקה (מושבניק במקור) סיפר בפאנל כי טבת הוקמה פני כ-20 שנה והיום היא מעסיקה dudumesika.180
יותר מ-300 עובדים, לאחר שהתנסו בכל ההתפתחויות וקפיצות המדרגה שעבר ענף הלוגיסטיקה
בארץ בכלל והשירותים הלוגיסטיים – ברמות מעורבות שונות – מאז ועד היום, כעת הסחר
האלקטרוני כבר נושף בעורפם. לדעתו, אגב, אין כיום בישראל חברה שיודעת להפעיל היטב
סחר אלקטרוני, ונדרשות לכך תשתיות שונות ומשאבים בסדרי גודל שונים.

"היום TPL זה כבר לא רק מחסן" הוא אומר, זה כל מה שהלקוח רוצה ומאמין
שאנחנו נעשה טוב יותר, אפילו ניהול קשרי לקוחות (עם מחסן חלפים נדרשים).
למנכ"ל הלקוח פשוט כדאי להתמקד רק בליבת העסק שלו. אנחנו משקיעים ומביאים
המון ידע בתחום, עם חטיבות הנדסה ומחשוב שמשקיעה מיליונים במערכות מידע. הודות
להתמחות שלנו, לגמישות התפעולית (בפסח למשל סיפקנו עבור חברה מסוימת 3 מיליון
פריטים תוך שבועיים) הלקוח מקבל יותר, וכך אנו מסוגלים להיות יעילים מאד, זולים,
וגם להרוויח. עומת זאת לחברות TPL קטנות ובינוניות, הוא
מוסיף, לא בהכרח ישקיעו במערכות מידע והנדסה כאלו.

בשנים האחרונות ראינו שהוקמו בארץ המון מרלו"גים חדשים, 'כפטריות
אחר הגשם', היו הרבה משקיעים עם כסף שנמשכו לנדל"ן לוגיסטי – אבל נכשלו
בתפעולם והפסידו. "ראיתי הרבה קטסטרופות" הוא אומר, הם לא יודעים לנהל
ולתפעל את המרלו"גים הללו וכאן אנו נכנסים לתמונה ומציעים את הפתרון המיטבי.
כי יש לנו את יכולת האינטגרציה בין כל תחומי הידע הנדרשים (לדעתו הדבר מזכיר את מה
שהציעה בזמנו חברת פתאל למשקיעים בבתי מלון)
.

מגמה שמתרחבת כיום היא של מסירת הניהול הלוגיסטי גם בתוך המפעלים (גם שירותי ייצור
מובהקים בתוך המפעלים) לספק לוגיסטי, כולל  ניהול חומר וניהול הערך,
המכונה: On-site logistics. ולעתים אנו מנהלים שם את כל שרשרת האספקה
של המפעל.

 

קבוצת טבת מטמיעה כעת מערכת מחשוב ארגוני SBO של SAP ומערכת ייעודית לחיוב לקוחות (billing), מסר על כך אלי יצחקוב, סמנכ"ל שרשרת האספקה בקבוצה. המודולים שטבת בחרה ליישם הם כספים, רכש, ניהול קשרי לקוחות, משאבי אנוש, שירות וציוד. המודול מבוסס על נתוני מערת ניהול המחסן ועל מסכי קליטה ייעודיים שנבנו ב-SBO.



נראו בכנס

still hybrid.180toyota180

מלגזת טויוטה, נדירה באירוע שיווקי, משמאל היברידית של STILL 


 

 

avital 180

 

dana180נוכח הזינוק המדהים של מכירת חשמליות של סטיל באפריל, אומר לנו אביטל גרומן: מדובר על לקוחות רבים ממגזרים שונים – מזון,
משקאות, TPL, ממשלתי ועוד רבים וטובים ושיודעים להעריך
את איכויות המותג שלנו ואת רמת השירות, הניסיון והידע המצטברים. לשמחתנו הדברים מתורגמים כמובן להיקף מכירות היפה.

אני חייב לציין שמעבר למכירת החשמליות ביצענו מהלך עצום בקידום
מלגזות הדיזל – היברידי של STILL, זה לא מובן מאליו
למכור מלגזת פרמיום שאמנם יקרה יותר ממלגזת דיזל סטנדרטית אבל מביאה ערך עצום בתחום צריכת הדלק, זיהום אוויר, הנדסת אנוש ועוד.

הדברים באו לידי ביטוי במכירות 2014 ויבואו לידי ביטוי גם השנה.


מסתבר שהלקוח הישראלי יודע להעריך את האיכויות הנוספות ולשלם קצת יותר מתוך ידיעה
שיקבל את החזר ההשקעה עם צריכת דלק פנטסטית ואיכויות נהיגה והפעלה מהמתקדמות בעולם.
נודע לנו שחברת שופרסל בחרה בציוד של קידמה למרלו"ג החדש שלה שייחנך בעוד מספר חודשים. 


אביטל גרומן, קידמה, משמאל: איציק דנה AGS

 

 

 

 

 

still.240מימין עוד סטיל, משמאל: ראובן קינן
Reuven.180

 

 

 

דירוג 10 יצרני מערכות ציוד שינוע הגדולות בשנה החולפת

הגדולות בהיקף מכירות של שנת 2014 הן:

Daifuku logo

Daifuku -  יפן

Schaefer - גרמניה

Dematic – אטלנטה,
ארה"ב

Murata Macinery - יפן

Vanderlande Industsries B.V. - הולנד

Mecalux – ברצלונה,
ספרד

Baumer group - גרמניה

Fives - צרפת

Swisslog AG - שוויצריה

Intelligrated –
ארה"ב

הטכנולוגיות שיעצבו את עתיד ניהול שרשרת האספקה

ביג דאטה ואנליטקס: כוללות את המאמצים לאתר נתונים שאינם זמינים בדרך כלל, למזג אותם עם נתוניםbig data
קיימים, לנתחם ולהשתמש בהם להשגת מטרות ספציפיות. ובהקשר של שרשרת האספקה: הן
מציגות את התהליכים הנדרשים כדי לאסוף, לחקור, 'לנקות', לשנות, ולהפיק מודל נתונים
- שיגלה מידע מועיל ואף יציע מסקנות לתמיכה בקבלת החלטות (יש דוגמאות מרשימות
מתוכנה לניהול ציי רכב, למשל, או של השוואת ביצועים בין חברות בתחום).

 

ה'אינטרנטיזציה' של דברים: כלומר טכנולוגיית החיישנים ותקשורת נתונים הבנויה כחלק אינטגרלי של מוצרים פיסיים,
ומאפשרת מעקב ובקרה עליהם דרך האינטרנט. במרלו"ג למשל, טכנולוגיה זו תתמוך בתקשורת ותיאום בין מסועים, מתקני אחסון אוטומטיים, מלגזות ועוד. ניתן לדמיין לאיזה רמות הפעלה ניתן להגיע עם קישוריות מלאה של כלל המערכות
הפועלות במרלו"ג.

 

תקשורת ניידת: טאבלטים, סמארטפונים וכל השאר, נראה גידול עצום בהם בשנים האחרונות, תהפוך לפלטפורמה העיקרית להצגת מידע 'מסביב לשעון' למנהלים – במקום מסכי המחשב המשרדי.

 

כישורי העובדים הצעירים: השימוש היום-יומי הרחב בכל העולם בתקשורת ניידת מקלה מאד על הסתגלות מהירה של
העובדים אליה גם במרלו"גים ובמרכזי ההפצה.

 

רובוטיקה מתקדמת: יכולת ההסתגלות והתגובה הגמישה של רובוטים כיום מאיצה את שילובם במרכזים
הלוגיסטיים – גם בצד עובדים רגילים.

 

רכבים אוטונומיים:
בעלי יכולת לקבל החלטות בתגובה לנעשה בסביבתם (רכבי AGB אינם אוטונומיים, מסלולם מתוכנת מראש. כשהם נתקלים במכשול הם עוצרים ומחכים להסרתו). וזאת בעקבות
הפיתוח המואץ של רכבים אוטונומיים על ידי חברות הרכב הגדולות וגוגל. אין ספק שבשנים הבאות נראה גם מלגזות בעלות אוטונומיה חלקית לפחות – למניעת התנגשויות למשל, ובהמשך השמיים הם הגבול.

 

מקורות אנרגיה חדשים: בתחומים כמו בקרת תאורה, שימוש בפאנלים סולריים, רגנרציה, סוללות ליתיום ותאי דלק
מימני – המחליפים את מצברי העופרת (על תאי הדלק המימני "מאיימת" שנת 2016 שאז צפויה להסתיים התמיכה של הממשל באמריקני בה).

 

DCVELOCITY, JANUARY 2015

 

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

הטמעת מערכת ERP בענף המזון - מניסיונה של פריניר

עמיחי קידר חברת אינטנטיה   הפרויקט כלל את כל המודולים בנושאי התכנון והייצור, השיווק והמכירות, ה

מלגזות

שינויים מעטים בדירוג יצרני המלגזות העולמי

על פי הדירוג האחרון של MMH ממשיכה טויוטה להוביל את טבלת מובילי הדירוג, עם הכנסות של 8.563 מיליארד דולר,

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

בשרשרת האספקה

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיפורי פרוייקטים

ניהול מלאי על ידי ספק – הפתרון של HP Indigo

 הפורום הישראלי לניהול שרשרת האספקה בשיתוף מפעלי ההרכבה והדיו הדיגיטלי של HP אינדיגו בקריית גת א

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות