Get Adobe Flash player

כך תנהל משא ומתן

יורם בוטניק:

לא כל בני האדם הם שקרנים כמובן אך לעתים הם נכנעים לכך, בייחוד כשזה עוזר למטרותיהם, המחקר מראה שרוב בני האדם לא יזהו זאת. איך אפוא מנהלים מו"מ מול שקרנים? אנחנו מאמינים כמובן שיצרני המלגזות ברחבי העולם וסוכניהם המוכרים בארץ כולם דוברי אמת לאמיתה ועומדים לעתים במעלות קדושים ממש – ועמם גם כצפוי נציגי הלקוחות בכל אתר ברחבי ארצנו. לכן העצות כלולות להלן אינן מופנות אליכם כמובן – ובכל זאת, לעתים כדאי לעמוד על המשמר.

פרופסור אמריקני פירסם לאחרונה מאמר בנושא בירחון המכובד HBR (הרווארד ביזנס רוויו) שבו הוא מצביע על כמה רעיונות או טקטיקות שחוקרים הוכיחו את יעילותם כדי לצאת בשלום בעת מו"מ עם שקרן – או עם יריב.
העצה הכללית היא: בעת מו"מ על עסקה האמצעי החשוב ביותר הוא לאו דווקא לגלות את  שקרי יריבך אלא לדעת להתגונן מפניהם, בייחוד מפני שתכופות הם עטופות בחנופה.

ועתה לטקטיקות עצמן:


הדדיות: ניתן לבנות אמון ע"י גילוי ושיתוף מידע אסטרטגי שלך ועידוד הצד השני לנהוג כך גם כן. כאתה חולק מידע רגיש עם האיש מולך האינסטינקט שלו דוחף אותו לנהוג באופן דומה.

הצג את השאלות הנכונות: מנהלי מו"מ מרמים תכופות בעזרת 'השמטה' או יצירת ערפל סביב עובדות רלוונטיות, אך אם הם נשאלים ישירות על כך הם ישיבו בהגינות,  ברוב המקרים.

אל תניח ליריבך במו"מ להסיט אותך משאלותיך ולדבר על מה שלא שאלת, רשום אותן לעצמך מראש והקפד לקבל תשובות מלאות.

אל תציג מעין 'אמון-יתר' (confidentiality) מחקרים מראים כי ככל שתבטיח יותר לאחרים להגן על פרטיותם ועל מרכולתם – כך הם יישמרו ויירתעו ממסירת האמת.

לעתים קרובות אנשים מגלים מידע חיוני עקב חוסר תחכום, שים  לב אפוא לכך ונסה גישה עקיפה בדיון על נושאים רגישים. לעומת זאת, אל תשקר 'ישירות' כי תאבד אמון לזמן רב ואל תסרב לענות על שאלות מסוימות ואל תתפתל בתשובותיך.


.

2018


 

NKidma170 180

שליטה ובקרה ברשת

עדכונים בתחום תגי RFID

   עם תפוצה גוברת של סורקי RFID ידניים נוצרת בעיה: איך תדע שהקורא אכן קורא את התג שאליו התכוונת? ה

10 מיליארד דולר – רכש IT של וולמארט

לפי דו"ח של IDC רשת המרכולים הענקית רכשה מוצרי IT בהיקף של 10 מיליארד דולרים, ובכך היא במקום הראשון, כמע

על פורטל הספקים של שירותי בריאות כללית

 גדי כהן, ראש חטיבת לוגיסטיקה, תשתיות ומערכות מידע שירותי בריאות כללית    מתוך מצגות הכנס ה-

מלגזות

מחלקות מלגזות תעשייתיות

​​מחלקות מלגזות ​(classes)  

הגדולות של השנה החולפת

יורם בוטניק   שלוש ספקיות המלגזות הגדולות בעולם אולי לא שינו את מקומן בראש הרשימה שמפרסם ג'וש בו

ושוב לנושא המצברים

בעקבות כתבה של מליסה בארנט Forklift Action, Feb. 2018 יורם בוטניק נציג להלן כמה נקודות מעניינות מסקירתה ש

בשרשרת האספקה

זעזועים סיסמיים בשרשרת האספקה

​​יורם בוטניק לקראת סוף שנת 2017, מגיעים איתותים לוהטים כמעט מכל מגזרי שרשרת האספקה בארץ בעקבות מ

הביאו כסף אבל נכשלו בתפעול

יורם בוטניק בוועידה ה-6 לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה של "מידע כנסים" בכפר המכביה השתתפו רביםשהאזינ

קמעונות רב-ערוצית – רק מעטים מרוויחים

בסקר נרחב (2016) בין 350 ראשי חברות ענק, גדולות וקטנות בתחום הקמעונאות, בארה"ב ובאירופה העלו 2 חברות

מרכזים לוגיסטיים

מתי הגיע הזמן להחליף מערכת ERP?

 מאת: שמעון כהן      מתוך גיליון "סטטוס" מאי, 2015     מומחים טוענים כי הזמן הטוב ביותר

"זנב השור" בשרשרת האספקה, מה אפשר לעשות?

"מלאי זמין לשירות" היא סיסמת הפלא העדכנית   יורם בוטניק ידועה לכול התופעה של פריטים

מסימני הזמן:

 חברת צ'יטה משלוחים פועלת בתחום השילוח  לבתים פרטים ולעסקים מציעה שירות שליחויות לקבלת חבילו

מלאי ורכש

הבטחות חלולות

   לפני כ-50 שנה גידלו ושווקו בקליפורניה 2.2 מיליון טון עגבניות לייצור רוטב העגבניות הידוע, שבגי

10 כללים לרכש נכון

מחלקות הרכש הולכות ותופסות מקום מרכזי במבנה הארגוני המתקדם. ההבנה שרכש נבון ויעיל יכולה לשפר דרמטי

החלטות אסטרטגיות בתפעול ולוגיסטיקה

במדור 'מלאי ורכש' באתר זה תוכלו למצוא את סקירתו של יעקב גולדמן משנת 2011 על מהפך הרכש והישגיו בתעשיה ה

סיפורי פרוייקטים

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה

כשלונות בפרויקטים משולבי טכנולוגיה למד מניסיון של אחרים מאת: דוד דניאלי סיגל ניהול לקוחות   

כימדע הטמיעה מערכת ברקוד בשיתוף אבוט אינפורמטיקס

  כימדע כימיקלים עדינים הטמיעהבשיתוף אבוט אינפורמטיקס מערכת ברקוד נוספת במפעלה בתהליך הייצור,

על אופן קבלת החלטות

 בתנאי אי ודאות כאשר מציגים חלופה נוספת ההחלטות משתפרות באופן דרמטי   קטעים מראיון של ע