Get Adobe Flash player

בשרשרת האספקה

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים

 לסיום הכנס התקיים פאנל לדיון בבעיית זמינות המשאב האנושי למרכזים לוגיסטיים ומפעלי ייצור. הוביל והנחה את הפאנל, רם לוי, שותף ומנהל פעילות ישראל בחברת פרוגרמה, השתתפו:
- אורית בנבנישתי, מנכ"ל תיגבור שירותי כוח אדם
- גיל וידוצ'נסקי, מנהל הלוגיסטיקה, קב' ויסוצקי
- מיכאל קולמן, סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה, קב' BEE ויו"ר וועדת לוגיסטיקה בISCMA
- יעקב דגן, מנהל מפעל אסם שדרות.
- אורי קליינר, סמנכ"ל שיווק, יוניטרוניקס .

מסיכום הדברים ניתן היה ללמוד כי המחסור בעובדי מחסן וייצור הולך וגדל בשנתיים האחרונות וצפוי שאף יחמיר – בשל סיבות טובות בכלכלה הישראלית (רמת האבטלה הנמוכה)

לפיכך, לדברי המשתתפים, שילוב אוטומציה במערכים לוגיסטיים ובמערכי ייצור, צפוי להיות מענה רלוונטי יותר ויותר.

----------------------------------------------------------------
עוד מן הכנס:

 אורי קליינר, מנהל שיווק ומכירות, יוניטרוניקס פתרונות אוטומטיים דיבר על "מודל עסקי חכם ליישום אוטומציה במערכות לוגיסטיקה, שמאפייניו הם:

אין מחויבות מסחרית או התקשרות עסקית מחייבת לספקי הציוד.
בחירת ספקי ציוד משותפת עם הלקוח על בסיס איכות ומחיר, תוך שקיפות עסקית מלאה וסיכום מראש על עלות ניהול האינטגרציה.
ניהול כל תהליך יישום האוטומציה באחריות אחת כוללת.
תוכנה ובקרה אחידה המאפשרת שירות מקומי יעיל וגמישות בשינויים והרחבות עתידיות בשוק דינאמי משתנה.

יכולות מולטי-דיסציפלינריות: הנדסה, תוכנה, בקרה, מכניקה, חשמל, ניהול פרויקט ושירות
.

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג רפי מרקמן מצגת מאלפת ממנה בחרנו את הפיקנטיות. דיווח נוסף נביא בהמשך.
המערכת

 רפי מרקמן
מנכ"ל  BDA PROJECTS


שלל סיבות מדוע לא לעשות שינוי

§       כבר שבענו מהבטחות של מערכות מידע

§       שלושת האותיות הללו בלועזית

§       אצלנו עובדים אחרת

§       אנחנו קטנים מדי, גדולים מספיק§       אנחנו מאוד יעילים בתחום הזה

§       אם לא עשיתי את זה קודם יחשבו שאני לא מספיק טוב

§       לא בסדר העדיפות עכשיו

§       אחרי שנסיים את המעבר למרלו"ג החדש

§       חוסר רצון/חשש ממחויבות לתוצאות

§       אין ROI, או צריך להשתדל מאוד כדי להביא אותו

§       ועוד ....

 

 ולעומת זאת, איך לגשת נכון לנושא

1.     איסוף נתוני מצב קיים והשוואה ל-Benchmark ולמצב רצוי

2.     הצגת פערים ופוטנציאל שיפור

3.     איתור Project Sponsor

4.     פירוק שרשרת האספקה למרכיבים ותת תהליכים

5.     ניתוח התפוקות והעלויות של כל אחד ממרכיבי שרשרת האספקה

6.     איתור בעיות השורש

7.     הגדרת יעדים מוסכמים ושיטת מדידה

8.     איתור אילוצים וחסמים

9.     הגדרת מיקום הארגון בגרף חדשנות מול סיכונים

10. דירוג הבעיות בהתאם לערך הצפוי מפתרונם

11. איתור ובחירת פתרונות לבעיות הכי חשובות

12. להתחיל בהוכחת יכולת ובקטן

13. סבבי שיפור לאורך זמן

14. מדידה, מדידה ושוב מדידה

15. שיווק פנימי

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה,
בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגיסטיקה וכלכלה אונ' בר אילן.
 

 
בחודש יולי 2016 השלימה קריית ההדרכה את השלב האחרון בתהליך האכלוס, לאחר קליטת הבה"ד השביעי (בה"ד 20), ועברה לתפוסה מלאה, מעל 9,000 חיילים ב–120 הכשרות שונות בכל נקודת זמן, למגוון מקצועות תומכי הלחימה של צה"ל.
  
קצת היסטוריה: בשנים 2003-2005 הוקמו וועדות צה"ליות בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה והוקמה מנהלת צבאית להובלת הפרויקט.
בשנים 2007 – 2008 גיבש המטה הכללי תפישה "חדשנית" ע"י  שיתוף  הסקטור האזרחי והצבאי שעיקרה זכיין מתכנן, מממן, בונה את הקרייה, ומתפעל חלק מהשירותים של הפרויקט לאורך תקופת הזיכיון (25 שנה), ע"י הפרטה של שירותים בהם יש לסקטור האזרחי יתרון.
 
האתגר הלוגיסטי:
 המענה הלוגיסטי הנדרש לאלפי חיילים בו זמנית (בשיא מעל 9000 חיילים), שרובם מתחלפים מידי מספר שבועות בגמר ההכשרה, התבסס על הפעלת הזכיין על חלק מהשירותים, תוך פיקוח וניהול צבאי למימוש השירות:
·        הסעדה - הזנת אלפי סועדים בכל ארוחה
·        מגורים לסגל וחניכים
·        אחזקת תשתיות – 120 מבנים
·        אחסנה וניהול מלאי
·        אחזקת מאות כלי רכב בדרג א' ו- ב'
·        תפעול תחנת דלק
·        ניקיון וגינון

בחלק המשלים למענה הלוגיסטי, מענה צבאי מלא בצורה ריכוזית:
·        עיתוד מלאי
·        רפואה ראשונית (מעל 6,000 מפגשי רופא בכל חודש)
·        שירות רפואת מומחים
·        בית מרקחת –מעל 6,500 תרופות בחודש
·        מענה מלא בתחום בריאות הנפש
·        הפעלת שלוחות של המרפאה בתוך בסיסי ההדרכה
·        ניפוק, אחסון ואחזקת כלי הנשק, האופטיקה והתחמושת
·        אחזקת הרק"מ - טנקים, צמ"ה ונגמ"ש (עשרות כלים)
·        מערך הסעות לכלל יחידות צה"ל בדרום בימי א' מ -19 נקודות איסוף בארץ (מחצור הגלילית בצפון ועד באר שבע בדרום) ע"ב 180 קווי אוטובוסים ישירים.
·        תמיכה שוטפת באמצעים הנלווים להכשרות המתקיימות הן בגבולות הקריה והן בשטחי האימונים מחוצה לה.

 בקרה
כדי להבטיח את איכות השירות המתקבל באמצעות הזכיין נקבע מנגנון המאפשר ביצוע בקרה אחר איכות השירות באמצעות מדדי תפוקה ומדדי תשומה ברורים שהוגדרו ומנגנון פיצויים מוסכמים בהתאם לחומרת הסטייה מהשירות שנקבע (הפעלת הפיצויים באמצעות יחידת הפיקוח של משרד הביטחון).
בעלי התפקיד הוכשרו ונבנו עבורם מנגנונים, באמצעות נהלי עבודה, רשימות תיוג ובקרה שוטפת יומיומית, דיווח ובקרה אחר מוקד תקלות ייעודי שנבנה לצורך איסוף התקלות והטיפול בהם, ניתוח גרף ההכשרות בהיבט המענה הלוגיסטי הנדרש כדי לממשו, ניתוח דוחות ותקלות ממערכת המידע לניהול קריית ההדרכה במוקדי השירות כגון: המטבח, מרכז הטיפולים לאחזקה, המחסנים, המטווחים, המגורים ושאר השירותים הלוגיסטיים.
  
להלן נתמקד בשני תהליכים מרכזיים בתרבות הארגונית החדשה:
 1.     תהליך הקליטה "הרכה" הלוגיסטית של חניכי וסגל קריית ההדרכה (יכולת לקלוט 1500 חיילים/חניכים ביום נתון ) היווה מודל "חדשני" ליישום ההפעלה המשותפת בין הזכיין לצבא, בה סוכם על קליטת החייל במגורים (קיימים כ- 1500 חדרי לינה  שווה ערך ל- 4 מלונות גדולים) לאחר ששובץ במערכת ניהול קריית ההדרכה, פריסת כלל הציוד עליו חתום החייל על מיטתו והחתמתו על הציוד. לתהליך נקבעו נורמות שרות על פיהן הזכיין נדרש לסיים את תהליך ההחתמה כך שהזמן המצטבר לקליטת כל מסגרת לא יעלה על שתי  דקות בממוצע לחייל ממועד תחילת תהליך הקליטה ועד סיום החתמת כלל חניכי הקורס על הציוד.. מימוש התהליך הוריד בצורה משמעותית את זמני הקליטה הלוגיסטית שהיו נהוגים עד כה בבה"דים ממספר שעות ל- 9 דקות מקצה לקצה למסגרת קורס.
 
2.     תהליך דרישת האמצעים לביצוע משימה הדרכתית או אירועים כטקסים מתבסס על הזרמת דרישת האמצעים ע"י הבה"דים למערכת ניהול קריית ההדרכה (140 הכשרות בכל נקודת זמן), בדיקת הדרישה ע"י בעלי התפקידים הרלוונטיים שאכן תואמת את דרישות ההכשרה והמדיניות של קריית ההדרכה, אישורה, ובקרה אחר הזכיין להכנת הדרישה וסיפוק כלל האמצעים שאושרו לנקודות ההפצה השונות, בין אם זה לכיתות ההדרכה, למשרדי מטה הבה"ד, למטווחים, לשטח, למגורים או לכל נקודה אחרת כפי שתואמה ע"י הגורמים הלוגיסטיים. לביצוע התהליך מופעל מנגנון תיאום שבועי בשיתוף הבה"דים והזכיין ומתבצעת בקרה שוטפת אחר המימוש.
  
בהביטנו היום, חודשיים לאחר קליטת כלל הבה"דים באופן מלא, על תמיכת כלל ההכשרות (כ- 150 קורסים בכל נקודת זמן), אנו בהחלט יכולים להביט לאחור ולציין בגאווה כי פרויקט קריית ההדרכה בכלל והמענה הלוגיסטי בו בפרט, הם הצלחה בכל קנה מידה
 
.

על מרוויחים ומפסידים

על הסדרי תשלום בשרשרת האספקה

"אנו יודעים כיום בדיוק ובכל רגע היכן מצוי פריט כלשהו בשרשרת האספקה אך בתחום הפיננסי לצדדים המעורבים אין מושג היכן מצוי הכסף ומתי הוא אמור להתקבל" אומר מומחה.
תזרים הנתונים הפיננסיים נותר כשהיה לפני 30 שנה, הוא אומר. עסקאות רבות עדיין נעשות במסמכי נייר ותשלומים, לדוגמה, נסמכים על כך בעוד שניתן לבצעם אלקטרונית דרך מערכת ERP  של החברה – ומערכות כאלו מאפשרות היום מגוון של אפשרויות תשלום (למשל קצר או ארוך ימים) בלחיצת כפתור, ויש גם המוסיפים מוסדות פיננסיים מתווכים בין ספקים לרשת, בקיצור, ניתנת אפשרות רבה מאד לגמישות בהסדרי התשלום, על פי הרצוי לצדדים.

120 טריליון! דולר עוברים היום בין עסקים בכל העולם – המלווים ב-170 מיליארד קבלות, מחציתן בנייר, וכתוצאה מכך עדיין לוקח כ-30 יום לקבל אישור סופי לקבלה.


 

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

מלגזות

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

מנועי חשמל מתקדמים למלגזות בהייסטר

הדגם החשמלי   החברה החלה בבדיקת קו חדש של מנועי חשמל מתקדמים המיועדים למלגזות-ענק הפועלות בדר

פרסי העיצוב של IFOY למלגזות מחסן

על דעת שופטי תחרות IFOI לבחירת מלגזת השנה בקטגוריית המרלו"גים נבחרה iGo neo  של STILL, המסוגלת לעקוב

בשרשרת האספקה

ניהול עלויות הובלה – בעולם ובישראל

מאת: שוקו פיק   מהן המגמות בניהול עלויות ההובלה בחלק אחר של העולם, אשר ארצנוהקטנטונת מהווה כחצי

אסטרטגיות לשרשרת אספקה

         מחקרו ההיסטורי של מרשל פישר בנושא הניב מחקרים נוספים המציגים מאז כמה מודלים ל

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים  

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

פרויקט מחשוב רצפת הייצור בפלסן סאסא

הרצל בן ציון מנכ"ל משותף בפסגה ומנחה הפרויקט   פלסן סאסא היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון ואספקת

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,