Get Adobe Flash player

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית

 

ISCMA logo 5cm מתוך מצגות הכנס ה-3 לטכנולוגיות מתקדמות בשרשרת האספקה של האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה, פברואר 2013

 

 

 logistics banner

 

clalit.logo בכללית 7,200 ספקים מחוברים, נשלחות למעלה מ-360 אלף הזמנות רכש בשנה. קצב שליחת הזמנה בעבר היה בממוצע 9 ימים. בתהליך העבודה כל גורם בממשקים השונים היה מדפיס את ההזמנה לצרכיו-לבדיקה ולחתימה. ערך הרכש בשנת 2012 עמד על קרוב ל-6 מיליארד שקלים.

 

אבל זה היה מסורבל ויקר

זמן חיבור של כל ספק נמשך חודשים ועולה עשרות אלפי דולרים.

מסרים שגויים גורמים לנזקים כבדים והטיפול בהם גובה מחיר יקר.

חיבור מתבצע נקודה לנקודה ולא מאפשר מינוף ההשקעה B2B

עלות התחזוקה כה גבוהה עד כי אינה מצדיקה את ההשקעה.

לכן חיפשנו מערכת אוטומטית שתאפשר עבודה בשקיפות מלאה לנו ולספקים.

לאחר בחינת פתרונות של כ-20 מתחרים, נבחר הפתרון של חברת ניפנדו אשר הושק במרץ 2010 לאחר כ-4 חודשי הטמעה בלבד. הפרויקט חולק לשני שלבים:

פורטל ספקים שלב א':

הושק במרץ 2010 חוברו עד היום כ-7,200 ספקים שעובדים בפועל.

כל ההזמנות ללא קשר לדרך קבלתן אצל הספק נשתלות בפורטל.

שלב ב' – B2B
הקמת כרטסת ספקים, מסר חשבוניות, נתוני אב ספק, חשבוניות דיגיטליות מהספקים

מסר קבלה, סטטוס חשבוניות, אישורי תשלום, מסר חשבוניות.

 

מחויבות ההנהלה:

תקבלה החלטה שכל הזמנות והחשבוניות מהספקים בערוץ B2B בלבד.

אין חשבונית בלי הזמנה אלקטרונית.

חשבוניות נייר לא יתקבלו ויוחזרו לספקים. ויתור על ספק שלא מוכן לשלוח באמצעים דיגיטליים.

בדומה גם כל המכרזים וההסכמים החדשים.

הדרכות, הטמעות וניהול השינוי מול העובדים והספקים.

מעורבות של 24 מוסדות הכללית בתהליך - (כ-500 משתמשים).

קביעת מוביל בכיר, כריזמתי, בעל השפעה שייקח אחריות ביצועית על התהליך וינהל את הפרויקט מול גורמים פנימיים ומול הספקים.

 

עקרונות מסר קבלת טובין:

- שיגור מסר קבלה מבוצע אוטומטית לאחר שמירת תנועת הקבלה ב-MIGO במערכת SAP.

- המחיר הקובע הנו המחיר בתאריך קבלת הטובין.

- מסר חשבונית לא יעבור לכללית ללא אימות נתונים מול הזמנה.

- ולידציה של מסר חשבוניות.

- חשבונית הנשלחת ע"י הספק תאושר לתשלום תוך דקות, הספק רואה את סטטוס הטיפול בחשבונית תוך דקות ממועד שליחתה.

 

הישגים

כיום כללית וספקיה עובדים על מערכת זהה תוך צמצום טלפוניה, ביטול וצמצום תעבורת ניירת (כ- 30 מיליון דפי A4). העברת מסרים דיגיטלית למרות שהארגונים פועלים באופן שונה ועם מערכות מידע שונות.

כל ספקי הכללית פועלים באותה מערכת לפי גודלם ומערכות המידע שלהם.


 

 

 

nipendo logo2 על חברת ניפנדו

חברת תכנה המפתחת פלטפורמת Social Business Network

החברה הוקמה ב-2007 על ידי אלון ואייל רוזנברג. חברה פרטית נתמכת קרנות הון סיכון בינלאומיות.

45 עובדים בישראל. משרדים בישראל ובארה"ב. המוצר הושק בתחילת 2010.

ניפנדו בונה מערכת מסחר אלקטרוני בין לקוחות וספקים המבוססת על  Cloud Computing

התחברות חד פעמית למערכת ניפנדו מאפשרת אוטומציה מלאה של כל תהליכי הרכש והכספים בין השותפים העסקיים בממשק B2B מלא.

מה תורמת הפלטפורמה: חברות המחקר מצביעות על עלות מימוש תהליך הזמנה עד תשלום של כשני אחוז מסך מחזור הרכש. עלות זו נקראת  cost of doing business המתחלקים 1.05% בצד הלקוח וכ- 0.95% בצד הספק.

ניתן להגיע לחסכון של למעלה מ- 50% עלות זו באמצעות טכנולוגיה ואוטומציה של תהליכים.

המודל העסקי:

לקוח ראשי מתחבר ואתו כל ספקיו ("חברי קהילה").

כל חבר קהילה יכול להפוך ללקוח ראשי, כל לקוח ראשי שמתחבר יכול לעבוד עם כל חברי הקהילה שכבר מחוברים.



 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

ספקית המשקאות הבריטית שיפרה את ביצועי הליקוט וניהול המלאי עם מערכת של Zetes

כיצרנית הבריטית המובילה של משקאות עילית בחביות ובבקבוקים, Marston’s מפעילה 5 מבשלות, הפזורות באתרים

כללי תקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית בשרשרת האספקה מייק פאריון   אחד מחוקי מרפי קובע כידוע: "אם משהו עלול להשתבש, הוא

על בחירת מערכת סריקת בר-קוד

להלן כמה טיפים לעזרה בבחירת מערכת כזו: 1.נצל האפשרות של בדיקת מערכת כזו לתקופת ניסיון כדי לראות עד כ

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

רובוטים במרלו"ג?

        עורך DC Veocity מראיין מומחה רובוטיקה   שאלה: לנוכח תחזית של מכון מחקר ידוע בארה"ב ה

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

סיור מקצועי ב"ליימן שליסל"

 ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל וחברת "ליימן שליסל בע"מ" קיימו סיור מקצועי במרכז הלו

מלאי ורכש

מונחי ניהול ותפעול מלאי

  מונחי ניהול ותפעול מלאי   ניתוח ABC"עיקרון פארטו" המיושם על קבוצת מוצרי מלאי להשגת בקרה וניהול מש

אל תסמוך על האינטואיציה

יורם בוטניקתכופות אני מוצא שנושא רמות המלאי מתסכל את העוסקים בו, כותב מומחה ידוע בתחום, רבים מהם  

אתגרי ניהול המלאי

כלים וטכנולוגיה לתמיכה בקבלת החלטותתוכנות CPFR לתכנון משותף נמצאות עמנו כבר כעשרים שנה ובדרך כלל פו

סיפורי פרוייקטים

טסלה מוטורס בחרה בנבאדה

    טסלה תקים במדינת נבאדהשבארה"ב את מפעל המצברים הגדול בעולם (Gigafactory) להנעת רכביה החשמליים. ה

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,