Get Adobe Flash player

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

ERP.80 מאת: שמעון כהן

 

 

 
מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015

 

 

מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר לעשות שינוי הוא כאשר אתה צריך
יותר ממה שהפתרון יכול להציע. אולם, אתם לא צריכים לחכות עד שהפתרון יאכזב אתכם
כדי להחליף אותו. בעוד שהמשתמשים מצליחים במידה כלשהי לעבוד סביב הפתרון
המזדקן כדי לעשות את עבודתם, כבר אין סיבה עסקית להחזיק בפתרון ה-ERP הישן כשהוא עוצר
את הגידול ופוגע בחלקים חשובים של העסק.

 

איך מתקדמים?

הדבר הראשון שחשוב לעשות בעת בחירת פתרון הוא הגדרת הסוגיות העסקיות שהחברה מתמודדת עמן
(הטריגר) וכן את סוג ורמת הביצועים הנדרשים על מנת להשיג תוצאות (המטרה). דונו בכך
עם השותפים שלכם בשרשרת הערך, הן עם לקוחות והן עם ספקים, לפני שאתם עושים את הצעד
הראשון. נסו להבין מהי הדרך הקולקטיבית שבה אתם עובדים כיום, והאם היא תאפשר לכם
להשיג את המטרות בקצה שרשרת הערך שלכם, למען תוצאות משביעות רצון. לאחר מכן, חשבו
מה אתם, השותפים שלכם והלקוחות שלכם צריכים לעשות במקום או בנוסף למה שאתם עושים
היום. היכולות האלו צריכות להיות מפורטות בהצעות שתקבלו. התמקדו בתהליכים
הספציפיים שבתעשיית המפתח לה אתם שייכים ובנקודות המבדלות של החברה שלכם.

 

  

אילו שאלות עליכם לשאול כאשר מגיע הזמן לשדרג או להחליף את פתרון ה- ERP שלכם?

·
האם אתם מוכנים לאמץ פתרונות מדף מוכנים ודרוכים המכסים את מרב
הדרישות שלכם? אם כן, חפשו פתרון מבוסס Best
Practice והיצמדו אליו ככל
הניתן. מובטח לכם שתחסכו זמן יקר וממון רב.

·
הגדירו את כיסי ההתנגדות בארגון שלכם להחלפת הפתרון והקשיבו להם.
יש להם בהחלט מה לומר לכם ויש לכם מה ללמוד מהם. נסו בתהליך מדוד להפוך אותם
לידידי התהליך ולא למתנגדיו. אם החלטתם להחליף פתרון – אמרו זאת בריש גלי למען
ידעו כולם.

·
החלטות בנוגע לחומרה צריכות להיות משניות למציאת הפתרון הכולל
המתאים, ו'עלויות אבודות' לעולם אינן הסיבה להמשיך בדרך שלא מתאימה לצרכים העסקיים
האמתיים של הארגון.

·
מצד התוכנה, במה השקענו וכמה השקענו? כמה רחוקים אנחנו מטכנולוגיה
עכשווית ועדכנית? האם אנחנו יכולים להמשיך להרחיב או לשפר את התוכנה? האם יש צרכים
מסוימים של התעשייה שעלינו לנהל "אוף-ליין" משום שפשוט איננו יכולים
לפעול עם המארח הנוכחי? האם נקבל תמיכה הולמת עבורה בעתיד הקרוב?

·
האם אנחנו שומרים על קצב מתאים עם הביקושים בתעשייה – או יותר חשוב
מכך, עם הדרישות בתעשייה?

שאלות על הספק ועל הפתרון

·
בדקו מספר לקוחות של הספקים המוצעים. המשיכו רק עם אלו שיש להם
ממליצים חמים – אין תחליף לשותף איכותי הדוחף אותך קדימה ו"שומר לך על
הגב".

·
האם ההיגיון העסקי בפתרון ERP תומך בדרך בה אנחנו עושים עסקים היום ומחר?

·
כיצד הספק תומך בפתרון?

·
מבחן עלות תועלת: האם העלויות של הפתרון החדש משתוות ליכולות שלו
בפועל?

·
מהי עלות הבעלות של הפתרון למשך שנה, שלוש וחמש שנים. זכרו
לקחת בחשבון גם עלויות תחזוקה ובררו אצל לקוחות דומים לכם כמה תשומות נדרשות לתחזק
את הפתרון החדש. עלויות אלו עלולות לייקר משמעותית את עלות הבעלות של הפתרון
שחברתם.

·
בדקו שהספק יציב כלכלית ותפעולית ושהוא יכול "לספק את הסחורה".

 

שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון:

·
בדקו את הצוות המוצע לכם! אין כמעט נושא אחר שיכול להשפיע על הצלחת
הפרויקט. בדקו מהו הוותק של חברי הצוות, הן ביישום הפתרון והן אצל הספק שלכם.

·
מה לגבי פונקציונאליות ספציפית לענף התעשייה שלכם? הענף בו אתם
פועלים הוא ייחודי והאתגרים רבים. הזמן שלוקח להגיע מקונספט ללקוח הוא קריטי
להצלחתכם. על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר, עליכם לעבוד עם ספק אשר מבין את
הענף בו אתם פועלים, לפני ולפנים.

·
האם תקבלו תמיכה? מצאו מיהו השותף של הספק שלכם והאם יש לו הבנה של
הענף שלכם ברמה המתאימה – האם יש לו גם את הכלים וגם את הכישרון? שימו לב ליישומים
הנוספים הזמינים, אשר מרחיבים את יכולות הליבה של הפתרון. שימו לב לרשת מומחי
היישום – האם הם מהחברה האם או שותפים מוסמכים? מי מספק לכם תמיכה ומי יגיע אליכם
בעת הצורך? האם התמיכה ניתנת סביב השעון ובאזורי זמן שונים (במקרה שהחברה
בינלאומית ובעלת אתרים סביב העולם)?

·
מהו יחס עלות/תועלת? במהלך ההערכה של הפתרון הנוכחי שלכם והתכנון
העתידי, אתם ללא ספק כבר מבצעים חישוב של יחס עלות/תועלת באופן פורמלי ובלתי
פורמלי. רוב החברות מתמקדות בחסכון כספי משום שהוא קל יותר לזיהוי ומשפיע ישירות
על השורה התחתונה.

 

הכותב שמעון כהן הוא סמנכ"ל מכירות ושיווק בקבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה.

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------

תשכ"ח -​ לשנה טובה


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

מסורק הלייזר לסורק תמונה

 סורק הלייזר הוצג לשוק בשנות ה-80 ושלט בו עד לאחרונה. כעת עולה חלקו של סורק התמונה (imager scanner) שבעצם מ

עומס-יתר של מידע

חברות המשלבות כמה יזמות שיפור במקביל עלולות לגרום לעומס-יתר של מידע על עובדיהן. במקרים לא מועטים, ה

תקציבי מערכות מידע הם תעלומה עבור מנהלי הארגון

     אריה עמית, יועץ אסטרטגי בכיר ל-IT ואמיר פייגנבוים מנמ"ר מכללה אקדמית תל אביב    מת

מלגזות

מצבר בטכנולוגיה מתקדמת

מפעלי דיימלר-בנץ בברמן, גרמניה, מהגדולים באירופה, בחרו בטכנולוגיית מצברים לכלי רכב ושינוע חדשה מ

מלגזה 'חסכונית' חדשה בקלמאר

אפשר לומר ש"הענקים" מנסים להיכנס לשוק של "הגדולים" קלמאר השוודית, הידועה כספקית מלגזות ענ

בשרשרת האספקה

תופעת "שוט השור"

תופעת "שוט השור" יעקב אמיר אמיר יועצי תעשיה אחת מעובדות היסוד בעולם העסקי הוא שעסקים מתנהלים על בס

אספקה מרכזית ברשתות הקמעונאות

  הערך של ניהול מרכזי   זאב מנצור, מנהל אגף שרשרת האספקה, שופרסל   מודל אספקה מרכזית מיושם

הקמעונאי הופך למרכז הפצה

טכנולוגיית תאי אחסון אישיים  (lockers) מקדמת את השימוש במגמת 'הקלד וקח' (click and collect) הנפוצה יותר ויותר

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

מדוע המלאים לא יורדים?

מדוע המלאים לא יורדים? בעקבות Manufacturing Engineering ספטמבר 2006 ריצ'רד ג'. שונברגרהמסלול שעובר המוצר בין מפע

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

סיפורי פרוייקטים

החלטות אסטרטגיות – מתי ניתן לסמוך על תחושותיך הפנימיות?

  יורם בוטניק:    אנו מביאים בפני הגולשים קטעים מראיון מעניין מאין כמוהו של מערכת הרב

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות