Get Adobe Flash player

בשרשרת האספקה

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלוגיסטי של החברה ביבנה.

ליימן שליסל מעסיקה כיום כ-500 עובדים והיא בעלת תקן איכות  ISO 9001:2008

במרכז לוגיסטי חדש וממוחשב בשטח של 20,000 מ"ר במרכז הארץ  עם צי של כ- 130 רכבים ממוזגים הנעים אליו וממנו.

המרכז מצויד בתוכנת WMS מערכת אשר תומכת ומשפרת את מכירות החברה ע"י הבטחת רמת מלאי נכונה וטריות מתמדת של המוצרים. 

המשתתפים סיירו במרכז הלוגיסטי של החברה ושמעו מנציגיה מר דני ציקל (מנהל מחסן) וגב' יעל זהבי (מנהלת חטיבת המותגים) על הפעילות.

מנהל התפעול האקדמי של ארגון מנהלי הרכש, ד"ר עדי פוקס, הציג בפניהם מצגת על "IOT בשירות שרשרת האספקה".
 

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים

 לסיום הכנס התקיים פאנל לדיון בבעיית זמינות המשאב האנושי למרכזים לוגיסטיים ומפעלי ייצור. הוביל והנחה את הפאנל, רם לוי, שותף ומנהל פעילות ישראל בחברת פרוגרמה, השתתפו:
- אורית בנבנישתי, מנכ"ל תיגבור שירותי כוח אדם
- גיל וידוצ'נסקי, מנהל הלוגיסטיקה, קב' ויסוצקי
- מיכאל קולמן, סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה, קב' BEE ויו"ר וועדת לוגיסטיקה בISCMA
- יעקב דגן, מנהל מפעל אסם שדרות.
- אורי קליינר, סמנכ"ל שיווק, יוניטרוניקס .

מסיכום הדברים ניתן היה ללמוד כי המחסור בעובדי מחסן וייצור הולך וגדל בשנתיים האחרונות וצפוי שאף יחמיר – בשל סיבות טובות בכלכלה הישראלית (רמת האבטלה הנמוכה)

לפיכך, לדברי המשתתפים, שילוב אוטומציה במערכים לוגיסטיים ובמערכי ייצור, צפוי להיות מענה רלוונטי יותר ויותר.

----------------------------------------------------------------
עוד מן הכנס:

 אורי קליינר, מנהל שיווק ומכירות, יוניטרוניקס פתרונות אוטומטיים דיבר על "מודל עסקי חכם ליישום אוטומציה במערכות לוגיסטיקה, שמאפייניו הם:

אין מחויבות מסחרית או התקשרות עסקית מחייבת לספקי הציוד.
בחירת ספקי ציוד משותפת עם הלקוח על בסיס איכות ומחיר, תוך שקיפות עסקית מלאה וסיכום מראש על עלות ניהול האינטגרציה.
ניהול כל תהליך יישום האוטומציה באחריות אחת כוללת.
תוכנה ובקרה אחידה המאפשרת שירות מקומי יעיל וגמישות בשינויים והרחבות עתידיות בשוק דינאמי משתנה.

יכולות מולטי-דיסציפלינריות: הנדסה, תוכנה, בקרה, מכניקה, חשמל, ניהול פרויקט ושירות
.

רשימת התירוצים

יום עיון שנערך בכפר המכביה ע"י ארגון ERP ישראל בהובלת היו"ר שמואל מרדלר וחברת Sales and Delivery הציג רפי מרקמן מצגת מאלפת ממנה בחרנו את הפיקנטיות. דיווח נוסף נביא בהמשך.
המערכת

 רפי מרקמן
מנכ"ל  BDA PROJECTS


שלל סיבות מדוע לא לעשות שינוי

§       כבר שבענו מהבטחות של מערכות מידע

§       שלושת האותיות הללו בלועזית

§       אצלנו עובדים אחרת

§       אנחנו קטנים מדי, גדולים מספיק§       אנחנו מאוד יעילים בתחום הזה

§       אם לא עשיתי את זה קודם יחשבו שאני לא מספיק טוב

§       לא בסדר העדיפות עכשיו

§       אחרי שנסיים את המעבר למרלו"ג החדש

§       חוסר רצון/חשש ממחויבות לתוצאות

§       אין ROI, או צריך להשתדל מאוד כדי להביא אותו

§       ועוד ....

 

 ולעומת זאת, איך לגשת נכון לנושא

1.     איסוף נתוני מצב קיים והשוואה ל-Benchmark ולמצב רצוי

2.     הצגת פערים ופוטנציאל שיפור

3.     איתור Project Sponsor

4.     פירוק שרשרת האספקה למרכיבים ותת תהליכים

5.     ניתוח התפוקות והעלויות של כל אחד ממרכיבי שרשרת האספקה

6.     איתור בעיות השורש

7.     הגדרת יעדים מוסכמים ושיטת מדידה

8.     איתור אילוצים וחסמים

9.     הגדרת מיקום הארגון בגרף חדשנות מול סיכונים

10. דירוג הבעיות בהתאם לערך הצפוי מפתרונם

11. איתור ובחירת פתרונות לבעיות הכי חשובות

12. להתחיל בהוכחת יכולת ובקטן

13. סבבי שיפור לאורך זמן

14. מדידה, מדידה ושוב מדידה

15. שיווק פנימי

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב - עידן חדש למענה הלוגיסטי

סא"ל ארז אלי, רע"ן התפעול והלוגיסטיקה בקריית ההדרכה,
בוגר תואר M.B.A אונ' בן-גוריון ותואר B.A בלוגיסטיקה וכלכלה אונ' בר אילן.
 

 
בחודש יולי 2016 השלימה קריית ההדרכה את השלב האחרון בתהליך האכלוס, לאחר קליטת הבה"ד השביעי (בה"ד 20), ועברה לתפוסה מלאה, מעל 9,000 חיילים ב–120 הכשרות שונות בכל נקודת זמן, למגוון מקצועות תומכי הלחימה של צה"ל.
  
קצת היסטוריה: בשנים 2003-2005 הוקמו וועדות צה"ליות בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה והוקמה מנהלת צבאית להובלת הפרויקט.
בשנים 2007 – 2008 גיבש המטה הכללי תפישה "חדשנית" ע"י  שיתוף  הסקטור האזרחי והצבאי שעיקרה זכיין מתכנן, מממן, בונה את הקרייה, ומתפעל חלק מהשירותים של הפרויקט לאורך תקופת הזיכיון (25 שנה), ע"י הפרטה של שירותים בהם יש לסקטור האזרחי יתרון.
 
האתגר הלוגיסטי:
 המענה הלוגיסטי הנדרש לאלפי חיילים בו זמנית (בשיא מעל 9000 חיילים), שרובם מתחלפים מידי מספר שבועות בגמר ההכשרה, התבסס על הפעלת הזכיין על חלק מהשירותים, תוך פיקוח וניהול צבאי למימוש השירות:
·        הסעדה - הזנת אלפי סועדים בכל ארוחה
·        מגורים לסגל וחניכים
·        אחזקת תשתיות – 120 מבנים
·        אחסנה וניהול מלאי
·        אחזקת מאות כלי רכב בדרג א' ו- ב'
·        תפעול תחנת דלק
·        ניקיון וגינון

בחלק המשלים למענה הלוגיסטי, מענה צבאי מלא בצורה ריכוזית:
·        עיתוד מלאי
·        רפואה ראשונית (מעל 6,000 מפגשי רופא בכל חודש)
·        שירות רפואת מומחים
·        בית מרקחת –מעל 6,500 תרופות בחודש
·        מענה מלא בתחום בריאות הנפש
·        הפעלת שלוחות של המרפאה בתוך בסיסי ההדרכה
·        ניפוק, אחסון ואחזקת כלי הנשק, האופטיקה והתחמושת
·        אחזקת הרק"מ - טנקים, צמ"ה ונגמ"ש (עשרות כלים)
·        מערך הסעות לכלל יחידות צה"ל בדרום בימי א' מ -19 נקודות איסוף בארץ (מחצור הגלילית בצפון ועד באר שבע בדרום) ע"ב 180 קווי אוטובוסים ישירים.
·        תמיכה שוטפת באמצעים הנלווים להכשרות המתקיימות הן בגבולות הקריה והן בשטחי האימונים מחוצה לה.

 בקרה
כדי להבטיח את איכות השירות המתקבל באמצעות הזכיין נקבע מנגנון המאפשר ביצוע בקרה אחר איכות השירות באמצעות מדדי תפוקה ומדדי תשומה ברורים שהוגדרו ומנגנון פיצויים מוסכמים בהתאם לחומרת הסטייה מהשירות שנקבע (הפעלת הפיצויים באמצעות יחידת הפיקוח של משרד הביטחון).
בעלי התפקיד הוכשרו ונבנו עבורם מנגנונים, באמצעות נהלי עבודה, רשימות תיוג ובקרה שוטפת יומיומית, דיווח ובקרה אחר מוקד תקלות ייעודי שנבנה לצורך איסוף התקלות והטיפול בהם, ניתוח גרף ההכשרות בהיבט המענה הלוגיסטי הנדרש כדי לממשו, ניתוח דוחות ותקלות ממערכת המידע לניהול קריית ההדרכה במוקדי השירות כגון: המטבח, מרכז הטיפולים לאחזקה, המחסנים, המטווחים, המגורים ושאר השירותים הלוגיסטיים.
  
להלן נתמקד בשני תהליכים מרכזיים בתרבות הארגונית החדשה:
 1.     תהליך הקליטה "הרכה" הלוגיסטית של חניכי וסגל קריית ההדרכה (יכולת לקלוט 1500 חיילים/חניכים ביום נתון ) היווה מודל "חדשני" ליישום ההפעלה המשותפת בין הזכיין לצבא, בה סוכם על קליטת החייל במגורים (קיימים כ- 1500 חדרי לינה  שווה ערך ל- 4 מלונות גדולים) לאחר ששובץ במערכת ניהול קריית ההדרכה, פריסת כלל הציוד עליו חתום החייל על מיטתו והחתמתו על הציוד. לתהליך נקבעו נורמות שרות על פיהן הזכיין נדרש לסיים את תהליך ההחתמה כך שהזמן המצטבר לקליטת כל מסגרת לא יעלה על שתי  דקות בממוצע לחייל ממועד תחילת תהליך הקליטה ועד סיום החתמת כלל חניכי הקורס על הציוד.. מימוש התהליך הוריד בצורה משמעותית את זמני הקליטה הלוגיסטית שהיו נהוגים עד כה בבה"דים ממספר שעות ל- 9 דקות מקצה לקצה למסגרת קורס.
 
2.     תהליך דרישת האמצעים לביצוע משימה הדרכתית או אירועים כטקסים מתבסס על הזרמת דרישת האמצעים ע"י הבה"דים למערכת ניהול קריית ההדרכה (140 הכשרות בכל נקודת זמן), בדיקת הדרישה ע"י בעלי התפקידים הרלוונטיים שאכן תואמת את דרישות ההכשרה והמדיניות של קריית ההדרכה, אישורה, ובקרה אחר הזכיין להכנת הדרישה וסיפוק כלל האמצעים שאושרו לנקודות ההפצה השונות, בין אם זה לכיתות ההדרכה, למשרדי מטה הבה"ד, למטווחים, לשטח, למגורים או לכל נקודה אחרת כפי שתואמה ע"י הגורמים הלוגיסטיים. לביצוע התהליך מופעל מנגנון תיאום שבועי בשיתוף הבה"דים והזכיין ומתבצעת בקרה שוטפת אחר המימוש.
  
בהביטנו היום, חודשיים לאחר קליטת כלל הבה"דים באופן מלא, על תמיכת כלל ההכשרות (כ- 150 קורסים בכל נקודת זמן), אנו בהחלט יכולים להביט לאחור ולציין בגאווה כי פרויקט קריית ההדרכה בכלל והמענה הלוגיסטי בו בפרט, הם הצלחה בכל קנה מידה
 
.

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק: לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המח

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

מלגזות

יצרני המלגזות המובילים 2016-7

  1.      טויוטה  2.      KION 3.      מיצובישי-ניצ'יו 4.&

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

בשרשרת האספקה

חששות למחסור בעובדי ייצור ומחסן

מאות מנהלים מבכירי המקצוענים של ענף הלוגיסטיקה בישראל- השתתפו בכנס בראשית דצמבר במרכז הכנסים  

אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

  הערך של ניהול מרכזי   זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל   מודל אספקה מרכזית מיושם

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מלאי של תירוצים

  מלאי של תירוציםיובל הוד, אקסנצ'ר     מלאי הוא דבר שקשה לחיות איתו ו/או בלעדיו. וקשה למצו

ניהול מלאי מתקדם

מתוך סקירה מקיפה על ניהול מלאי מתקדם מאת שני מחברים: Norm Saenz, Don Both הם משתתפים קבועים במגזין Logistics Manageme

תורת המשחקים במכרזים מקוונים

  רו"ח ליאור אגאי, 2014 האונ' העברית, ירושלים  שרשרת האספקה   מכרז מקוון מתנהל בזמן אמת באמצע

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות