Get Adobe Flash player

בשרשרת האספקה

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק


לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק שלהן, על כך מדווח בכתבה במגזין Velocity ממרץ השנה. הטענה הרווחת היא שרבים מבין המשלחים מצפים "לקבל משהו ללא עלות". ב-2016 שיעור משלוחי  B2C בתוך ארה"ב הגיע ל52% מתוך כלל המשלוחים. לאחרונה הודה מייסד פדקס כי החברה אינה מרוויחה על משלוחים אלו, ו-UPS מוצאיה מיליוני דולרים בשיפוץ ואוטומציה של מרכזי השילוח והחלוקה שלה של Tier 1 החדשים אותם היא מקימה (יש לה גם שירות מוזל בו המייל האחרון מועבר לבית הדואר של הלקוח או לאלפי 'נקודות מסירה' שהוקמו ברחבי היבשת) אבל זה פוגע ברווחיות של הענקיות.
הקמעונאים מרגישים היטב את תיקוני המחיר של חברות השילוח אך אין להם הרבה אלטרנטיבות, גם לא אמזון המתחרה בהם. ההיסטוריה מראה כי ענקיות השילוח, וגם המשלחים, יתגברו במשך הזמן על אתגרי השיווק האלקטרוני, בדרכים שונות.
נראה שהעברת משלוחי 'המייל האחרון' למובילים משתלמת, לפחות ל-UPS. לפחות 35% ממשלוחיה נעשים דרך הדואר הממשלתי משום שכל עצירה עולה כסף.


 

רשת סירס הידועה תצא מעסקי הקמעונאות

הרשת הניו-יורקית הידועהSears   מאשרת כי הפסידה 10 מיליארד דולר מאז 2010 והיא חייבת מעל 4 מיליארד דולר לבעלי החוב שלה. בכך היא מצטרפת לשורה ארוכה של רשתות ענק שנעלמו עקב התחרות הקשה, כמעט 'עקובה מדם' השוררת רשתות השיווק הדיגיטליות,

 מצבה של וולמארט טוב יותר בינתיים אך רבים צופים קשיים גדולים בהמשך, בעל ניסיון רב בתחום צופה להיעלמות חברות ידועות גם בתחומים נוספים, כמו תעשיות הרכב, התעופה והתקשורת, שגם הן נאבקות בשחיקת הרווחיות. בשווקים כאלו מוטב לא להיות "אחרון על החומה" ולהמשיך להפסיד תוך תקוות שווא.


supplychain 24\7

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות ייעוץ ידועות: JDA&PWC כמה ממצאים מעניינים, למשל, בהשוואה לסקר שנתיים קודם נרשמת ירידה ביכולת הקמעונאים לבצע כהלכה את כל הכרוך באספקה רב-ערוצית, למעשה רק 10% מן המשיבים הודו כי שיפרו את יכולותיהם והם מצליחים להרוויח בביקוש ברב-ערוצים והוסיפו שאינם מתכוונים להעלות מחירי שירות זה.
הסקר העלה כי קמעונאים שמפעילים ערוצים נפרדים (כ'סילו') נקלעו לעלויות תפעול הגבוהות ביותר – כאחוז מהמכירות לאורך 12 חודשים

 (supplychain 24\7 feb. 2017)

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלוגיסטי של החברה ביבנה.

ליימן שליסל מעסיקה כיום כ-500 עובדים והיא בעלת תקן איכות  ISO 9001:2008

במרכז לוגיסטי חדש וממוחשב בשטח של 20,000 מ"ר במרכז הארץ  עם צי של כ- 130 רכבים ממוזגים הנעים אליו וממנו.

המרכז מצויד בתוכנת WMS מערכת אשר תומכת ומשפרת את מכירות החברה ע"י הבטחת רמת מלאי נכונה וטריות מתמדת של המוצרים. 

המשתתפים סיירו במרכז הלוגיסטי של החברה ושמעו מנציגיה מר דני ציקל (מנהל מחסן) וגב' יעל זהבי (מנהלת חטיבת המותגים) על הפעילות.

מנהל התפעול האקדמי של ארגון מנהלי הרכש, ד"ר עדי פוקס, הציג בפניהם מצגת על "IOT בשירות שרשרת האספקה".
 

 conducter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


 

הבאנר של הפורום לניהול שרשרת האספקה

theforum

 

flower2 170

 

 

 

logistics banner

 

logisti-net banner

 

 

 

 

 

iscmc

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

ענן על ראשינו, הרוח איתן

     סגן-נשיא חברת המחקר גארטנר C.D.Klappich חוזה כי בשנים הקרובות נראה שתי מגמות בולטות על ניהול

טכנולוגיות מידע בשרשרת האספקה

מתוך אתר http://erp.org.il     במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן ש

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

עם סיכום השנה החולפת ברישום מלגזות

בסיכום השנתי של 2017 של רישום מלגזות חדשות בישראל (בטבלה משמאל) נרשמת עלייה מתונה לעומת שנה קודם. עליו

בשרשרת האספקה

"אין ארוחות חינם"

יורם בוטניק לנוכח התחרות הקשה בעולם בשילוח B2C מציגות פדקס ו-UPS את תגובתן לתופעה הנוגסת בחלק השוק

זה ייגמר בבכי...

​יורם בוטניק;    בחודש שעבר דיווחנו באתר זה את הידיעה שכניסת אמזון לשוק חלוקה המזון הטרי ו

הקנייה ברשת יוצרת מבנה חדש לשרשרת האספקה

יורם בוטניק נכון שזו אמריקה והמרחק גדול, אבל המגמות בסחר אלקטרוני והשפעותיהן על הלוגיסטיקה כבר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog בפריץ

בחברת פריץ פיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבור לק

מלאי ורכש

שגיאות נפוצות ותיקונן בניהול מלאי

 מומחה מראשי חברה המספקת תוכנות לניהול מלאי, מציין כמה שגיאות נפוצות שעושים המשתמשים – יצרנים ו

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

פורטל ספקים – כך רוכשים בארגונים במאה ה-21

מאת: דניאל כרמי, מנהל המכירות, סטור נקסט, אשר פיתחה פורטל ספקים לניהול מקוון של שרשרת האספקה  כיו

סיפורי פרוייקטים

המימן מגיע למשאיות הענק

חברת "ניקולה" Nicola Motor Company)) מנסה לעשות למשאיות ענק מה ש"טסלה" עושה למכונית הפרטית מדובר

מערכות מידע ותפעול במרלו"ג טמפו

 נפלאות התוכנות לניהול שרשרת האספקה של ענק התוכנות SAP הוצגו בפני קהל של קרוב למאה משתתפים, רבים מ

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה